A interpreta stilistic un text de presa, caruia sa-i conferim calitatea de discurs de un anumit tip, inseamna sa luam in consideratie doua standarde de textualitate:
1.) Coeziunea, ca relatie de dependenta gramaticala (acord, logica si selectie a propozitiilor, interactiune)
2.) Coerenta, ca relatie de compatibilitate intre elementele ce compun textul, se accepta, sunt accesibile si relevante ca semnificatie" (V. VISINESCU)
a.) Invazia limbajelor si interactivitatea
- limbajele invadeaza orizontul interdisciplinar al celor mai diverse si eterogene discursuri
Limbaje de presa:
- Limbajul economic: marketing, tehnologii, competivitate
- Limbajul stiintific: cibernetica, informatica, management
- Limbajul cultural-artistic: arta narativa, eul liric, alter ego, lirism,
- Limbajul publicistic cetatenesc: edili, urbanizare, audienta,
- Limbajul vietii politice: vot, unaminitate
- Limbajul sportiv: basket, box, corner
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.