Proiect de practică în cadrul unei instituții publice

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

1.Prezentarea institutiei
1.1 Baza legala de infiintare si legile pe baza carora isi desfasoara activitatea 3
1.2 Structura organizatorica si relatiile cu alte institutii 3
1.2.1 Compartimentul buget, finante, contabilitate si administrative 5
1.2.2 Modalitati de perfectionare a sistemului organizatoric 7
1.3 Profil - obiect de activitate 7
1.4 Obiective fundamentale pentru urmatorii 2 ani 8
2. Modalitatile de finantare a activitatii 8
3. Principii generale si specifice aplicate in stiinta administratiei 13
3.1 Principii generale aplicate in stiinta administratiei 13
3.2 Principii specifice aplicate in stiinta administratiei 13
3.3 Particularitati ale relatiilor publice-extern 13
4. Actele administrative utilizate in cadrul institutiei 14
4.1 Cerere pentru emiterea autorizatiei de construire/desfiintare 14
4.2 Cerere pentru emiterea certificatului de urbanism 21
5. Prezentarea programelor si proiectelor derulate de Primaria Comunei Balaceana 23
6. Metode de cercetare si de organizare a cercetarii la nivelul Primariei Comunei Balaceana 30
6.1 Concepte si metode de cercetare aplicate in cadrul Primariei Comunei Balaceana 30
6.2 Organizarea cercetarii in sfera administratiei publice 32 6.3 Particularitati ale strategiei in cadrul Primariei Comunei Balaceana 34
6.3.1 Prezentarea sistemului de obiective 35
6.3.2 Modalitati previzionale de management pentru realizarea obiectivelor fundamentale si derivate 35
6.3.3 Exemple de strategii, politici, programe, proiecte derulate si/sau in curs de derulare 35
7. Aspecte privind controlul 36
7.1 Notiunea si scopul controlului 36
7.2 Modalitati si forme de control 36
7.3 Controlul exercitat de autoritatile administratiei publice 37
8. Resursele umane si structura personalului in cadrul Primariei Comunei Balaceana 38
8.1 Recrutarea si selectia personalului 38
8.2 Modalitati de evaluare si control al personalului 39
9. Analiza de caz - Modalitati de imbunatatire a relatiei institutiei cu clientul 40

Extras din proiect:

1.1 Baza legala de infiintare si legile pe baza carora isi desfasoara activitatea

Primaria Comunei Balaceana s-a infiintat in anul 2004 prin reorganizare in baza Legii nr. 84- 2004 privind infiintarea unor comune. Primarul, viceprimarul, secretarul Comunei Balaceana impreuna cu aparatul propriu de specialitate constituie o structura functionala cu activitate permanenta, denumita Primaria Comunei Balaceana care duce la indeplinire hotararile Consiliului Local al Comunei Balaceana si dispozitiile Primarului, solutionand problemele curente ale colectivitatii locale.

Primarul este seful administratiei publice locale al Comunei Balaceana si al aparatului de specialitate pe care il conduce si il controleaza conform art.66 (al 1) din Legea nr. 215- 2001-republicata.

Comuna Balaceana are o suprafata totala de 2848 km, extravilan 2526 km, intravilan 322 km, populatia - 1983 locuitori.

1.2 Structura organizatorica si relatiile cu alte institutii

Organizata conform Legii nr. 215/2001-republicata a administratiei publice locale, relatii de colaborare cu alte autoritati publice, cu persoane fizice sau juridice romane ori straine.

Comuna Balaceana este infratita cu localitatea Petrasivca-Ucraina, cu localitatea Comlosu Mare-jud. Timis.

ORGANIGRAMA

Stat de functiii

1.2.1 Compartimentul buget, finante, contabilitate si administrativ

In exercitarea atributiilor sale Compartimentul buget, finante, contabilitate si administrativ colaboreaza cu Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Administratiei si Internelor, cu celelalte compartimente din cadrul structurii organizatorice a Primariei Comunei Balaceana.

In cadrul Compartimentului isi desfasoara activitatea mai multe persoane, dupa cum urmeaza: buget, finante, contabilitate - 4 persoane; administrativ- 6 persoane.

a) Buget:

- organizeaza si coordoneaza direct lucrarile de intocmire a proiectului bugetului Consiliului Local al Comunei Balaceana;

- analizeaza si face propuneri de repartizare a surselor totale ale bugetului local al Comunei Balaceana pe bugete componente;

- intocmeste lucrarile pentru proiectul bugetului Consiliului Local, modificarea sau rectificarea acestuia;

- efectueaza (propune) operatiunile de alocare a creditelor bugetare pe ordonatori in conformitate cu prevederile bugetului aprobat;

- analizeaza si face propuneri in legatura cu modificarea sau rectificarea cheltuielilor aprobate;

- analizeaza propuneri pentru surse alternative de finantare a unor programe de investittii si alte categorii de cheltuieli;

- centralizeaza si analizeaza cererile de alocare, pe surse, a fondurilor pentru investitiile aprobate;

- intocmeste documentatiile pentru deschiderea creditelor bugetare si repartizarea acestora;

- asigura exercitarea controlului financiar, preventiv pentru operatiunile in legatura cu alocarea creditelor bugetare aprobate;

- analizeaza necesarul de surse, pe categorii, pentru bugetul local pe ansamblu si pe bugete componente;

- intocmeste documentatiile pentru alocarea fondurilor aprobate pentru bugetul Consiliului Local al Comunei Balaceana de la bugetul de stat sau din alte fonduri publice;

- elaboreaza lucrarile aferente pentru intocmirea raportarilor periodice, bilantului si contului de incheiere a exercitiului;

- intocmeste alte lucrari dispuse de conducerea Primariei si al Consiliului Local al Comunei Balaceana.

b) Venituri, impozite si taxe:

- analizeaza evaluarile transmise de organele de specialitate pentru veniturile proprii ale bugetului local si face propuneri in legatura cu nivelul acestora;

- elaboreaza sau, dupa caz, analizeaza si avizeaza propuneri pentru constituirea de noi surse de venituri si - sau suplimentarea celor existente;

- fundamenteaza si face propuneri pentru actualizarea nivelului impozitelor si taxelor locale;

- face propuneri si - sau dupa caz avizeaza propuneri pentru impozite si taxe locale, inclusiv taxe speciale;

- analizeaza si face propuneri, impreuna cu compartimentele de specialitate, cu privire la stabilirea tarifelor pentru care autoritatea locala are competenta de avizare - aprobare;

- analizeaza si face propuneri pentru solutionarea contestatiilor, obiectiunilor, reclamatiilor si cererilor privind acordarea de inlesniri la plata impozitelor si taxelor locale precum si a altor venituri ale bugetelor locale ce nu sunt in competenta de solutionare a altor compartimente;

c) Biroul raportare executie buget:

- organizeaza si conduce evidenta sintetica si analitica a veniturilor bugetului Consiliului Local al Comunei Balaceana;

Bibliografie:

1.Filip, Gh., Onofrei, M., Elemente de stiinta administratiei, Editura Sedcom Libris, Iasi, 2004;

2.Filip, Gh., Onofrei, M., Sisteme administrative comparate, Editura Sedcom Libris, Iasi, 2004;

3.Muraru I., Tanasescu S., Drept constitutional si institutii politice, Editura Lumina Lex, Bucuresti, 2001;

4.Alina Profiroiu, Irina Popescu - Introducere in Stiinta Administrativa, Editura ASE, Bucuresti, 2003;

5.Oprea F., Drept constitutional. Parte generala, Drept constitutional. Institutii politice, suport curs, anul I, Administratie publica;

6.Oprea F., Teoria generala a statului si dreptului, suport curs, anul I, Administratie publica;

7.Legea nr. 215 / 2001 privind administratia publica locala republicata cu modificarile si completarile ulterioare;

8.Legea nr. 188 / 8 decembrie 1999 privind Statutul functionarilor publici republicata in M.Of. nr. 251/22 mar. 2004.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Proiect de practica in cadrul unei institutii publice.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
39 pagini
Imagini extrase:
39 imagini
Nr cuvinte:
10 321 cuvinte
Nr caractere:
68 690 caractere
Marime:
1.23MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Știința Administrației
Tag-uri:
primarie, practica, administratie
Predat:
la facultate
Materie:
Știința Administrației
Sus!