Seminar / Mass Media / Facultate
Rolul mass-media in societate a devenit foarte important. Informatiile reprezinta o sursa vitala pentru orice tip de decizie, iar mass-media este principalul mediu de difuzare a acestora. Dincolo de rolul de informare, prin intermediul mass-media se contureaza opinii, ideii si se...
Seminar / Mass Media / Facultate
Există specialişti care vorbesc despre o perioadă a paleoteleviziunii, încadrată în timp în anii 1950-1960. Această perioadă, dincolo de mijloacele tehnice puţin evoluate, caracteristice vremii şi, evident, de viteza destul de redusă cu care se transmiteau ştirile sau de subiectele care...
Seminar / Mass Media / Facultate
Imaginea publicã poate fi definitã ca un complex de reprezentãri colective ale unui grup, generate de rememorarea sau reactualizarea unor imagini legate de trãirile sale efective. Acestea sunt fixate sau selectate pe retina timpului prin imagi-narul social ca „expresie nemijlocitã a...
Seminar / Mass Media / Facultate
Numeroasele situaţii de comunicare de criză au arătat rolul major al cooperării dintre jurnalişti şi specialiştii în relaţii publice în eliminarea consecinţelor negative ale crizelor. Cu toate acestea, experienţa de zi cu zi, precum şi o bogată bibliografie de specialitate subliniază...
Seminar / Mass Media / Facultate
Comunicarea este interacţiune, interpretare comună, relaţie, acţiune, efect de reducere a incertitudinii într-o situaţie dată, echivalentă dintre codificare (la sursă) si decodificare (la destinatar). Ea presupune cel puţin trei elemente – comunicator, mesaj, receptor. În acest...
Seminar / Mass Media / Facultate
Rubrica “Scrisori dela cititori” Revista “Urzica” este una din multele apariţii ale vremii comuniste în care se glumeşte pe seama celor de la putere şi a conflictelor ce apar între aceştia. În primul numǎr cei de la conducerea revistei îşi justificǎ apariţia, nu pentru cǎ s-ar fi...
Seminar / Mass Media / Facultate
“Umor studenţesc” Revista de umor “Urzica” a apărut în anul 1949, când comunismul era deja bine instalat în România. Toate instituţiile statului erau refăcute după şablonul URSS: justiţia, securitatea, academia, cultele şi învaţământul. Învăţarea limbii ruse era obligatorie în şcoli,...
Seminar / Mass Media / Facultate
Fotojurnalismul poate fi definit ca o realitate vizuală a informaţiei care devine mai credibilă pentru cititor dacă este însoţită de imagine. Consumatorul de informaţie are tendinţa de a da crezare dacă şi vede: „cred ceea ce văd”. Însă fotografia nu înlocuieşte informaţia, ea o...
Seminar / Mass Media / Facultate
În data de 12 Decembirie 2009, în Sala Gaudeamus a Casei de Cultură a Studenţilor invităm toţi tinerii si nu numai, să asiste la concertul de muzică organizat de noi, ONG-ul naţional « Young And Happy ». Vom pregăti concursuri cu premii, piese de comedie şi multă distracţie. Ca invitaţi...
Seminar / Mass Media / Facultate
Tipuri de abordare a relatiilor cu mass media Principala atributie a biroului de presa este de a stabili si întretine o buna comunicare cu mass media, în interesul organizatiei pe care o reprezinta. Pentru a satisface atât nevoile de informare ale mass media, cât si ale publicului,...
Seminar / Mass Media / Facultate
Revoluţia industrială care se produce în secolul al XIX-lea conferă comunicării mediatice o dimensiune strategică pentru dezvoltarea economică a societăţilor occidentale. Ea se prezintă ca un mijloc decisiv în modificarea mentalităţilor şi practicilor de consum ce trebuie adaptate...
Seminar / Mass Media / Facultate
“În lumea de astăzi, plină de ziare de scandal de duzină şi de manipulare prin imagini, fotojurnaliştii sunt cei care trebuie să spună adevărul. Un fotojurnalist este într-o continuă vânătoare de imagini, care spun care sunt luptele şi realizările de zi cu zi ale comunităţii în care...
Seminar / Mass Media / Facultate
Genul – expresia concreta a jurnalismului Genurile presei, apartinand stilului publicistic, sunt comparabile cu genurile literare, specifice stilului publicistic. Daca in literatura intalnim genurile epic, liric si dramatic, si in jurnalism exista o clasificare generica a materialelor...
Seminar / Mass Media / Facultate
Protectia jurnalistului prin mijloace judiciare: intre limitele libertatii de exprimare si drepturile altor persoane Cine este jurnalistul? - Jurnalist este acea persoana care exercita dreptul inviolabil la libera exprimare si a carei principala sursa de venituri este obtinuta din...
Seminar / Mass Media / Facultate
Scurta introducere Social Media Release (SMR) este o prelungire a comunicatului de pres ace include link-uri, elemente multimedia, etichete (tags) si multe altele. Aceste lucruri ajuta cititorii, blogerii sa explore in continuare comuniactul de presa si pentru a gasii cu usurinta mai...