Organizarea timpului de lucru si de odihna

Previzualizare atestat:

Cuprins atestat:

ARGUMENT pag. 1
CAP. I . SCURTA PREZENTARE A RAIFFEISEN BANK S.A .. pag. 3
CAP. II. TIMPUL DE MUNCA SI TIMPUL DE ODIHNA ...
pag. 6
2.1. NORME GENERALE PRIVIND TIMPUL DE MUNCA SI TIMPUL DE ODIHNA ..
pag. 6
2.2. STILURI COMPORTAMENTALE PRIVIND ANAGEMENTUL TIMPULUI .
pag .15
CAP. III STUDIUL DE CAZ LA Raiffeisen Bank S.A ... pag. 18
BIBLIOGRAFIE .. pag. 26
ANEXE .. pag. 27

Extras din atestat:

ARGUMENT

Managementul inseamna conducerea eficienta si eficace a unei activitati. Din perspectiva aceasta, managerul nu poate face afaceri profitabile pentru firma de care raspunde daca nu stie sa gestioneze eficient resursele. Iar timpul este o resursa economica pretioasa, pretentioasa si ireversibila: timpul este cea mai rara resursa fiind neinlocuibil dar in acelasi timp "nelimitat"; este scump dar nu poate fi cumparat, depozitat, multiplicat iar pierderea sa nu poate fi asigurata nici de cea mai mare firma de asigurari din lume, deci nu poate fi "despagubit"; este foarte perisabil si inelastic. Cu toate acestea, timpul nu este proprietatea nimanui, este impersonal, al tuturor si nu este retinut de frontiere fizice.

Managerii preocupati de performanta stiu insa ca timpul este masurabil si continuu iar managementul timpului este o o prioritate pentru succesul unei afaceri.

"Factorii de decizie eficienti nu pornesc de la sarcinile lor, pornesc de la timpul pe care il au la dispozitie" . Isi considera si isi ordoneaza timpul "de care dispun" in cele mai mari perioade de continuitate, ca un proces in trei etape: timp de inregistrare, timp de organizare si timp de consolidare - baza eficientei factorului decizional. Prima treapta spre eficienta in conducere este eficienta folosirii reale a timpului iar organizarea sistematica a timpului este urmatoarea treapta [Drucker, 1994, 41, 55].

Sursa problemelor este insa una complexa. Cauzele pot fi grupate in trei categorii distincte:

1) cauzele exterioare, care sunt determinate de lipsa de organizare: timpii prea scurti alocati initial activitatilor programate, intreruperile (inclusiv telefoanele) venite din partea membrilor din organizatie sau din exteriorul acesteia, urgentele neprevazute (daca este cazul), nepregatirea din timp a ordinii de zi a sedintelor/reuniunilor;

2) cauzele care tin exclusiv de persoana managerului, de felul sau de a fi si de a se comporta sau de situatia particulara cu care se confrunta (oboseala, depresia, anxietate, probleme personale - preocupari financiare sau de familie);

3) cauzele care tin de angajatii proprii si/sau partenerii de afaceri: lipsa de punctualitate a acestora sau faptul ca acestia "trag de timp, prelungind discutiile", faptul ca intervin cu o problema complicata si greu de rezolvat pe moment sau din contra, prezinta informatii nerelevante sau eronate, lipsa de competenta si plasarea in responsabilitatea managerului a rezolvarii problemelor care cad in sarcina lor.

Toate acestea sunt rezultatul interventiei asa-numitilor "hoti" ai timpului: telefoanele care suna fara incetare, vizita unor "musafiri nepoftiti" care retin de la lucru, sedinte prea lungi si prost organizate, prioritati care nu au fost stabilite cu claritate sau sunt inexistente pentru manager, lipsa delegarii de autoritate si responsabilitate, amanarea sarcinilor grele sau neplacute, navigarea pe Internet sau vizionarea unor emisiuni la televizor, lipsa structurii, a organizarii, probleme tehnice care nu-si gasesc rezolvarea, imposibilitatea sau neputinta manageruluide a refuza etc.

Timpul - o resursa importanta generatoare de stres. Timpul este cea mai importanta sursa de stres. Studiile elaborate pe parcursul timpului (Mintzberg in 1973, Vinton in 1992, Stalk&Hout in 1990, Kahn&Byasiere in 1992), au evidentiat sursele cele mai comune ale stresului: timpul, intalnirile, situatiile nedorite si anticiparea. Tabelul urmator ilustreaza cele patru categorii de factori cauzatori de stres:

Tabel nr. 3 Cele patru surse de stres din cauza timpului

Factor cauzator de stres Surse de stres

Timpul Munca suprasolicitata

Pierderea controlului asupra timpului

Intalnirile Conflicte de rol

Conflicte in cadrul dezbaterilor

Actiuni

Situatia Conditii nefavorabile de munca

Schimbari bruste in climatul organizational

Anticiparea Surprize placute

Frica

CAP. I

SCURTA PREZENTARE A RAIFFEISEN BANK S.A.

Raiffeisen Zentralbank Osterreich (RZB-Austria) a deschis in 1994 o reprezentanta in Romania si a devenit una dintre bancile straine de frunte, oferind o gama variata de servicii bancare.

In iunie 1998 si-a inceput activitatea Raiffeisenbank (Romania), cea de-a noua banca a RZB-Austria in Europa Centrala si de Est.

In iulie 2001 RZB-Austria si Fondul Romano-American de Investitii (FRAI) au preluat de la Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului (APAPS) peste 98,84% din actiunile celei de-a treia banci romanesti, Banca Agricola.

Din acest pachet, RZB-Austria detinea 93,36 %. Valoarea totala a tranzactiei se ridica la 52 milioane USD, din care 37 milioane USD reprezinta investitii de capital, iar 15 milioane USD pretul platit pentru achizitionarea actiunilor. Pentru aceasta privatizare Raiffeisen a primit numeroase premii: Investitorul anului 2001 - acordat de cotidianul Nine O'clock; Partea leului - premiu acordat de cotidianul Ziarul Financiar, precum si o nominalizare la premiul Oscar acordat de saptamanalul Capital.

Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor din data de 18 mai 2002 a hotarat in unanimitate aprobarea fuziunii prin absorbtie a Raiffeisen - Banca Agricola SA si Raiffeisenbank (Romania) SA, cele doua entitati bancare detinute de RZB-Austria.

Banca se numeste Raiffeisen Bank SA incepand cu 1 iulie 2002.

RZB-Austria detine 94,14 % din Raiffeisen Bank.

Banca are aproximativ 3.500 angajati si o retea nationala de sucursale si agentii care depaseste 200 de locatii.

Emblema Raiffeisen: de la "Caluti" la marca. Doi caluti incrucisati completeaza varful unui acoperis de casa, simbol al protectiei si al sigurantei. "Calutii" se regasesc de sute de ani in traditia folclorului european si reprezinta un simbol al apararii impotriva pericolelor vietii. Simbolul calutilor incrucisati a devenit in timp cea mai cunoscuta si respectata marca din Austria.

Banca este o societate comerciala pe actiuni care functioneaza pe baza legislatiei in vigoare din Romania a statutului si a contractului de societate. Banca isi desfasoara activitatea prin sucursale, filiale si agenti in tara si strainatate, infiintate prin hotararea consiliului de administratie.

Bibliografie:

1. G Panisoara, I.O. Panisoara- Managementul Resurselor Umane, ghid practic, editia a II-a, Ed. POLIROM, Iasi, 2005

2. R. Mathis, P. Nica, C. Rusu- Managementul Resurselor Umane, Ed. Economica,Bucuresti, 2000

3. H. Pitariu- Proiectarea fiselor de post, evaluarea posturilor de munca si a personalului, Casa de Editura IREXON, Bucuresti, 2003

4. D. Constantinescu- Managementul Resurselor Umane- suport de curs, Bucuresti, 2003

5. Centrul de Psihologie Aplicata, Universitatea din Bucuresti, "Revista de psihologie organizationala", volumul V, nr4, 2005, Editura Polirom, Bucuresti

6. Consilier. Managementul Resurselor Umane, Ed. Entrop - Straton

Download atestat

Primești atestatul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc, docx
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
5 fisiere
Pagini (total):
33 pagini
Imagini extrase:
33 imagini
Nr cuvinte:
9 215 cuvinte
Nr caractere:
52 059 caractere
Marime:
167.34 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Atestat
Materie:
Administratie
Data publicare:
28.03.2019
Structură de fișiere:
  • Anexe I.doc
  • atestat continut.docx
  • BIBLIOGRAFIE.docx
  • COPERTA.docx
  • cuprins.doc
Predat:
la liceu

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Unitatea de invatamant : Liceul Rosia-Jiu ( Farcasesti) Profesor : Geamanu Simona Aurelia Data...
Desfasurarea activitatii cu respectarea unui anumit program de munca reprezinta una din...
Durata normala a timpului de munca (art.109 si 110 din Codul Muncii) Pentru salariatii angajati...
Lucrarea a fost realizata in vederea obtinerii certificatului de competente in cadrul Colegiului...
Organizatiile internationale trebuie studiate in contextul relatiilor internationale, relatii...
Sus!