Practică turism

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Capitolul III. Personalul agentiei de turism.

3.1. Categoriile de personal din cadrul agentiei de turism.

Pentru inceput putem spune ca personalul este cel mai important element din cadrul tuturor intreprinderilor deoarece fara el slaba nadejde ca va exista.Forta de munca este foarte strins legata de existenta economiei si a tuturor functiunilor economice.Chiar daca cineva ar spune ca poate sa functioneze o unitate economica fara oersonal adica prin intermediul mijloacel informationale sau de comunicare sau alte metode,dar este practice imposibil acest lucru,caci personalul este elemental de baza ce sta la baza economiei.

Personalul unei agentii de turism este structurat in functie de

atributiile pe care le are. Drept urmare, se disting urmatoarele categorii de

personal:

1. Personalul administrativ, care indeplineste sarcini de de

gestiune generala (contabili, casieri), se imparte in:

- personal cu functii de conducere; Management in Turism Servicii

- personal ordinar;

- personal de ordine;

- personal de ingrijire;

2.Personalul tehnic, format din:

- personalul cu functii de conducere, care trebuie sa indeplineasca o serie de conditii -cunoasterea unei limbi straine, experienta in activitate, capacitatea de a fi un animator, de a conduce personalul, de a forma un tot unitar cu celelalte categorii de personal, de a da nastere la coeziune.

- personalul destinat vanzarilor, care trebuie sa cunoasca in

profunzime serviciile vandute, sa cunoasca perfect limba vorbita de client, sa inspire incredere si simpatie, sa prezinte intelegere si toleranta in confruntarile cu clientii cei mai neavizati, sa aiba spirit de initiativa si adaptarre la cele mai insolite cerinte si capacitatea de a intui imediat psihologia clientului.

- personalul de executie, constituit din personalul care lucreaza in ,,spatele ghiseului", adesea chemat sa inlocuiasca

Data,

Luna,

Anul.

Continutul activitatii practice Nota conduc.

practicii

si sa ajute personalul de vanzare; are ca cerinte buna cunoastere a limbilor straine si a serviciilor care se vand.

3.Personalul specializat (sau de asistenta turistica) format din:

- curierii sunt profesionistii ce insotesc turistii in voiaje, punandu-le la dispozitie serviciile comandate cu anticipatie de catre agentie, pentru ca voiajul sa se desfasoare conform programului fixat, iar clientii sa nu aiba nici o preocupare vizand utilizarea mijloacelor de transport si pentru ca acestia sa se bucure de diversele bunuri si servicii in localitatile de tranzit sau de destinatie.

- ,,hostessas" sau asistentele turistice sunt femei tinere care

indeplinesc rolul de gazda perfecta in intampinarea clientilor in avioane, in trenuri, pe nave, in autobuzele de linie, ajutandu-i sa-si satisfaca mici necesitati, furnizand informatii si, adesea, referiri explicative asupra localitatilor parcurse.

- ghizii sunt profesionisti care se ocupa cu intampinarea turistilor in localitatile de destinatie pentru a-i insoti in vizitarea acestora, Agentia de turism - interfata in activitatea de turism servicii aratandu-le frumusetile naturale, obiectivele arheologice, artistice, folclorice si istoria localitatilor.

- interpretii sunt profesionistii care se ocupa cu intampinarea

clientilor in localitatile de sosire sau de tranzit, punandu-se la

dispozitia lor pentru a-i ajuta in diferite operatiuni ce trebuie

efectuate pentru a ajunge la locurile unde vor trebui sa utilizeze serviciile receptive sau alte mijloace de transport pentru a continua voiajul.

Pentru ca o agentie de turism sau de voiaj sa fie eficienta trebuie ca toate birourile si compartimentele sa concure la structurarea produselor turistice, la elaborarea documentatiei referitoare la programele de voiaj, formarea itinerariilor, serviciilor si ofertelor agentiilor corespondente.

3.2Analizeaza si descrie atributiile functionale ale:

-directorului general

-agentului de vinzari

-a ghidului de turism

1.Cerintele pentru un director general sunt:

- contractarea si incheierea contractelor (de agrement) cu partenerii externi;

Data,

Luna,

Anul.

Continutul activitatii practice Nota conduc.

practicii

- legatura stransa cu clientii si informarea acestora despre conditiile de inscriere si calitatea serviciilor oferite;

- conceperea unor programe la cerere si nu numai, pachete de servicii pentru simpozioane, conferinte, misiuni economice etc;

- cunoasterea in detaliu a programelor turistice, servicii de cazare, de transport ce fac parte din oferta agentiei;

- evidenta vinzarilor structurate pe destinatii si natura serviciilor oferite;

-cunoasterea de limbi straine

-experienta in activitate

-capacitate de a fi animator

-capacitatea de a conduce personalul, de a suscita entuziasm

-capacitatea de a forma echipe de executanti

2.Cerintele pentru personalul destinat vinzarilor sunt:

- creeaza produse personalizate in functie de solicitarile clientilor; -propune clientilor variante posibile ale produselor turistice speciale, si stabileste pretul final al pachetului de servicii turistice in conformitate cu oferta agentiei;

- vinde asigurari de calatorie;

- furnizeaza informatiile referitoare la regimul vizelor;

- solutioneaza eficient toate solicitarile clientilor;

-efectueaza incasari de numerar in valuta si verifica corectitudinea si legalitatea formelor de plata prezentate de beneficiari respectind legislatia in vigoare privind emiterea formularelor fiscale;

-cunoasterea in profunzime a serviciilor vindute

-perfecta cunoastere a limbii vorbite de client

-sa inspire incredere si simpatie

-prezenta si educatie ireprosabila

-intelegere si toleranta in confruntarile cu clientii cei mai neavizati

-spirit de initiativa si adaptare la cele mai excluzive cerinte

-capacitatea de a intui imediat psihologia clientului;

3.Cerintele pentru personalul specializat:

-se informeaza permanent si in detaliu asupra traseelor si obiectivelor turistice;

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Practica turism.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
84 pagini
Imagini extrase:
84 imagini
Nr cuvinte:
2 388 cuvinte
Nr caractere:
13 059 caractere
Marime:
542.37KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Turism
Tag-uri:
turism, servicii, clienti
Predat:
la facultate
Materie:
Turism
Sus!