1.
Trei intreprinderi a b c au avut in 2007 cifra de afaceri 250, 200, 220.
in 2008 creste cota de piata a lui c cu 15%, restul raman la fel.
care este cota relativa de piata a lui c in 2008?
R: el devine lider=253 si Cpr= 253/250=1.01 [era sg raspuns>1]
2.
Firma X isi desfasoara activitatea in 6 judete, unde obtine:
A: 20 mld lei B: 24 C: 20 D: 15 E: 9 F: 12
gradul de concentrare este:
0.87 0.64 0.25 0.... [aici nu stiu, 0.87 poate]
am gasit pe net ceva de genul:
Gradul de concentrare a pietei poate fi sugerat cu ajutorul coeficientului de
concentrare Gini corectat (c), calculat dupa relatia:
in care:
pi = ponderea in localitatea i in total;
n = numarul de unitati observabile (in cazul acesta, numarul de judete).
3.
Nu face parte din micromediul intreprinderii:
furnizorii de marfuri
concurenta
furnizorii fortei de munca
si inca ceva, care era raspunsul corect ?
4.
Doua firme care satisfac aceeasi nevoie (petrecerea timpului liber) prin servicii diferite sunt in concurenta:
formala
generica
directa
inca ceva [eu am ales formala]
5.
Daca o firma este specilizata pe productia de harduri si se hotareste sa produca si imprimante, ea va avea o extindere
laterala
pe verticala
pe orizontala
inca ceva
[eu am zis pe verticala, pt ca produsele au cat de cat legatura]
6.
Adancimea canalului de distributie se refera la
R: apropierea distribuitorului fata de consumatorii efectivi
7.
Tehnica de prezentare in cele mai bune conditii (materiale si psihologice)....
R: merchandising
8.
Daca un producator imbunatateste produsele pentru a intra pe piete noi:
extindere
reformulare
dezvoltare
penetrare
[intre extindere si dezvoltare... vedeti si voi definitiile exacte]
9.
Tot ceva cu micromediu si era R: organismele publice
10.
O firma cu resurse financiare si tehnologie, este lider pe o piata limitata.
Legat de nivelul competitiei, ce strategie va adopta?
activa
ofensiva
va creste volumul vanzarilor
diferentiata
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.