Tehnoprod-mobilier

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

1. Rezumat executiv
2. Istoric
3. Prezentarea generala a organizatiei
4. Descrierea si analiza activitatii internationale
5. Perspectivele dezvoltarii internationale
6. Concluzii
7. Bibliografie

Extras din proiect:

Firma la care am efectuat stagiul de practica pe perioada 8-28 iunie se numeste SC TEHNOPROD SRL si este o societate comercial- care se ocup- cu prelucrarea materiei prime(cherestea,pal,lemn usor)in scopul obtinerii de mobilier tapitat si mobiler corp.

SC TEHNOPROD SRL exist- pe piata romaneasc- inc- din anul 1994,are un capital social de 358290 lei si 200 angajati.Firma s-a axat pe producerea si comercializarea de mobilier la un pret accesibil si o calitate net superioar- produselor similare de pe piata de referint- a mobilei romanesti. Sediul firmei se afl- in Piatra-Neamt,Str.Muncii nr 2 si isi comercializeaz- prdusele prin intermediul magazinelor MOBILA1.Dupa doar 3 ani de existent- de la lansarea primelor produse de mobilier,firma a decis extinderea gamei fiind ulterior recunoscut- pentru mobilierul tapitat(canapele,fotolii,scaune,paturi si produse similare).De la nivel local(Piatra-Neamt),regional(zona Moldovei:Bac- u,Suceava,Botosani,Iasi)national(Bucuresti,Focsani,Moinesti),SC TEHNOPROD SRL a decis extinderea la nivel extern a produselor promovate(devenind un succes in special pe piata Germaniei,Austriei,Italiei)dupa o analiz- am- nuntit- a pietei potentiale si a clientilor dispusi s- cumpere mobilier.

A cunoscut o ascensiune de-a lungul timpului(cu o crestere anual- a profitabilit- tii de 2-3% anual)desi recent,din cauza situatiei economice nefavorabile(respectiv criza economic- actual- )firma a fost nevoit- s- reduc- din personal(un somaj de aproximativ10%).Cererea intern- s-a modificat(in scadere cu 0.4%)din cauza variatiilor monedei nationale(devalorizarea si revalorizarea ei brusc- )iar cea extern- a r- mas neschimbat- deoarece moneda european- in care se tranzactioneaz- mobilierul este relativ stabil-

Pe piata local- principalul client il constituie societatea care asigur- un venit anual de 24200lei.Principalul concurent de pe piata local- il reprezint- firma care produce si comercializeaz- mobiler din lemn masiv NORD ARIN SRL cu sediul in comuna Pang- rati,jud.Neamt ins- preturile practicate de acestia sunt mai mari cu aproximativ 30% fat- de mobilierul produs de TEHNOPROD.

Promovarea produselor SC TEHNOPOD SRL se face prin intermediul agentilor care intr- in contact direct cu potentialii clienti(acestia fiind dotati cu pliante,calendare,cataloage,c- rti de vizit- si suficiente informatii despre firma pe care o reprezint- ) ins- si prin metode indirecte:televiziune(in cadrul reclamelor de pe programele Prima si Antena 1 si in cadrul emisiunilor televizate:Misiunea Casa in fiecare duminic- 13.15,reluare martea13.45),radio-ul si chiar a revistelor de specialitate(Casa lux,DECO Style,Casa si biroul,IdealDecor)

2.Istoric

SC TEHNOPROD SRL a luat nastere intr-o perioad- inc- tulbure(din punct de vedere socio-politic)pentru Romania,ins- propice afacerilor.Lansat- si inregistrat- la Registrul Cometului in 1994,Tehnoprod a reusit s- se mentina si s- fac- fat- situatiilor imprevizibile in fata c- rora a fost pus- de-a lungul timpului.Adaptabilitatea ei a constituit pilonul principal in evolutia firmei pe o piat- insuficient saturat- (in1994 existau in Romania 73 de fabrici de mobil- si 86 de tampl- rii).Tehnoprod S.R.L. Piatra Neamt este o firm- cu 100% capital privat romanesc care isi desfasoara activitatea pe piata romaneasca si europeana inca din 1994, devenind una din cele mai importante firme in productia de mobila tapitata si mobila corp. Dat fiind faptul ca firma a avut ca punct de plecare anul 1994,lansandu-se pe piata locala din Piatra-Neamt pe care a si avut succes de altfel.Ulterior au decis extinderea prin magazinele''Mobila 1''in intreaga tara.Succesul ei s-a datorat in mare parte strategiei cu care au promovat incet dar sigur pe piata mobilei.

Initial domeniul de activitate al firmei se restrangea la produse simplificate de mobilier corp(mese,dulapuri,mobila sufragerie,dormitor,birouri)ins- datorit- cererii masive de produse similare ins- mai complicate ca model si ca design producatorii au decis extinderea gamei si la mobilier tapitat(produse efectuate din material fin,care necesita timp si care incorporeaza un grad de manufacturare mare:paturi,canapele,fotolii)

Principalul impediment din punct de vedere evolutiv l-a contituit momentul lans- rii firmei pe piata si perceptia oamenilor despre ea,ins- cu timpul cump- r- torii au devenit increz- tori si ulterior multumiti de produsele TEHNOPROD.Acesta a devenit un brand clar diferentiat de celelalte firme chiar dac- produsele sunt similare.Imaginea firmei a ajuns recunoscut- cu usurint- fiind asociat- cu numele magazinului prin intermediul c- ruia se si distribuie mobila.Numele firmei este scris cu litere mici,f- r- un font specific cu galben pe fundal albastru.

Logo-ul este repzentat de un T stilizat,iar motto-ul firmei este:TEHNOPROD ANATOMIA CONFORTULUI scris cu alb.

3. Prezentarea generala a organizatiei

1.1.Organizatia de practica(denumire,sediu)

SC tehnoprod SRL

Sediul central:Str. Muncii nr.2, Piatra Neamt, 610168, jud. Neamt

Magazine de dezfacere:

MOBILA 1

Bac- u:Bistrita Lac,Bd Alexandru cel Bun11-13

Botosani:Complex comercial BIG

Bucuresti:Bd.Ghencea nr 154A,sector 6,et 1

Bibliografie:

CONSTANTIN OPREAN - Managementul strategic ,Ed Universitatii din Sibiu

GHEORGHE MEGHISAN - Bazele marketingului, Ed Economic-

BRATIANU C. - Management strategic, Ed Ceres

- Surse informative din cadrul firmei SC Tehnoprod.SRL oferit prin intermediu doamnei Cristina Iorga(director comercial)

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Tehnoprod-mobilier.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
37 pagini
Imagini extrase:
37 imagini
Nr cuvinte:
9 709 cuvinte
Nr caractere:
54 133 caractere
Marime:
510.55KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Tranzacții Internaționale
Tag-uri:
firma, produse, calitate
Predat:
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor , Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi
Materie:
Tranzacții Internaționale
Sus!