Imbinarea comunicarii verbale cu cea non-verbala

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

ARGUMENT .p3
CAP.I COMUNICAREA GENERALITATI ..p4
1.1 Notiuni introductive p4
1.2 Nivelurile comunicarii ..p7
1.3 Schema comunicarii p9
CAP.II COMUNICAREA DEFINITII .p10
2.1 Comunicarea verbala p10
2.2 Comunicare non-verbala .p13
CAP.III IMBINAREA COMUNICARII VERBALE CU CEA NON-VERBALA ..p18
3.1 La ce ajuta imbinarea comunicarii p18
3.2 Imbinarea comunicarii intr-un domeniu de activitate ...p19
CAP.IV IMBINAREA COMUNICARII IN AFACERI p20
4.1 In comunicarea Verbala p20
4.2 In comunicarea non-verbala .p22

Extras din atestat:

ARGUMENT

Comunicarea este primul instrument spiritual al omului in procesul socializarii sale. Comunicarea a fost definita ca o forma particulara a relatiei de schimb intre doua sau mai multe persoane, intre doua sau mai multe grupuri care are ca elemente esentiale relatia dintre indivizi sau dintre grupuri, schimbul, transmiterea si receptarea de semnificatii, modificarea voita sau nu a comportamentului celor angajati.

Comunicarea umana se ocupa de sensul informatiei verbale, prezentata in forma orala sau scrisa si de cel al informatiei non verbale, reprezentata de paralimbaj, miscarile corpului si folosirea spatiului.

Notiunile de limbaj, limba, comunicare au mai multe sensuri, fiind considerate polisemantice. Aceasta se datoreaza faptului ca fiecare notiune prezenta este foarte complexa, dar si faptului ca fiecare din aceste notiuni- comunicare, limba, limbaj - sunt studiate de mai multe discipline stiintifice (lingvistica, psihologia, sociologia, semiotica), care aduc propriile lor perspective de abordare, nu intotdeauna identice sau macar complementare.

Principala problema pe care o presupune studiul notiunii de comunicare este aceea a stabilirii continutului si a mijloacelor prin intermediul carora acesta este transmis.

- comunicarea are rolul de a-i pune pe oameni in legatura unii cu ceilalti, in mediul in care evolueaza;

- in procesul de comunicare, prin continutul mesajului se urmareste realizarea anumitor scopuri si transmiterea anumitor semnificatii;

- orice proces de comunicare are o tripla dimensiune: comunicarea exteriorizata

(actiunile verbale si nonverbale observabile de catre interlocutori), metacomunicarea (ceea ce se intelege dincolo de cuvinte) si intracomunicarea (comunicarea realizata de fiecare individ in forul sau interior, la nivelul sinelui

- orice proces de comunicare se desfasoara intr-un context, adica are loc intr-un anume spatiu psihologic, social, cultural, fizic sau temporal, cu care se afla intr-o re-latie de stransa interdependenta;

- procesul de comunicare are un caracter dinamic, datorita faptului ca orice comunicare, o data initiata, are o anumita evolutie, se schimba si schimba persoanele implicate in proces;

- procesul de comunicare are un caracter ireversibil, in sensul ca, o data transmis un mesaj, el nu mai poate fi ,,oprit" in ,,drumul" lui catre destinatar.

La cele enumerate mai putem adauga:

- in situatii de criza, procesul de comunicare are un ritm mai rapid si o sfera mai mare de cuprindere;

- semnificatia data unui mesaj poate fi diferita atat intre partenerii actului de comunicare, cat si intre receptorii aceluiasi mesaj;

- orice mesaj are un continut manifest si unul latent, adeseori acesta din urma fiind mai semnificativ.

In lucrarea de fata am prezentat principalele elemente componente ale comunicarii nonverbale, punand accent pe semnificatia interpretarii fiecarui element astfel:

CAPITOLUL I

COMUNICAREA - GENERALITATI

1.1 Notiuni introductive

Intr-un sens foarte larg, comunicarea desemneaza orice proces prin care o informatie este transmisa de la un element la altul, aceste elemente fiind de natura:

- biologica(comunicatiile in sistemul nervos), - tehnologica (procedeele de telecomunicatii) - sociala.

Teoria generala a comunicarii studiaza caracteristicile si relatiile dintre factorii de ordin general care faciliteaza transferul unei cantitati de informatii de la un obiect la altul si, pe baza utilizarii unor metode operationale, recomanda cai de stabilire a unor regimuri optime de circulatie a informatiei in cadrul diferitelor tipuri de sisteme.

,,Comunicarea interumana se bazeaza pe un ansamblu de procese psihomotorii specific umane, limbajul, in care un loc deosebit revine componentei constiente, gandirii. Aceasta forma de comunicare se poate realiza si prin utilizarea unor mijloace nonverbale cu functie de semnalizare, atitudini posturale, mimico-gestica, sunete nonverbale, etc Conform modelului comunicational al psihicului uman, sugerat de teoria comunicarii, intreaga activitate psihica este conceputa ca o retea de comunicare informationala, in ordine interspecifica (cu altii, cu lumea) si infraspecifica (cu sine, intre subsistemele sistemului psihic individual)."

Daca ne referim la comunicarea specific umana, ea reprezinta ,,liantul indivizilor dintr-o colectivitate, ce ofera posibilitatea cunoasterii opiniilor acestora, a omogenizarii sub aspectul psiho-social, asigurand functionarea normala a colectivului, indiferent de natura si marimea sa."

In acceptiunea sa generala, comunicarea reprezinta un mod de manifestare a gandurilor si sentimentelor cu ajutorul vorbirii, scrierii, gesturilor, mimicii, in scopul de a te face inteles.

In acceptiuni speciale, comunicarea poate insemna o interventie orala in fata unui auditoriu; un mesaj care este transmis pe linie ierarhica intr-o organizatie; o relatie bidirectionala intre subiect si agent intr-o situatie pedagogica; un mijloc prin care indivizii scapa de singuratate printr-un schimb cu semenii lor; un schimb de informatii intre doi corespondenti prin intermediul unui canal de transmisie, etc.

Etimologia cuvantului vine din cuvantul latin communicare avand sensul ,,a pune in comun".

Cea mai simpla schema a procesului de comunicare a fost propusa inca din anul 1934 de Karl Buhler in lucrarea ,,Die Sprachtheorie" .

Bibliografie:

Painisoara, Ion-Ovidiu, Comunicarea eficienta, Ed. Polirom, Iasi, 2004.

Jinga, I. ; Istrate, E., Manual de pedagogie, Ed. All, Bucuresti, 1999.

Dinu, M., Comunicarea: repere fundamentale, Ed. Stiintifica, Bucuresti, 1997.

Prutianu, St., Comunicare si negociere in afaceri, Ed. Polirom, Iasi, 1998.

www. manuale scolare.ro

Luca, M. R. (2006) - Comunicarea organizationala. Brasov: Ed. Infomarket.

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2018
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
25 pagini
Imagini extrase:
25 imagini
Nr cuvinte:
8 439 cuvinte
Nr caractere:
45 097 caractere
Marime:
140.22 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Comert
Data publicare:
18.05.2018
Structură de fișiere:
  • Imbinarea comunicarii verbale cu cea non-verbala.docx
Predat:
Liceul Tehnologic Constantin Dobrescu
Profesorului:
Prof. Popa Ion Cristian

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Oamenii au dorit intotdeauna sa comunice intre ei: idei, opinii, atitudin, sentimente, etc....
Comunicarea face parte din infrastructura organizatiei. Orice efort de dezvoltare a unei...
Toate definitiile date comunicarii, indiferent de scolile de gandire carora le apartin sau de...
in viata de zi cu zi, acasa, la slujba, pe strada, dar mai ales in diplomatie si in lumea...
Comunicarea reprezinta elementul indispensabil pentru functionarea optima a oricarei...
Sus!