Comportamentul consumatorului privind consumul de carne pe piata din slobozia

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

Argument .. 3
Capitolul 1 STRUCTURA SORTIMENTALA DE CARNE DIN RETEAUA COMERCIALA SLOBOZIA.
1.1 Principalele unitati si amplasarea lor teritoriala. ... ... 4
1.2 Structura sortimentala a consumul in Municipiul Slobozia . 7
Capitolul 2 STUDIU DE CAZ-COMPORTAMENTUL DE CONSUM
2.1 Comportamentul consumatorilor privind cumpararea si consumul de carne.
2.1.1. Cunoasterea procentului consumatorilor de carne in cadrul populatiei din Slobozia .10
2.1.2. Ce reprezinta consumul de carne in opinia consumatorilor ...11
2.1.3. Determinarea motivului pentru care se consuma carne .13
2.1.4 Sortimentul de carne preferat si concentratia acestuia ..15
2.1.5 Frecventa consumului de carne 17
CONCLUZII SI PROPUNERI 18
BIBLIOGRAFIE ...19

Extras din atestat:

Marketingul urmareste, prin functiile sale ca orice activitatea economica sa genereze si sa fie fundamentata de cresterea eficientei economice si satisfacerea superioara a nevoilor de consum.

,,Locul" pe care se finalizeaza si se valorifica activitatea economica si orice initiativa in acest domeniu este piata, ea constituind si principalul cadru de referinta a activitatii de marketing.

Dar piata reprezinta sfera de activitate a nevoilor de consum, respectiv pentru cea care se manifesta sub forma cererii de bunuri si servicii.

In mecanismul economic, consumul ocupa o pozitie centrala; el indeplineste mai multe functii, determinate de relatiile reciproce cu diferite faze si procese ale acestui mecanism. Astfel, consumul, reprezinta procesul de utilizare a bunurilor si serviciilor pentru satisfacerea unor nevoi materiale si spirituale. Studiile de marketing din sfera consumului nu se limiteaza la abordari cantitative, caracterizate printr-un anumit grad de cuprindere a fenomenelor pietei si prin largimea investigatiei. Se cer efectuate si studii in profunzimea fenomenelor pietei, de natura sa desluseasca mecanismul prin care purtatorul cererii se manifesta explicit, dand curs unui anumit comportament economic, denumit in literatura de specialitate drept comportament al consumatorului.

In primul rand, comportamentul consumatorului reflecta conduita oamenilor in cazul cumpararii si/sau consumului de bunuri materiale si servicii.

In al doilea rand , el cuprinde intreaga conduita a utilizatorului final de bunuri materiale si nemateriale.

Lucrarea de fata, isi propune, pe parcursul a doua capitole, studierea comportamenutului consumatorilor localizati pe piata din Slobozia pentru produsul carne.

Primul capitol vizeaza analiza structurala a sortimentelor de carne din reteaua comerciala Slobozia, atat principalele unitatii care produc si comercializeaza carne dar si stuctura sortimentala a consumului in Slobozia.

In timp, piata s-a largit si s-a diferentiat, datorita cererii tot mai mare, dar si puterii de cumparare tot mai stabila pe piata, asigurand o oferta bogata si variata.

Datorita multitudinii de sortimente de carne, consumatorul este pus in dificultatea de a alege sortimentul dorit.

Capitolul al doilea este realizat intr-o cercetare practica, folosind ca instrument de culegere a datelor chestionate. Astfel datele sunt analizate si interpretate realizand studiul de caz privind comportamenul consumatorilor.

Am aflat din chestionarul realizat ce reprezinta consumul de carne in opinia consumatorului pentru care motiv consuma carne, dar si ce sortiment prefera.

CAPITOLUL 1

STRUCTURA SORTIMENTALA DE CARNE DIN RETEAUA COMERCIALA SLOBOZIA

1.1 PRINCIPALELE UNITATI SI AMPLASAREA LOR TERITORIALA

O unitate comerciala este un loc de vanzare permanent in care clientii isi efectueaza cumparaturile indiferent de tipul si volumul lor.

De asemenea, unui produs care are succes pe piata doar daca raspunde nevoilor acesteia un punct de vanzare este frecventat pentru avantajele pe care le ofera clientilor (accesibilitate, posibilitati de alegere, preturi, alte servicii comerciale); mai rar un magazin este frecventat pentru el insusi.

Denumirea uzuala a unitatii comerciale este de magazin.Magazinul este unitatea operativa de baza a comertului cu amanuntul adica achizitioneaza marfuri in cantitati mai mari de la diversi furnizori (intreprinderile comerciale cu ridicata, firme producatoare etc.) si le revinde in cantitati mici direct populatiei sau altor consumatori.

Pana in anul 2010 Slobozia a resimtit lipsa unor centre comerciale mai dezvoltate (hypermarketuri, etc.), in oras existand doar un magazin universal, 3 supermarketuri si mai multe magazine de aparaturi electrice si electrocasnice, precum si magazine de cartier pentru strictul necesar. Actualul proces de dezvoltare economica in planul oferirii servicii, cumparare-vanzare, este in plin avant, fiind preconizate noi deschideri de centre comerciale importante.

In prezent reteaua comerciala a municipiului Slobozia se prezinta astfel:

- Ialomita Shopping Center.

- Hypermerket Kaufland.

- 2 supermarket-uri LID.

- Supermarket-ul PROFI.

- Piata agro alimentara Cuza-Voda

- Magazine de cartier.

Unitatile comerciale mai sus amintite se gasesc in ipostaza de expozitie permanenta cu marfuri, reflectand intr-un anume sens nivelul de dezvoltare a societatii si structura consumului populatiei.

In cadrul unitatilor comerciale cu

amanuntul, magazinul reprezinta veriga principala in comercializarea marfurilor, locul unde se produce trecerea marfurilor din sfera circulatiei in sfera consumului, realizandu-se legatura dintre consumatori si produse.Intreprinderea comerciala cu amanuntul se situeaza pe primul loc in ceea ce priveste studierea cererii populatiei si aprovizionarea acesteia cu marfuri.

Bibliografie:

1. Bozgan Vasile - Comert si serviciu manual pentru SAM, Editura Economica 2000;

2. Gherasim T, Maxim E. - Bazele marketingului, Editura Sedcom Libris, Iasi 1997;

3. V. Balaure - coordonator - V. Adascalitei, C. Balan, St. Boboc, I. Catoiu, V. Olteanu, N.AI. Pop, N. Teodorescu - ,,Marketing"

- Editura Uranus, Bucuresti 2000

4. I. Catoiu - coordonator - C Balan, B. Onete, I.C. Popescu, C. Veghes - ,,Metode si tehnici utilizate in cercetarile de marketing" - Aplicatii

- Editura Uranus, Bucuresti 1999

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2016
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
20 pagini
Imagini extrase:
20 imagini
Nr cuvinte:
3 515 cuvinte
Nr caractere:
21 029 caractere
Marime:
164.59 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Agronomie
Data publicare:
24.05.2018
Structură de fișiere:
  • Comportamentul consumatorului privind consumul de carne pe piata din slobozia.docx
Predat:
Liceul Tehnologic Al. Ioan Cuza din Slobozia
Profil:
Tehnic
Profesorului:
Bunea Dorel Georgiana

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Economiile tarilor lumii dezvoltate constituie un mozaic de realitati extrem de diferite, ele au...
In vederea derularii si dezvoltarii unei afaceri de success, orice intreprindere, indiferent de...
Alexandru Macedonski INTRODUCERE Analiza evolutiei istorice a civilizatiei umane demonstreaza ca...
In procesele economice apar numerosi factori interesati in vanzarea, sau cumpararea capitalurilor...
Judetul Buzau este situat in zona de curbura a Carpatilor, in partea de sud-est a Romaniei, avand...
Sus!