Programul si oferta turistica

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

ARGUMENT ..2
CAPITOLUL I ORGANIZAREA PROGRAMELOR TURISTICE SI OFERIREA DE INFORMATII DE INTERES TURISTIC ..3
1.1 Caracteristicile ofertei pentru activitatatea turistica si programul turistic 3
1.2 Stabilirea programului si a ofertei turistice ...3
1.3 Structura de prezentare a unui obiect turistic 4
1.3.1 Elementele prezentarii .4
1.3.2 Documentarea .4
1.3.3 Prezentarea itinerarului turistic ...5
1.3.4 Metodologia de prezentare ..6
1.4 Reguli de baza ale prezentarii turistice orale 7
1.4.1 Conversatia cu turistii .7
1.4.2 Caracteristicile prezentarii orale .7
CAPITOLUL II. EXCURSIA- MIJLOC DE CUNOASTERE SI DE RELAXARE ..8
2.1 Rolul administratorului de pensiune turistica in organizarea unei excursii .8
2.1.1 Stabilirea itinerarului ..8
2.1.2 Tema excursiei ...8
2.1.3 Mijlocul de transport .9
2.1.4 Documentarea 9
2.1.5 Echipamentul .9
2.2 Categorii de excursii 9
2.2.1 Expeditia scolara 9
2.2.2 Expeditia pe ape 10
2.2.3 Cicloturismul .11
2.2.4 Mototurismul .12
2.2.5 Turismul auto 12
2.2.6 Speoturismul .13
CAPITOLUL III. PREZENTAREA PROGRAMULUI TURISTIC GEOAGIU BAI- HUNEDOARA - MANASTIREA PRISLOP .15
CAPITOLUL IV- NORME DE SANATATEA , SECURITATEA MUNCII SI P.S.I 16
BIBLIOGRAFIE ..17

Extras din atestat:

ARGUMENT

In desfasurarea actului turistic se face simtita interferenta dintre oferta turistica, materializata prin productia turistica si cererea turistica, manifestata prin consumul turistic. In termeni economici aceasta sfera de interferenta a ofertei cu cererea poarta numele de piata turistica. In centrul pietei turistice se afla turistul, ca potential consumator, cel caruia ii sunt destinate produsele turistice si cel care selecteaza din multitudinea de oferte acele produse care ii plac si care ii sunt accesibile din punct de vedere financiar ori din punctul de vedere al timpului liber de care dispune.

Cele doua segmente ale pietei turistice, cererea si oferta, se manifesta insa cu sensuri si intensitati diferite de la un caz la altul. Modul de viata urban, de pilda, accentueaza dorinta indivizilor de a-si satisface anumite nevoi (recreere, odihna, distractie, cunoastere) care stau la baza formarii diferitelor categorii de motivatii turistice si a cererii turistice. Pe de alta parte, spatiul urban este detinatorul unei oferte turistice insemnate, divizata intr-un ansamblu de oferte partiale paralele (hotelarie, alimentatie, transport, comert) ceea ce conduce catre conturarea unei arii receptoare care sa satisfaca cele mai diverse cereri, materializate in tipuri distincte de turism. Deci putem spune ca oferta turistica nu este altceva decat o suma de elemente atractive care pot motiva vizitarea lor si care pot fi puse in valoare la un moment dat pentru stimularea cererii turistice.

Putem structura oferta turistica intr-o oferta turistica potentiala, ce contine totalitatea resurselor naturale si antropice si in oferta turistica reala, ce are ca suport oferta turistica potentiala si in plus acele elemente care definesc productia turistica, respectiv ansamblul de servicii si bunuri materiale care mobilizeaza forta de munca din turism. Se contureaza totodata, un spatiu al ofertei turistice definit atat in plan calitativ, prin atractivitatea sa naturala sau antropica, cat si in plan cantitativ, prin capacitatea sa de primire, cuantificata prin numarul maxim de turisti ce pot fi primiti la un moment dat, fara a prejudicia mediul geografic si social.

Oferta turistica se caracterizeaza printr-un ansamblu de bunuri si servicii, a caror materializare este o functie a capacitatilor receptoare. Deoarece capacitatile de primire limiteaza oferta turistica in spatiu, aceasta se caracterizeaza printr-o rigiditate relativa in comparatie cu elasticitatea cererii turistice.

Structura ofertei turistice nu coincide cu structura productiei turistice, deoarece oferta exista si independent de productie. Oferta turistica exista atata timp cat exista elementele care o compun, pe cand productia turistica exista numai atunci cand se manifesta consumul efectiv. Productia turistica prezinta anumite limite de ordin temporal, putand avea un caracter sezonier, in functie de conditiile naturale acceptate de turisti pentru o anumita perioada din an, cum este cazul turismului litoral sau al sporturilor de iarna.

Interesul pentru consumatia turistica nu este unul innascut: el apare in contextul factorilor de influentare a cererii turistice la locul de origine al turistilor potentiali. Aceste conditii, conjugate cu impulsurile de ordin personal ale fiecarui consumator de servicii turistice, provoaca interesul turistic, cu alte cuvinte motivatiile turistice.

CAPITOLUL I

ORGANIZAREA PROGRAMELOR TURISTICE SI OFERIREA DE INFORMATII DE INTERES TURISTIC

1.1 Caracteristicile ofertei pentru activitatatea turistica si

programul turistic

Firma de turism va realiza ofertele pentru activitatile turistice organizate in acel sezon sau pentru cateva sezoane, precum si programul acestora. Oferta si programul pentru un anumit produs turistic nu sunt similare.

Oferta unui produs turistic reflecta destinatia, pretul si perioada in care se desfasoara activitatea turisitica respectiva, precum si serviciile de baza incluse in pret.

Programul turistic presupune desfasurarea amanuntita a acestuia pe zile si chiar ore, locurile cazare si alimentatie public, precum si activitatiile de agrement oferite.

In mod normal orice activitate turistica are o oferta turistica. Programul turistic insoteste oferta turistica in toate cazurile, cu exceptia turismului de sejur si a celui balneoclimateric.

Oferta turistica poate fi un factor hotarator in alegerea unei anumite destinatii, luand in consideratie factorul bugetar. La bugetele egale programul este cel care capata ponderea de baza.

Caracteristicile ofertei pentru activitatea turistica si programul turistic

Tabel nr.1.1

Oferta pentru activitatea turistica Programul activitatii turistice

Grad redus de detaliere Grad ridicat de detaliere

Informatii corecte Informatii corecte si complete

Prezinta obligatoriu: data, destinatia si pretul Prezinta obligatoriu: data, destinatia si pretul, dar si alte informatii

Prezentare atractiva Prezentare atractiva, cu multe fotografii si informatii atractive

Obligativitate Poate fi si optional

Claritate Claritate, sa nu lase loc la interpretari

1.2 Stabilirea programului si a ofertei turistice

In realizarea programului si a ofertei pentru activitatea turistica trebuie sa se tina cont de urmatoarele aspecte:

- stabilirea itinerarului in functie de durata de timp alocata excursiei respective, precum si a etapelor in functie de obiectiviele urmarite, a punctelor de innoptare;

- in stabilirea itinerarului trebuie tinut cont de gradul de atractivitate a obiectivelor turistice; trebuie vizate in fiecare zi 2-3 obiective importante;

- daca intr-o zi este cuprins in program un obiectiv de o mare importanta, atunci se va evita cuprinderea si a altora. De asemenea, in aceeasi zi este de evitat sa cuprindeti in program mai multe obiective de acelasi fel (biserici, catedrale, muzee). O zi plina poate fi completata cu un tur de oras sau un timp lasat la dispozitia turistilor;

- excursiile difera in functie de mijlocul de transport si anotimp;

- stabilirea traseului se realizeaza in functie de locurile de cazare si de aranjamentele de alimentatie publica existente, care trebuie cunoscute in totalitate inainte de plecarea in excursie;

- stabilirea agrementului drept completare este absolut necesara pentru programele turistice;

- nici un program turistic nu trebuie sa fie o cursa printre obiective, din oras in oras sau din obiectiv in obiectiv;

- in alcatuirea programului nu trebuie uitat, cel putin pentru locatiile in care se stationeaza mai mult, de timpul liber sau timpul alocat cumparaturilor. Indiferent de grup, turistii vor dori sa cumpere suveniruri si amintiri pentru cei de acasa;

- programul trebuie respectat, de accea nu introduceti in cadrul acestuia obiective la care stiti ca nu puteti sa ajungeti, doar pentru gradul lor ridicat de atractivitate.

Bibliografie:

1. Alex Nedelea- Piata turistica, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2003

2. Balasescu M., Balasescu, S. - Economia Comertului, Editura Univiversitatii Transilvania

din Brasov, 2011

3. Coros Monica Maria - Managementul cererii si ofertei turistice, Editura C.H. Beck,

Bucuresti, 2015

4. Rusu S. - Bazele economiei intreprinderii, Editura Universitatii "Aurel Vlaicu" din Arad,

2014

5 . Tanasescu, D. - Marketingul serviciilor, Editura Bibliotheca, Targovoste, 2015

xxx. Eurocor - Institutul European de Cursuri prin Corespondenta SRL, Administrator

pensiune turistica

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2018
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
18 pagini
Imagini extrase:
18 imagini
Nr cuvinte:
6 286 cuvinte
Nr caractere:
34 707 caractere
Marime:
45.97 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Agricultura
Data publicare:
12.06.2018
Structură de fișiere:
  • Programul si oferta turistica.doc
Predat:
Colegiul Tehnic Agricol ,,Alexandru Borza’’ Geoagiu
Profesorului:
Prof. Lal Daniela

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
CAPITOLUL I: COORDONATE ISTORICE,CONCEPT SI DEFINITII 1.1Aparitia turismului ca fenomen economic...
CALIMANESTI... Despre aceasta asezare unde valurile Oltului lovesc zidurile Manastirii Cozia...
Pentru a defini "oferta turistica" este esentiala departajarea sa conceptuala de...
Scandinavia - Taramul Vikingilor 1. Elemente de prezentare generala Plecare: Romania -...
Agentia romanesca de turism Bon Voyage isi propune sa mareasca numarul turistilor si sejurului...
Sus!