Previzualizare seminar:

Extras din seminar:

Prin hiperactiv se intelege o persoana mai activa in general, intr-un mod lipsit de finalitate, comparativ cu alte persoane de aceeasi varsta, la masa, somn, lectura, studiu sau alte activitati. Hiperactivul pare mereu in miscare.Prezenta hiperactivitatii nu indica existenta unei anomalii sau dereglari. Multi dintre noi sunt intr-un moment sau altul mai activi ca de obicei. Aceasta se poate datora excitatiei produse de un eveniment festiv, nelinisti legate de realizarea sau nerealizarea unui lucru, sau exuberantei provocate de venirea primaverii. Unii copii prezinta aceasta stare de neobosita superactivitate in mod constant, urmare nu a bucuriei sau a nelinistii, ci a faptului ca parti din creierul lor sunt afectate. In mod curent acesti copii prezinta o dezvoltare lenta.

Cercetarile au demonstrat ca hiperactivitatea este un sindrom definit clinic, caracterizat prin limitarea inadecvata pentru varsta a atentiei sustinute, asociata de obicei cu impulsivitate si agitatie. Are o inalta prevalenta, un puternic impact personal si social si deseori este asociat cu alte tulburari de dezvoltare sau psihiatrice. Genetica joaca un rol important in originea hiperactivitati, dar si factorii de mediu par a fi importanti in expresia acestui sindrom. Informatiile despre hiperactivitate sunt importante pentru pediatru, care deseori joaca un rol central in identificarea, coordonarea si evaluarea tratamentului.

Cercetarile precedente au scos la iveala faptul ca este foarte importanta depistarea timpurie a acestei tulburari si tratarea adecvata a copilului in diferite situatii. Pentru copilul hiperactiv este importanta crearea unei imagini de sine pozitiva si deprinderea autonomiei proprii.

Pornind de la faptul ca parintii nu sunt suficient de informati in legatura cu aceasta tulburare, ei pot ingreuna procesul recuperativ. Trebuie doar sa-si dea seama de semnele si simptomele acestei tulburari pentru a putea interveni. De la acest fapt, mi-am pus problema: "Parintii faciliteaza vindecarea acestei tulburari comportamentale?"

La acest nivel, am propus spre analiza modul in care parintii intervin in determinare recuperarii hiperactivitati.

Luand in considerare acest obiectiv general, au fost identificate doua obiective specifice:

1. Influenta modului in care parintii actioneaza asupra corectarii problemelor de hiperactivitate si a celorlalte dificultati degenerate de aceasta.

2. Influenta ajutorulului cadrelor de specialitate precum: consilier, psihoterapeut, neurolog, pediatru etc.

2. Ipotezele cercetarii

Copilul hiperactiv dezvolta deseori sentimente de inferioritate, deoarece fiind instabil si "rebel", este invinovatit de parinti, profesori, colegi, prieteni ca provoaca haos si dezordine, este amenintat, iar apoi chiar confruntat cu retragerea afectiunii (respectului) lor. Un copil hiperactiv are o problema speciala. Desi poate avea o inteligenta normala, performantele scolare vor fi in urma celor de aceeasi varsta si nivel intelectual.

Prin aceasta ancheta doresc sa vad cata importanta acorda parintii diferitelor manifestari comportamentale si cum se impilca in depistarea si rezolvarea acestei probleme. Consider ca multi dintre parinti nu sunt suficienti de informati cu privire la aceasta tulburare si trateaza acest lucru cu superficialitate, cu indiferenta, in sensul ca nu iau nicio masura si nu apeleaza la un ajutor de specialitate.

3. Desfasurarea cercetarii

3.1. Lotul experimental

Lotul experimental este format din 20 de familii din Judetul Prahova, cu varste cuprinse intre 25-55 ani, acestea fiind chestionate aleator, in perioada 11.11-15.12.2007.

Rezultate obtinute si interpretarea lor

1. Rezultate obtinute

Dupa ce chestionarul (anexa 1) a fost realizat si redactat in Word, a fost completat de catre parinti, apoi am trecut la scoaterea datelor obtinute conform tabelului pentru raspunsuri (anexa 2) si la interpretarea lor (anexa 3), graficele au fost realizate in Excel (sectiunea Chart Wizard).

Anexa 1

CHESTIONAR:

1. Ce credeti ca inseanma hiperactivitatea ?

a. O tulburare

b. O boala

c. Un sindrom comportamental

d. O agitatie permanenta

e. Un copil neastamparat

2. Prin ce mijloace v-ati

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • ADHD.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
9 pagini
Imagini extrase:
9 imagini
Nr cuvinte:
1 787 cuvinte
Nr caractere:
9 292 caractere
Marime:
16.61KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Seminar
Domeniu:
Psihopedagogie
Tag-uri:
hiperactivitate, simptome, boala
Predat:
la facultate
Materie:
Psihopedagogie
Sus!