Organizarea și gestiunea activității de administrație publică a centrelor de informatii pentru cetateni din cadrul primariei Iasi

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Cu siguranta majoritatea dintre noi au avut contact in nenumarate randuri cu diferite servicii din cadrul institutiilor publice si cu functionarii publici ce-si desfasoara activitatea in cadrul acestor institutii.

Putini dintre noi cunosc insa complexitatea activitatii acestor servicii, dificultatile si problemele intalnite frecvent in interiorul acestora.

Activitatea desfasurata in perioada de practica, la Primaria Judetului Iasi , in cadrul Centrului de Informatii pentru Cetateni mi-a creat oportunitatea de a ma familiariza mai indeaproape cu unele dintre aceste aspecte.

1.1.Scurt istoric al Centrului de Informatii pentru Cetateni

Centrul de Informatii pentru Cetateni face parte din Directia de Comunicare a Primariei municipiului Iasi reprezentand interfata institutiei noastre in raport cu cetateanul.

Prin acest compartiment se realizeaza un sistem functional de comunicatii si informatii intre toate compartimentele institutiei publice, precum si intre acestea si cetateni.

Un alt rol important al CIC-ului este acela de asigura transparenta actului decizional in cadrul Primariei municipiului Iasi si asigurarea participarii cetatenilor la deciziile legislative de interes public general.

COMPONENTA

Centrul de Informatii pentru Cetateni este prevazut cu o incadrare de 17 posturi.(Figura 4)

In cadrul acestui serviciu functioneaza urmatoarele compartimente:

-Compartimentul Relatii cu Publicul

-Compartimentul Audiente

-Biroul Democratie Participativa Locala.

RESPONSABILITATI

Functionarii care lucreaza in acest compartiment au o dubla responsabilitate:

a)de a informa si asista cetateanul in rezolvarea problemelor cu care se confrunta din punct de vedere al relatiei cu institutia publica.

b)responsabilitatea de a se informa si de a informa colegii din celelalte compartimente functionale ale Primariei asupra problemelor comunitatii si a modului de rezolvare a acestora

PRINCIPALELE ACTIVITATI:

a)- inregistrarea cererilor pentru eliberarea documentelor administrative (avize, autorizatii, acorduri);

b)- evidenta si eliberarea documentelor;

c)- monitorizarea inscrierii in termenele prevazute de lege a rezolvarii cererilor, petitiilor si a reclamatiilor;

d)- activitate de primire si expediere a corespondentei;

e)- activitatea de relatii cu publicul (asistarea cetateanului in rezolvarea problemelor ce tin de competenta institutiei publice);

f)- oferirea informatiilor de interes public, conform Legii 544/2001 privind liberul acces la informatia de interes public;

g)- inscrierea in audienta a cetatenilor si organizarea efectiva a activitatii de audienta a Primarului si Viceprimarilor;

h)- aplicarea legii transparentei decizionale;

i)- elaborarea, editarea si difuzarea materialelor informative si a formularelor-tip;

j)- elaborarea raportului de activitate al institutiei;

k)- organizarea si desfasurarea activitatii de consultare a cetatenilor;

l)- operarea "Telefonului Cetateanului"- 0232-984; Tel Verde 0 800 801 008

m)- aducerea la cunostinta opiniei publice a actelor normative de interes local elaborate de Consiliul Local Iasi.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Organizarea si gestiunea activitatii de administratie publica a centrelor de informatii pentru cetateni din cadrul primariei Iasi.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
30 pagini
Imagini extrase:
30 imagini
Nr cuvinte:
7 481 cuvinte
Nr caractere:
46 077 caractere
Marime:
719.79KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Știința Administrației
Tag-uri:
primarie, organizare, informare
Predat:
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor , Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi
Materie:
Știința Administrației
An de studiu:
I
Sus!