Arderea Produselor Ceramice

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

I. Ghidul profesorului pag.
Introducere 4
Competente vizate 7
Obiective urmarite 7
Fisa de descriere a activitatii 8
Fisa de progres scolar 10
Cuvinte cheie 11
Minidictionarul termenilor de specialitate 12
Materiale de referinta 13
Modalitati de evaluare - indrumari 26
II. Activitati pentru elevi 28
Activitati 28
Recomandari pentru imbunatatirea invatarii 51
Solutiile activitatilor 52
Bibliografie 59

Extras din atestat:

Recomandari

Avand in vedere complexitatea temei - Arderea produselor ceramice, ideal este realizarea unei lectii vizita la o intreprindere de ceramica din orasul dumneavoastra, deoarece elevii au ocazia de a vedea, de a obtine si analiza date si informatii despre utilajele de ardere folosite in industria ceramica.

Folosind machetele si imagini cu diverse tipuri de cuptoare, profesorul va dirija elevii astfel incat acestia sa perceapa si sa distinga partile componente ale utilajelor pentru ardere.

In predarea activitatii de precizare a rolului partilor componente se pot utiliza metode care sa puna accent pe activitatea elevului, pe confruntarea acestuia cu realitatea. Elevii trebuie sa ajunga prin efort propriu la notiuni, idei, explicatii, interpretari noi. Ei observa, inregistreaza date, informatii si intervin in transformarea continutului invatarii prin actiune si gandire.

Este bine sa se foloseasca metode ca: problematizarea, asaltul de idei, conversatia euristica, invatarea prin descoperire. Intrebarile adresate elevilor vor pune accent pe relevarea relatiilor cauza efect, scopuri mijloace, functie structura si vor incita elevii sa analizeze, sa compare, sa ordoneze datele, vor solicita creativitatea, ingeniozitatea.

Exemple de intrebari:

Ce forma are corpul cuptorului- De ce- Care sunt materialele folosite pentru captusirea cuptoarelor- De ce se folosesc aceste materiale- Cum se realizeaza transportul produselor- Unde sunt plasate arzatoarele- De ce- Ce rol au- Explicati diferentele constructive intre cuptoarele camera si cuptoarele tunel.

Utilizand fisele de lucru si fisele conspect in care sunt cuprinse informatii despre functionarea utilajelor de ardere, elevii vor indeplini sarcinile referitoare: la caracterizarea cuptoarelor din punct de vedere al functionarii, la identificarea avantajelor si dezavantajelor folosirii unui tip de cuptor, la analizarea criteriilor care stau la baza alegerii unui tip de cuptor, la stabilirea parametrilor care determina regimul de ardere (vezi fisele conspect si fisele de lucru cuprinse in capitolul Materiale de referinta).

Retineti

Valoarea fiselor conspect si a fiselor de lucru:

- pentru a sprijini dezvoltarea abilitatilor de scriere;

- ca indrumare pentru activitatile de scris si luarea notitelor;

- ca sprijin pentru recapitulare;

- pentru a da instructiuni si pentru a evalua activitatile practice;

- pentru clarificarea ideilor deja formulate;

- pentru a descrie, de exemplu, utilajele, procedeele, metodele;

- pentru a avea o inregistrare permanenta a informatiilor date;

- pentru a furniza sau a testa cunostinte;

- ca ghid in activitatile orale.

Fisele de lucru si fisele conspect vor fi mai utile elevilor daca veti lua in considerare urmatoarele aspecte:

- Asezarea in pagina - informatiile si sarcinile de lucru sa fie ordonate si asezarea in pagina sa fie cat mai simpla.

- Diagramele - nu trebuie sa fie prea mici sau prea complexe; incercati sa le dati titluri foarte clare folositi mai multe diagrame, decat una singura foarte complexa.

- Explicatiile - daca oferiti explicatii orale inainte de a imparti fisele de lucru sau fisele conspect, sarcinile si informatiile de pe fise vor fi mai usor de inteles. Elevii cu dificultati de citire sau cu deficiente de auz tind sa aiba impresia ca au inteles. Este posibil ca elevii sa nu doreasca sa recunoasca faptul ca nu au inteles.

- Clarificarea - clarificarea oricaror cuvinte dificile sau tehnice inainte de impartirea fiselor poate impiedica problemele de intelegere.

- Limba - folositi un limbaj simplu si clar, subliniati cuvintele si conceptele cheie (pentru toti elevii si in special pentru cei cu deficiente de citire sau cei cu deficiente intelectuale).

- Calitatea tiparului - tiparul si reproducerea clara usureaza foarte mult citirea textului de catre elevi; marimea literelor sa fie de 12, tipuri de litere cum ar fi Arial sau Comic Sans sunt mai usor de citit.

- Elevii care au nevoie de sprijin in ceea ce priveste limbajul folosit - in acest sens, profesorul poate evita densitatea textului prin folosirea unor pasaje cu spatii goale sau a unor scheme.

Consultati urmatoarea fisa. Va veti familiariza cu stilurile diferite de invatare ale elevilor.

Caracteristicile celui care invata

Auditiv / Ascultare Vizual / A vedea Practic / kinestetic

Isi aminteste ce spune sau ce aude Il ajuta daca ia notite sau daca deseneaza ceva Isi aminteste ce face, impreuna cu toate experientele trecute.

Vorbeste tare cu el / ea insusi / insasi Il ajuta graficele si imaginile Ii plac recompensele cu caracter fizic

Nu se descurca intotdeauna cu instructiunile scrise Intampina dificultati la concentrarea asupra unor activitati verbale Ii place sa atinga oamenii in timp ce vorbeste cu ei

Bibliografie:

1 Planurile - cadru, Standarde de Pregatire Profesionala si programele scolare in vigoare - www.edu.ro

2 Teoreanu, I. Bazele tehnologiei liantilor Editura Tehnica, 1975

3 Popescu, G. Tehnologia materialelor de constructii - manual Editura Didactica si Pedagogica, 1980

4 Balta, P. Tehnologia sticlei Editura Tehnica, 1974

5 Preda, M. Ceramica si refractare Editura Printech, 2001

6 Teoreanu, I., Ciocea, N., Barbulescu, A., Ciontea, N.

Tehnologia produselor ceramice si refractare Editura Tehnica, 1985

7 Vladulescu, L., Carstea, M., Chitic, M. Ghid metodologic pentru proiectarea si desfasurarea activitatilor de calificare in invatamantul profesional tehnic

Editura Cerna, Bucuresti, 1997

8 Constantin Stan

Ilie Craciun

Operatii si utilaje in industria chimica Editura Didactica si Pedagogica, 1983

9 Virginia Burghelea

Introducere in ceramica Bucuresti, 2002

10 Iordache, Gh., Ene, Gh., Rasidescu, M.

Utilaje pentru industria materialelor de constructii Editura Tehnica 1987

Descarcă atestat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Arderea Produselor Ceramice.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
59 pagini
Imagini extrase:
59 imagini
Nr cuvinte:
12 467 cuvinte
Nr caractere:
69 174 caractere
Marime:
2.93MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Chimie
Tag-uri:
procese, ardere, ceramica
Predat:
la liceu
Profil:
Tehnic
Sus!