Antreprenoriat

Previzualizare seminar:

Extras din seminar:

ANTREPRENOR = persoana ce se obliga, in baza unui contract sa execute pe riscul sau o anumita lucrare, in schimbul unei sume de bani dinainte stabilite.

INTREPRINZATOR = cel ce porneste unor la o actiune.

ROLUL ANTREPRENORULUI - dezvoltare de modele noi, riscuri asociate dezvoltarii afacerii, "purtatorii" cunoasterii.

Educatia antreprenoriala trebuie sa constituie o componenta a invatarii la toate disciplinele si programele de invatamant.

Cresterea rolului educatiei in dezvoltarea spiritului intreprinzator este recunoscuta ca o prioritate intre politicile Uniunii Europene

DEMOGRAFIA INTREPRINDERILOR= evolutia + dinamica fenomenelor care influenteaza numarul intreprinderilor: ratele natalitatii si mortalitatii, sporul natural, mortalitatea infantila, speranta de viata etc.

TEORII ALE PROFILULUI INTREPRINZATORULUI:

- Teoria psihologica: intreprinzatorul este un om de explorare, un om de putere si un "deplasat" (nu foarte bine integrat in societate)

- Teoria psiho-sociologica: pe langa factorii psihologici enuntati mai sus intervin si factori care tin de pregatirea profesionala, precum si relatiile (rude, prieteni, colegi) pe care le are potentialul intreprinzator.

- EFFECTUATION PROCESS -intreprinzatorul porneste de la ceea ce detine pentru a alege in ce directie sa-si indrepte initiativa dintre optiunile posibile;

- CASUAL PROCESS - intreprinzatorul decide intai un obiectiv, iar apoi incearca sa mobilizeze mijloacele necesare pentru atingerea acestuia.

Evolutia conceptiilor privind antreprenoriatul

- Perioada timpurie (cmilitari, negustori)

- Evul mediu (clerici - construire lucrari arhitecturale)

- Secolul XVII (angajament contractual cu guvernul)

- Secolul XVIII (Richard Cantillion : intreprinzator versus capitalist)

- Secolul XIX (intreprinzator versus manager) (perspectiva economica)

- Secolul XX (inovator si agent al schimbarii)

PARADIGMA - constructie teoretica impartasita de catre un numar semnificativ de cercetatori (>20)

1. PARADIGMA OPORTUNITATII DE AFACERI:

- ocazie favorabila venita la momentul, in locul si circumstantele potrivite

- Viziunea obiectiva: oportunitatea exista in mod obiectiv iar intreprinzatorul are sensibilitatea necesara pentru a o percepe

- Viziunea constructivista: oportunitatea este creatia intreprinzatorului care are abilitatea de a combina diferite elemente ale realitatii obiective intr-o maniera noua si utila

2. PARADIGMA CREARII UNEI ORGANIZATII (distinctie intre intreprinzator si manager)

- intreprinzatorul ce mobilizeaza talente si capacitati ale altor oameni, ii doteaza si ii determina pe acestia sa lucreze in comun pentru realizarea unui produs/serviciu

3. PARADIGMA CREARII DE VALOARE (distinctie intre intreprinzator si capitalist)

- intreprinzatorul desfasoara actiuni care au ca finalitate crearea de valoare noua, suplimentara

4. PARADIGMA INOVARII

- Joseph Schumpeter (parinte al teoriilor moderne despre antreprenoriat) = progresul unei natiuni, prin inovare si schimbare tehnologica, se datoreaza oamenilor cu "spirit salbatic", denumiti intreprinzatori.

- Peter Drucker: ,,inovatia este instrumentul specific al intreprinzatorilor, mijlocul prin care ei exploateaza schimbarea ca pe o ocazie pentru diferite afaceri sau diferite servicii"

INTREPRINZATOR VS. CAPITALIST

- intreprinzatorul atrage, organizeaza si coordoneaza resurse si activitati pentru a produce, intr-o maniera auto-intretinuta, ceva nou, cu valoare pentru societate, si sperand sa obtina o recompensa materiala (sau morala)

- capitalistul urmareste sa obtina un castig pe seama resurselor pe care le detine in proprietate (speculator).

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Antreprenoriat.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
5/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
4 pagini
Imagini extrase:
4 imagini
Nr cuvinte:
1 371 cuvinte
Nr caractere:
8 340 caractere
Marime:
18.91KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Seminar
Domeniu:
Comerț
Tag-uri:
comert, antreprenoriat
Predat:
la facultate
Materie:
Comerț
Sus!