Recenzie Guerilla marketing

Previzualizare tema de casa:

Extras din tema de casa:

Comunicarea de masa

Viata omului contemporan se caracterizeaza, printre altele, prin bombardamentul informational zilnic la care este supus. Prin cantitatea, frecventa si simplitatea lor, mesajele mass media ne-au devenit tot atat de familiare ca si hrana, lucrurile din locuinta sau prietenii. In spatele acestui flux continuu de imagini, sunete si semne functioneaza un sistem socio-profesional a carui complexitate si anvergura sunt nebanuite publicului larg si care este cu atat mai subtil cu cat vizibilitatea produselor sale da iluzia transparentei. Inaugurat in secolul al XV-lea, prin aparitia tiparului, acest sistem a cunoscut o dezvoltare reala in secolul al XIX-lea, pentru ca in ultimul veac al mileniului sa aiba un caracter realmente exploziv, adevaratele sale resurse fiind evidentiate abia in ultimii 50 de ani, o data cu generalizarea audio-vizualului.

De cele mai multe ori, la nivelul cunoasterii comune, comunicarea de masa este identificata cu mass media. Deoarece si acest concept de mass media este mai nou, se impune o definire a sa: ,,Termenul medium (la plural media) este un cuvant de origine latina, transplantat intr-un ansamblu anglo-saxon. El desemneaza in principiu procesele de mediere, mijloacele de comunicare si se traduce, in general, cu expresia comunicatiile de masa. Deci: media = mijloace de comunicare; mass media = mijloace de comunicare pentru un mare public, un public de masa, inventate si utilizate in civilizatiile moderne si avand drept caracteristica esentiala marea lor forta, putere, vasta lor raza de actiune. Nu exista nici o indoiala ca trebuie sa se inscrie in aceasta categorie radiodifuziunea si televiziunea. Cinematograful se inscrie in aceeasi categorie. Presa, pentru aceleasi motive, este considerata ca fiind unul dintre principalele mass media. Cartea, discursurile, benzile, casetele sau videocasetele pot, de asemenea, sa fie incadrate in categoria mass media. De asemenea, afisul publicitar. Se poate considera, asa cum pe buna dreptate procedeaza Marshall McLuhan, ca si cuvantul, telefonul, telegraful, scrisul sunt mijloace de comunicare... Chiar daca ele servesc mai curand la stabilirea de relatii interpersonale decat ca emitatori catre marele public" .

Expresia mass media nu poate si nu trebuie sa inlocuiasca notiunea de comunicare de masa. Chiar mass media semnifica si are o cuprindere mai mare decat cea de mijloace.

Volumul "Guerilla Marketing. Secrete pentru a obtine profituri mari din afaceri mici" a fost scris de Jay Conrad Levinson in anul 1993, fiind al patrulea volum al autorului pe acest subiect. Autorul, nascut in 1933 in statul Detroit din SUA, este primul ce a descris marketingul de gherila ca o metoda folosita in cazul in care resursele iti sunt limitate sau inexistente. De-a lungul vietii, Levinson a creat concepte ce au revolutionat lumea marketingului si au ajutat la dezvoltarea acestui domeniu."Guerilla Marketing" a fost scrisa cu scopul de a le arataintreprinzatorilor de firme mici si mijlocii cum sa isi creeze si promoveze afacerea, fara a avea nevoie de multi bani si totodata cum sa aibasucces.

Tema cartii se invarte in jurul ideii de a-ti promova afacerea atunci cand sursele iti sunt limitate sau inexistente. Levinson le propune celor care vor sa isi deschida sau au deja o firma mica sau mijlocie, sa fie ingeniosi si calculati cand vine vorba de promovarea afacerii lor si sa ii urmeze sfaturile. Cartea este structurata pe cinci capitole mari, fiecare avand alte cateva subcapitole. In primul capitol sunt divulgate cateva secrete pe care orice antreprenor trebuie sa le cunoasca inainte de a incepe lungul drum in deschiderea unei afaceri. In capitolele doi si trei sunt detaliate tipurile de promovare prin mini-media si respectiv maxi-media, iar in ultimele doua capitole se discuta despre non-media si despre intreprinderea unui plan defensiv de tip gherila.

Bransa este intr-o continua schimbare insa esenta marketingului de gherila ramane aceeasi. Tot ce trebuie sa faca un antreprenor este sa fie atent la ce se cere pe piata si sa isi cunoasca publicul tinta. Tacticile de gherila reprezinta o alternativa pentru mijloacele clasice de promovare si totodata una mult mai ieftina si eficienta. Cartea incearca sa convinga oamenii sa se bazeze pe puterea creierului, nu a banilor astfel incat sa isi faca afacerea cat mai profitabila.

Capitolul intai incepe cu o problema bine cunoscuta. Oamenii nu stiu ce reprezinta defapt marketingul, iar autorul explica cititorului, pas cu pas, ce inseamna acest proces complex si cum poate fi imbunatatit si adaptat. Levinson spune ca "Cu cat esti mai constient de marketing, cu atat ii vei acorda o mai mare atentie". Un antreprenor care vrea ca afacerea lui sa aiba succes trebuie sa fie atent la ceea ce se cere pe piata la momentul respectiv, sa stie cum sa profite de toate oportunitatile si sa exploateze la maximum toate ocaziile care i se ivesc.Putem spune ca rabdarea este cea mai importanta calitate pe care trebuie sa o aiba un antreprenor.

Spun aceasta deoarece, cum precizeaza si autorul, cea mai mare piedica in deschiderea unei afaceri este incapacitatea de a intelege devotamentul.

Multi oameni prefera sa renunte la strategia de publicitate abordata, daca nu observa schimbari radicale intr-un interval de timp relativ scurt, ceea ce duce la insuccesul afacerii. Marketingul si publicitatea sunt niste investitii pe termen lung, de aceea, sfatul care ne este oferit in carte este sa ne cream un plan bun si concis caruia sa ii ramanem credinciosi pana la final, indiferent de timpul necesar. Este absolut vital sa ai niste "arme de marketing" puternice. Levinson considera creativitatea ca fiind calitatea ce face ca marketingul sa vanda.

Unul din avantajele pe care practicantii marketingului de gherila il au in fata companiilor gigant, este marketingul prin mini-media. Marile companii nu utilizeaza acest tip de marketing deoarece majoritatea nu au nevoie de servicii individualizate si sunt deja vizibili pe piata. Acesta este caracterizat de metode de promovare cum ar fi : prezentarila domiciliu, scrisori personale,pliante, afise, reclame in ziare si reviste. Prezentarile catre clienti reprezinta cea mai ieftina metoda de promovare, iar intr-o comunitate, si cea mai avantajoasa. In ciuda acestor lucruri, prezentarile necesita profesionalism. Trebuie sa ai fler si "o placere reala de a discuta cu oamenii" pentru a putea duce la capat o prezentare de calitate".

Marketingul prin maxi-media este reprezentat de mijloacele de informare in masa cum sunt revistele, ziarele, radioul, televiziunea, BTL si corespondenta postala. In acest capitol, Levinson ne vorbeste de data aceasta despre eficienta, nu despre cost. Un "luptator de gherila" cum este numit antreprenorul unei afaceri mici sau medii, face absolut tot ceea ce este necesar pentru ca marketingul lui sa fie cat mai ieftin si cat mai eficient .Cele mai folosite metode de maxi-media sunt bineinteles, televiziunea si radioul, insa surprinzator, nu acestea sunt cele mai profitabile. Reclama in reviste, "pista de lansare pentru afacerile mici" cum este denumita de autor, este una din metodele cel mai putin folosite, insadaca este pusa in practica asa cum trebuie, poate deveni o metoda foarte eficienta.Costul acestei campanii de tip gherila este unul mic, insa pozitionarea in reviste este vitala. Metoda pe care eu o consider cea mai de efect este afisajul in exterior, deoarece este cea mai vizibila metoda, insa cred ca ar trebui sa ai intai o idee geniala si mai apoi sao pui in practica prin acest mod.

Marketingul non-media, este acel stil original, care nu necesita neaparat

Observații:

Recenzia cartii "Guerilla Marketing. Secrete pentru a obtine profituri mari din afaceri mici" de Jay Conrad Levinson.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Recenzie Guerilla marketing.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
1 520 cuvinte
Nr caractere:
7 341 caractere
Marime:
15.84KB (arhivat)
Publicat de:
Antonie Grosu
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Tema de casa
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
marketing, profit, recenzie, guerilla marketing, Jay Conrad Levinson
Predat:
Facultatea de Stiinte Politice, Administrative si ale Comunicarii , Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca
Specializare:
Publicitate
Materie:
Marketing
An de studiu:
I
Profesorului:
Cristian Radu
Sus!