Manipularea cosumatorului prin intermediul publicitatii

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

Argument ...pagina 2
Capitolul I. Publicitatea . pagina 4
Capitolul 1.1. Istoric ..pagina 4
Capitolul 1.2. Definitii ...pagina 6
Capitolul 1.3. Roluri si functii ... pagina 7
Capitolul II. Strategia publicitara ..pagina 10
Capitolul 2.1.Notiuni introductive .. ..pagina 11
Capitolul 2.2. Publicitatea si mass-media ..pagina 12
Capitolul 2.3. Publicitatea in presa scrisa ...pagina 13
Capitolul 2.4. Publicitatea la radio .pagina 14
Capitolul 2.5. Publicitatea in televiziune pagina 15
Capitolul 2.6. Publicitatea pe internet .pagina 16
Capitolul III. Manipularea prin publicitate pagina 17
Capitolul 3.1. Audienta- consumatorii . pagina 18
Capitolul 3.2. Impactul psihologic al publicitatii .pagina 19
Capitolul 3.3.Tehnici de manipulare in publicitate ..pagina 20
Capitolul 3.4. Manipulare mediatica pagina 21
Capitolul IV.
Manipularea consumatorilor de detergenti prin intermediul publicitatii pagina 23
Capitolul 4.1.Caracterizarea detergentilor ... pagina 23
Capitolul 4.2.Prezentarea companiei multinationale Procter&Gamble . ..pagina 25
Capitolul 4.3.Impactul publicitatii detergentului Ariel asupra consumatorilor ...pagina 26
Concluzii ... ..pagina 29
Bibliografie ..pagina 30
Anexe ...pagina 31

Extras din atestat:

ARGUMENT

In secolul XXI, publicitatea face parte din viata noastra dar si mass-media de aceea acestea sunt foarte importante. Zi de zi suntem "obligati" sa folosim mijloacele de comunicare cum ar fi : telefonul, radioul,televizorul chiar si ziarele pentru a afla stirile de ultima ora dar si de a comunica intre noi.

Creierul este elementul fizic ce sustine mintea, care este o forma de energie grefata pe acesta. Mintea dirijeaza comunicarea, care poate fi de placere sau de interes. Atunci cand comunicarea devine interesata de un anumit subiect , unul dintre, parteneri va urmari sa obtina un profit , prin obtinerea de informatii importante pentru el. In acest moment intervine manipularea , ce poate dirija comunicarea, catre telul propus, de catre unul din parteneri.

Manipularea este prezenta, din pacate ,in viata cotidiana,,peste tot, in politica,la servicu etc. Din statistici s-a observat ca, doar 10% din populatie, este capabila sa selecteze informatia transmisa corect de cea manipulatoare, restul lasandu-se dirijata de comunicatorul interesat de a obtine un anumit castig . Suntem manipulati cu sau fara voia noastra de publicitate si mass-media iar creierul decide daca ramanem sau nu influentati in luarea deciziei finale.

Ce este mai grav , este ca, multe persoane au ajuns la un asemenea nivel de inconstienta incat incearca sa manipuleze, oricand si pe oricine, avand impresia ca sunt atoatecunoscatori si este necesar sa obtina venituri, pentru ca nu este nimic rau in ceea ce fac. Astfel, incearca sa vanda orice, oricui si oricand, pentru a- si atinge scopul.

De aceea am ales aceasta tema , pentru ca publicul sa stie cu ce se confrunta zilnic si a sti ce se afla in spatele publicitatii dar si a manipularii.

Lucrarea de fata prezinta tema manipularii in publicitate si este structurata pe 4 capitole dupa cum urmeaza: primul capitol ofera o introducere in tema publicitatii. Este prezentat un scurt istoric. De asemenea pentru a putea cunoaste publicitatea trebuie sa o putem defini, sarcina ce este mai dificila decat arata din cauza dezvoltarii continue . Rolurile si functiile sale sunt prezentate pentru intelegerea activitatii publicitare.

Al doliea capitol se axeaza pe relatia dintre mass-media si publicitate. Publicitatea a evoluat odata cu mass-media, dar s-a si dezvoltat in mare parte, in ziare, la radio, la televizor dar si pe internet.

Publicitatea are nevoie sa transmita ideile direct sau indirect dar o poate face doar cu ajutorul mass-mediei care la randul ei are nevoie de reciprocitate si sustinere care o ofera publicitatea. Multe media traiesc astazi de pe urma publicitatii, fara ea ar fi pierdute, orice program de radio sau televizat care are o audienta mare este declarat un succes , insa nu audientei mari ci datorita tintei uriase pe care o are publicitatea si preturile mari pe care media le poate impune.

Al treilea capitol tine de publicitate in manipulare si diferitele mijloace si metode folosite pentru a-si atinge scopurile. In primul rand pentru a-ti atinge scopul trebuie sa-ti cunosti publicul.

Audienta, consumatorii sunt cei mai importanti in procesul realizarii unei reclame. Publicitatea este o arta si o stiinta, aceste 2 aspecte se imbina perfect pentru a manipula direct sau indirect o persoana.

Arta tine de creativitate si modalitatile de exprimare iar stiinta de tehnicile date si modelele psihologice studiate si folosite. La fel si tehnicile de manipulare sunt aspecte care tin de stiinta manipularii , sunt metode si concepte care fac posibil intelegerea modului de gandire si ofera optiuni pentru a-l indrepta intr-o anumita directie , pentru a-l manipula.

Capitolul 4 pune in evidenta diferitele metode de manipulare folosite in mass-media pentru a obtine efecte maxime, cu un exemplu concret.

Creierul este material, mintea este energie, iar comunicarea, manipularea si persuasiunea sunt fenomene induse de catre minte.

Mintea poate induce orice fel de stari: de bine, de rau, de fericire , iubire sau dezamagire. Problema ei este ce comenzi da, adica depinde cum selectionam informatiile necesare, cele bune de cele distructive si bineinteles, daca ne lasam condusi de tot felul de idei periculoase.

Unele persoane sesiseaza ca nu sunt bune unele ganduri, altele nu si se lasa tarate in prapastia ignorantei, de acestea.

De aici, putem trage concluzia , ca un control al mintii poate fi important , pentru ca acesta ne poate dirija spre eliberarea spirituala, eliberarea de ignoranta si spre detectarea usoara a manipulatorilor si metodelor acestora si chiar spre anihilarea acestora.

Capitolul I. Publicitatea

Publicitatea este o forma de comunicare, de informare a celorlalti cu privire la modul in care pot beneficia de ceea ce ai tu ( un obiect, un produs ) , in care te pot ajuta intr-o actiune ( o campanie de strangere de fonduri , o campanie de modificare a unei legi , inrolarea in armata ) sau in care se pot ajuta pe ei insisi ( campaniile antitutun, antialcool sau antidrog ).

Este de presupus ca publicitatea a aparut odata cu aparitia formelor evoluate de comunicare. Exista un paradox in faptul ca , publicitatea , desi este cel mai vizibil si mai extins domeniu in care se aplica toate formele de manipulare , are cel mai mare succes. Ca si in cazul televiziunii, toata lumea stie ca reclamele manipuleaza dar marea majoritate a oamenilor sunt influentati de ele atunci cand decid sa cumpere ceva sau sa actioneze intr-un anumit fel.

Poate fi explicat acest paradox si prin tendinta noastra de a folosi in relatiile cu ceilalti de fiecare zi pentru a-i convinge de ceva metode de persuasiune si de manipulare specifice publicitatii . S-ar putea obiecta ca reclamele informeaza.

Poate acesta a fost scopul lor initial dar, in epoca consumatorului , reclamele au devenit o arma de influentare a oamenilor. De altfel, in mai toate tarile exista prevederi legale care pedepsesc reclamele mincinoase.

Bibliografie:

1. Prof. ing. Doc. Liviu Andronovici , 2012, Manipularea prin publicitate , Bucuresti

2. Alessandra Tony ,1992, Vanzarea Non-Manipulativa

3. Bursten Ben, 1973 , Manipulatorul, O Vedere Psiho- analitica

4. C. Crisan, C. Danciu , 2000, Manipularea opiniei publice prin televiziune , editura Dacia, Cluj-Napoca

5. M. Nicola, D. Petre, 2001, Publicitate , Ed. SNSPA, Bucuresti

6. Frasineanu. F. 2011.Detergentii de rufe intre schimbari si provocari. Magazinul Progresiv.

7. Ion. M. 2009. Piata detergentilor de rufe

8. Vasachi M. 2012. Detergentii si balsamurile de rufe, o piata tot mai concentrata.. Revista Piata.

9. www.scribd.com/document/64252247/Proiect-publicitate

10. https://ro.wikipedia.org/wiki/Publicitate

11. https://www.scribd.com/doc/86996595/Functiile-publicitatii

12. http://www.creeaza.com/referate/marketing/STRATEGIA-PUBLICITARA877.php

13. http://blogopress.info/avantajele-anunturilor-in-presa-scrisa/

14. http://conspecte.com/Marketing/publicitatea.html

15. https://www.scribd.com/document/64252247/Proiect-publicitate

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
41 pagini
Imagini extrase:
42 imagini
Nr cuvinte:
11 304 cuvinte
Nr caractere:
58 909 caractere
Marime:
1.23 MB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Alte materii
Data publicare:
25.06.2018
Structură de fișiere:
  • Manipularea cosumatorului prin intermediul publicitatii.docx
Predat:
la liceu

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Mass-media este considerata a fi in zilele noastre a patra putere in stat, avand legile si...
Publicitatea reprezinta cel mai spectaculos mijloc de comunicare al timpurilor noastre....
PROTECTIA CONSUMATORILOR IN ROMANIA Alaturi de alte drepturi ale omului, si drepturile...
CAPITOLUL 1 Consideratii generale privind politicile publice 1.1. Definirea conceptului de...
INTRODUCERE In urma cu cativa ani UNESCO a publicat o ancheta despre conceptele principale ale...
Sus!