Transmisia automată electro-hidraulică

Extras din seminar:

Cea mai des intalnita forma de transmisie automata este cea actionata hidraulic si foloseste un ambreiaj hidraulic sau un hidrotransformator si un set de mecanisme planetare pentru a putea multiplica cuplul motor.

Elementele unei transmisii automate

Selectorul de programe:

P (parcat - parking)

R (mersul cu spatele - return)

N (punctul mort - neutral)

D (program complex pentru mersul in fata – drive)

Clasificarea transmisiilor automate:

In functie de modul in care este modificat raportul de transformare a cuplului:

a) transmisii care variaza continuu raportul de transmitere intre doua valori limita (CVT – Continuos Variable ratio Transmission).Aceste se pot imparti din punct de vedere al principiului de transformare in :

- electrice: puterea motorului este folosita pentru antrenarea unui

generator electric a carui energie rezultata va fi .

directionata catre unul sau mai multe motoare electrice

- hidraulice: transmisia hidrostatica – similara cu transmisia electrica

doar ca in locul masinilor electrice se afla masini

hidraulice (pompa - motor); transmisia hidrodinamica

poate de asemenea sa varieze continuu momentul

amplificat la plecarea de pe loc.

- mecanice: se bazeaza pe modificarea razelor care determina

cuplul: fulii cu raze variabile…etc.

b) transmisii care variaza in trepte raportul de transmitere (ex. DSG)

c) transmisii cu variatie combinata a raportului de transmitere ( care integreaza un

hidrotransformator si o parte mecanica formata din mecanisme planetare si

elemente de cuplare a acestora – de aici si denumirea de “hidro-mecanice”)

Componente ale transmisiilor automate

1.Hidrotransformatorul

- reprezinta componenta plasata intre motor si restul transmisiei. Acesta indeplineste rolul ambreiajului din componenta transmisiilor manuale.

Diferenta dintre un hidrotransformator

si un hidroambreiaj este data de aparitia

unui al treilea rotor (difuzorul) care este

montat pe arborele sau prin intermediul

unui cuplaj unisens si are rolul de a modifica directia dupa care este trimis uleiul in palele turbinei de catre rotorul pompa. Astfel , spre de hidroambreiaj , hidrotransformatorul are posibilitatea de a amplifica cuplul la plecarea de pe loc.

Hidrotransformatorul este alcatuit dintr-un rotor pompa , un difuzor (stator) , un rotor turbina si o carcasa.

Observații:

Tema I - A.H.P. - an III

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Transmisia Automata Electro-Hidraulica Secventiala pentru Autovehicule Rutiere - Cutia de Viteze Automata cu 6 Trepte de Viteza.ppt
Alte informații:
Tipuri fișiere:
ppt
Nota:
8/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
8 pagini
Marime:
564.63KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Seminar
Domeniu:
Transporturi
Predat:
la facultate
Materie:
Transporturi
Profesorului:
N. Vasiliu
Sus!