Studiu de Caz - Încălcarea unui Principiu Didactic

Previzualizare seminar:

Extras din seminar:

STUDIU DE CAZ

Incalcarea principiul corelatiei dintre senzorial si rational, dintre concret si abstract (principiul intuitiei);

SUBIECTUL: C.M., 50 ani, profesor

PREZENTAREA CAZULUI :

- incalcarea principiului corelatiei dintre senzorial si rational, dintre concret si abstract (principiul intuitiei); (si implicit si a celorlalte principii didactice deoarece intre acestea exista o stransa legatura)

ISTORICUL EVOLUTIEI PROBLEMEI:

Datorita modului de predare a informatiilor, nerespectarii particularitatilor individuale ale studentilor, inca de la inceput au aparut probleme, studentii nu au reusit sa creeze o continuitate in procesul de invatare, acestia nu au participat constient la cursuri si chiar daca programa a prevazut si mai multe sedinte de laborator, in final studentii nu au reusit sa realizeze o corelatie intre senzorial si rational, intre concret si abstract.

DESCOPERIREA CAUZELOR GENERATOARE:

-M. a avut permanent o atitudine de superioritate fata de studenti, considerandu-se nepotrvit pentru aceasta vocatie, ci mai degraba pentru o activitate de cercetare in domeniul de interes;

- nu a luat in considerare ca majoritatea studentilor nu aveau anumite cunostiinte de baza necesare in procesul de continuitate al invatarii;

Comportamentul:

- a incercat sa isi impuna autoritatea printr-un fel de ironie care deseori a deranjat studenti;

-nu ezita sa vorbeasca la telefonul personal, iar in incheiere isi justifica apelurile telefonice efectuate in interes personal in fata studentilor;

- nu ne este respectata pauza;( a intrat peste profesorul de la cursul anterior si a avut o atitudine si un vocabular neadecvat)

- la sfarsitul fiecarui capitol suntem intrebati "ati inteles!", dar cei care nu au raspuns afirmativ nu avut parte de lamuriri suplimentare, justificand in diverse moduri "nu este timp","invatati si singuri" etc

Dialog cu profesorul:

M. pare la prima vedere dispus sa ne asculte, in maniera personala sustine ca: "eu dispun de toate metodele pentru a va ajuta sa invatati, trebuie doar sa imi spuneti", dar comportamentul s-a dovedit a fi in opozitie cu declaratiile.

Dialog cu studenti:

Initial studentii au fost foarte tensionati la orele de curs incercand sa faca fata solicitarilor, pe parcurs insa majoritatea au renuntat, neadaptarea materiei predate la informatiile pe care le detineau studenti a ingreuntat procesul de invatare in mod considerabil, chiar si cei mai buni dintre acestia care au reusit sa dobandeasa o parte din cunostiintele teoretice in acest moment nu reusesc sa realizeze o conexiune intre concret si abstract.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu de Caz - Incalcarea unui Principiu Didactic.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
4/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
4 pagini
Imagini extrase:
4 imagini
Nr cuvinte:
1 067 cuvinte
Nr caractere:
5 828 caractere
Marime:
17.31KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Seminar
Domeniu:
Pedagogie
Tag-uri:
lege, studiu de caz, intuitie
Predat:
la facultate
Materie:
Pedagogie
Sus!