Globalizare și problemele de etică ale marketingului internațional

Previzualizare seminar:

Extras din seminar:

Abstract:

Avand in vedere globalizarea pietelor si a proceselor de productie, un numar tot mai mare de oameni de afaceri se confrunta cu probleme etice in schimbari trans-culturale. Se propune un cod uniform de etica ce ar trebui sa fie creat de organizatiile OMC si ONU pentru a rezolva diferentele culturale diverse si pentru a ajunge la strategii de cooperare in marketingul international.

Cuvinte cheie: globalizare, etica marketinglui international.

I. Introducere

Globalizarea si problemele de etica a marketingului international sunt strans legate intre ele. Cresterea globalizarii a dus la multe probleme, inclusiv unele etice. Din 1950 pana in 2000, comertul mondial sa extins de aproape 20 de ori, depasind cu mult productia mondiala, care a crescut de sase ori si jumatate (OMC, 2001). In aceasta expansiune, exporturile si investitiile straine directe au jucat un rol tot mai important in economia globala.

Chiar si intreprinderile mici sunt in crestere, privind investitiile transfrontaliere. In general, media fluxului anual de ISD a crescut de la aproximativ 25 miliarde dolari in 1975 la o inregistrare $ 1.3 mii de miliarde in 2000 (ONU, 2001). Asta inseamna ca sunt milioane de oameni de afaceri care lucreaza in strainatate, in diferite regiuni geografice, in medii; juridice, sociale sau culturale. Este usor de ghicit ca aceste lucruri au creat diferite probleme, inclusiv probleme etice, pentru personalul de marketing international, atat la domiciliu cat si in strainatate.

Mai ales in ultimii 55 de ani au fost imbunatatiri tehnologice in transporturi, in procesul de comunicare si de informare si in accesarea internetului, acestea avand o mare contributie la dezvoltarea globalizarii. Daca aceasta tendinta continua, profetiile lui Levitt, despre globalizare, din 1960, vor deveni realitate in 2020. Pentru a gestiona aceasta tendinta, este recomandabil sa se creeze norme si reglementari etice universale.

II. Ce este globalizarea?

A. Istoria Globalizarii

Globalizarea este un proces care se intampla inca de acum 5000 de ani (Tehranian, 2005), accelarandu-se semnificativ incepand cu demolarea Uniunii Sovietice in 1991. Cuvantul "globalizare" a acumulat multe sensuri foarte rapid, insa verbul "globalizare" a fost atestat pentru prima data de Dictionarul Merriam Webster in 1944. In considerare, in istoria globalizarii, unii autori se concentreaza asupra evenimentelor intamplate de la descoperirea Americii din 1492, dar majoritatea cercetatorilor si teoreticienilor se concentreaza, mai mult pe prezent decat pe trecut. Dar, cu mult inainte de 1492, oamenii au inceput sa lege impreuna diferite locatii din lume in sisteme extinse de comunicare, de migratie, si interconexiuni. Aceasta formare de interactiune intre global si local, a fost o forta motrica centrala in istoria lumii. Globalizarea economica presupune ca, comertul mondial si pietele financiare sa devina din ce in ce mai integrate.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Globalizare si problemele de etica ale marketingului international.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
12 pagini
Imagini extrase:
12 imagini
Nr cuvinte:
5 549 cuvinte
Nr caractere:
30 976 caractere
Marime:
41.87KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Seminar
Domeniu:
Economie
Tag-uri:
marketing, Economie
Predat:
la facultate
Materie:
Economie
Profesorului:
Lupan Mariana
Sus!