Centrale Telefonice Digitale

Previzualizare seminar:

Cuprins seminar:

1. Structura generalã a unui sistem de comutaþie si de transmisiuni 3
1.1. Introducere 3
1.2. Blocurile funcþionale ale unui sistem de comutaþie 3
1.3. Etapele de tratare a apelurilor 4
A. Preselecþia 5
B. Faza de recepþie a numãrului apelat si selecþia 5
C. Faza de semnalizare 6
D. Faza de apel 7
E. Supervizarea si taxarea comunicaþiei 8
F. Eliberarea conexiunii la terminarea comunicaþiei 8
2. Comutatoare utilizate în reþeaua de comutaþie digitalã 9
2.1. Comutator temporal (T) 9
2.2. Comutator spaþial (S) 11
2.3. Comutator digital – spaþio-temporal (D) 12

Extras din seminar:

1. Structura generalã a unui sistem de comutaþie

si de transmisiuni

1.1. Introducere

Apariþia sistemelor de comutaþie si de transmisiuni digitale a deschis perspective

considerabile pentru telecomunicaþii si informaticã, deoarece acestea pot realiza un transfer

rapid si sigur de informaþii diverse (voce, date, texte, imagini), rãspunzând astfel cerinþelor

abonaþilor privind diversificarea serviciilor si asigurarea unei calitãþi deosebite pentru acestea.

Pentru a defini un sistem de comutaþie trebuie precizat mai întâi care sunt funcþiile esenþiale

ale comutaþiei telefonice.

Dupã cum se stie, domeniul schimburilor de informaþii este format din trei pãrþi:

- transmisia, adicã transportul semnalelor electrice care reprezintã informaþia:

- comutaþia, adicã dirijarea spre corespondentul desemnat;

- informatica, sau prelucrarea acestei informaþii la plecare, la sosire si în cursul

desfãsurãrii comunicaþiei.

Sistemele de comutaþie au înregistrat numeroase modificãri, de la diferite versiuni de

sisteme electromecanice la sistemele de comutaþie electronice digitale.

Sistemele de comutaþie sunt noduri ale reþelei publice de telecomunicaþii, centrale

telefonice care asigurã stabilirea de conexiuni între terminalele mediului telefonic si asigurã

controlul taxãrii.

Terminalele mediului telefonic pot fi:

a. linii de abonaþi (analogice sau digitale) – conexiune de la terminalul telefonic la

centrala telefonicã;

b. joncþiuni ( analogice sau digitale) între centrale telefonice – conexiuni între centrale

telefonice.

Din punct de vedere al conexiunilor realizate, apelurile pot fi:

 apeluri locale – conexiuni între linii telefonice locale (linii de abonat conectate la

aceiasi centralã telefonicã);

apeluri de iesire – conectarea unei linii locale la o altã centralã telefonicã;

apeluri de intrare – conectarea unei joncþiuni de la altã centralã la o linie localã;

apeluri de tranzit – conectarea între centrale prin intermediul circuitelor de joncþiune

asociate.

1.2. Blocurile funcþionale ale unui sistem de comutaþie

O centralã telefonicã include urmãtoarele blocuri funcþionale (fig. 1):

a. Unitate de acces pentru conectarea la linii de abonat sau joncþiuni; ele asigurã deci

interfaþa cu mediul telefonic pentru transmiterea vocii si a semnalizãrilor între

terminalul de abonat si centrala telefonicã. Unitate de acces la linii de abonaþi conþine:

- IL – interfeþe cu linii de abonat, grupate în module, care sunt incluse într-un

concentrator digital. Concentratoarele pot fi instalate local (în centralã) sau

distant, în vecinãtatea unei grupe de abonaþi;

- RC – reþeaua de conexiune (câmpul de comutaþie) reprezintã unitatea care

realizeazã conectarea între oricare dintre canalele de comunicaþie folosite

pentru interconectarea utilizatorilor sau pentru semnalizãri interne si externe

sistemului de comutaþie;

- US – unitatea de semnalizare controleazã schimbul de informaþii de

semnalizare cu posturile terminale de abonaþi sau între centralele telefonice.

b. Unitatea de comandã si control sistem – UC – permite realizarea supervizãrii si

comenzii pentru toate unitãþile centralei si asigurã facilitãþi de exploatare si întreþinere

a sistemului.

Existã însã si o unitate de comandã centralã, care executã funcþii de coordonare si

supervizarea generalã a sistemului. Aceasta poate comanda conexiunile în reþeaua de

comutaþie (comandã centralizatã a reþelei de comutaþie).

Centralele telefonice electronice utilizate în prezent sunt centrale digitale. Ele asigurã

evoluþia spre reþeaua numericã (digitalã ) cu integrarea serviciilor ISDN – Integrated Services

Digital Network, permiþând abonatului acces direct la canalele digitale de 64 kbit/s.

Fig. 1. Blocurile funcþionale ale unui sistem de comutaþie

1.3. Etapele de tratare a apelurilor

Pentru tratarea unui apel, centrala telefonicã va controla urmãtoarele faze:

- preselecþia;

- recepþia numãrului apelat;

- selecþia traseului de conexiune si comanda conexiunii;

- semnalizarea cu centrala distantã pentru apelul de iesire sau de tranzit;

- apelul spre apelat;

- supervizarea si taxarea comunicaþiei;

- eliberarea conexiunii la terminarea comunicaþiei.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Centrale Telefonice Digitale.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
13 pagini
Imagini extrase:
13 imagini
Nr cuvinte:
3 243 cuvinte
Nr caractere:
18 857 caractere
Marime:
580.04KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Seminar
Domeniu:
Electronică
Predat:
la facultate
Materie:
Electronică
Profesorului:
Lung Claudiu
Sus!