Studiu de Caz Heineken

Previzualizare tema de casa:

Extras din tema de casa:

Identificati trei principii si percepte ale managementului bazat pe cunostite cu minimun doua argumente faptice sau logice la fiecare dintre ele.

Un prim principiu ce se regaseste in acest studiu de caz se refera la ,,tratarea cunostintelor ca element determinant al functionalitatii si performantelor organizatiei". In cadrul organizatiei Heineken SUA, cunostintele reprezinta un element foarte important. Managementul societatii pune accent pe dezvoltarea bazei interne de cunostinte si pe o mai buna intelegere a pietei pe care activeaza firma, cunoasterea furnizorilor, o mai buna intelegere a clientilor si nu in ultimul rand, pe studierea concurentilor. Se acorda o atentie importanta obtinerii, utilizarii si valorificarii cunostintelor, managementul societatii intelegand anumite idei importante, precum cele referitoare la faptul ca informatia nu inseamna neaparat cunostinte si cunostintele sunt valoroase doar cand sunt puse in practica. Astfel, capitalul intelectual va fi utilizat pentru a tranforma cunostintele in actiuni menite sa imbunatateasca performantele societatii.

Un al doilea principiu se refera la ,,focalizarea managementului asupra tratarii complexe a cunostintelor in cadrul organizatiei". Heineken si-a reproiectat structura organizatorica pentru a deveni mai competitiva in industria berii din SUA. Astfel, implementarea managementului bazat pe cunostinte a dus la crearea unei echipe de KM. Aceasta echipa identifica nevoia de imbunatatire a tehnologiei utilizate, realizeaza cercetari de piata pentru identificarea nevoilor de consum, realizeaza analize ale cunostintelor si analize de afaceri. Principiile generale ale initiativei organizationale sunt acelea de punere in practica a cunostintelor acumulate asftel incat Heineken sa devina brandul preferat, furnizorul preferat, angajatorul preferat. Managementul cunostintelor la Heineken presupune: crearea, colectarea, gestionarea, difuzarea informatiilor, tranformarea informatiilor in cunostinte ce pot fi puse in practica si transmiterea cunostintelor catre factorii de decizie cheie ce pot genera cresterea vanzarilor de bere.

Transformarea informatiilor in cunostinte a implicat crearea unei infrastructuri pentru a sprijini accesul la date si informatii si pentru a identifica acele cunostinte ce pot fi transformate in actiuni. Heineken ofera sprijin economic echipei de management pentru analiza pietei generand informatii ce vor ajuta la intelegerea dinamicii economiei si a efectelor asupra companiei.

Un ultim principiu se refera la ,,inducerea la personalul organizatiei a conceptiei si comportamentelor potrivit carora partajarea si utilizarea cunostintelor cu alte persoane este o abordare normala si eficare in plan organizational si individual".

Managementul cunostintelor schimba modul in care informatia este colectata si cunostintele sunt definite. Paradigma se schimba de la ideea ca, ,,cunostintele inseamna putere, asa ca acumulati-le" la ,,cunostintele inseamna putere, asa ca impartaseste-le si se vor multiplica".

Heineken simplifica si integreaza structurile de informatii interne si externe prin crearea unor baze de date si informatii. Astfel, prin intermediul unui portal web permite accesul la aceste informatii clientilor, furnizorilor, consumatorilor, angajatilor. Heineken pune la dispozitia userilor interni si externi informatii si cunostinte pentru a-i ajuta sa ia decizii bazate pe informare strategica.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu de Caz Heineken.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
3/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
948 cuvinte
Nr caractere:
4 834 caractere
Marime:
10.05KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Tema de casa
Materie:
Economie
Tag-uri:
management, principii, studiu de caz
Predat:
la liceu
Sus!