Managementul calității serviciilor medicale oferite în organizațiile pentru sănătate

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

1. Introducere
2. Concluzii
3. Bibliografie
4. Cuvinte cheie
5. Lista de abrevieri
6. Lista formelor grafice
7. Curriculum Vitae

Extras din proiect:

Sanatatea este indisolubil legata de demnitatea umana. Pentru individ, ea constituie esenta participarii la viata sociala si politica, dar, in aceeasi masura, este esentiala existentei insasi. Puterea publica este singura in masura sa-si asume responsabilitatea garantarii si planificarii de servicii de sanatate adecvate, accesibile tuturor categoriilor sociale si bine repartizate intre diferite regiuni.

O conditie prealabila indispensabila oricarui serviciu de sanatate eficace trebuie sa fie crearea unui sistem de securitate sociala care sa protejeze toti cetatenii societatii de consecintele materiale si fizice datorate varstei, bolii, invaliditatii si greselilor de politica din sectorul public.

Promovarea sanatatii impune o serie de masuri, cum ar fi:

a) Functionarea si structurarea unui sistem integrat de sanatate

b) Medicina preventiva la locul de munca

c) Asistenta acordata persoanelor in varsta

In serviciile medicale, un element- cheie este Calitatea.

Inainte de a putea discuta despre managementul calitatii, trebuie definita calitatea ingrijirii in interiorul unei institutii de ingrijire a sanatii. Ce este calitatea ingrijirii? Calitatea ingrijirii este un concept dinamic cu multe dimensiuni. Dimensiunile sale sunt dependente atat de perspectiva persoanei care raspunde la intrebare, cat si de contextul social, organizational si de mediu.

Aceasta definitie se va modifica pe masura ce vor fi elaborate si acceptate noi cunostinte. O definitie a calitatii ingrijirii trebuie sa includa care sunt perspectivele, bazate pe ce valori si pe ce cunostinte si resurse. Definitia calitatii ingrijirii de sanatate se bazeaza pe valori unice din cadrul culturii (atat cultura profesionala, cat si cultura etnica) si pe contextul situatiei. Este imposibil sa definesti calitatea ingrijirii fara a tine seama de valorile ce se afla in spatele individului, de situatia sociala si profesionala.

In cazul serviciilor sanitare, definitia calitatii a evoluat in paralel cu cresterea numarului de aplicatii practice ale diferitelor modalitati stiintifice de abordare a problemelor specifice acestui domeniu. Avedis Donabedian, specialist de renume in domeniul asigurarii calitatii, descrie calitatea ingrijirilor medicale ca fiind "tipul de ingrijire de la care se asteapta sa maximizeze o dimensiune a bunastarii, luand in consideratie balanta castigurilor si pierderilor care afecteaza procesul ingrijirilor de sanatate in intregul lor." Calitatea in sistemul sanitar se refera deci in egala masura la cresterea satisfactiei clientului/beneficiarului, la auditul profesional si la imbunatatirea eficientei sau reducerea costurilor.

Unitatile sanitare, prin modul de organizare si functionare, influenteaza nivelul de calitate al serviciilor pe care le furnizeaza. Componenta economica influenteaza si ea conduita managerilor unitatilor sanitare, obligati sa faca fata constrangerilor financiare. Din partea puterilor publice, diminuarea resurselor duce la gasirea de noi mijloace (ex: eficienta si distribuirea rationala a fondurilor). De asemenea, este intarit rolul consumatorilor in managementul calitatii, prin: reprezentarea in consiliile de administratie, realizarea de anchete de satisfactie, dezvoltarea mecanismelor de asigurare a satisfactiei.

Deoarece calitatea a devenit o masura a performantei si pentru unitatile sanitare, preocuparile acestora pentru introducerea de programe de evaluare a calitatii au devenit tot mai evidente. Introducerea de noi practici si noi proceduri, care au ca scop cresterea satisfactiei pacientilor, scaderea costurilor, deci imbunatatirea calitatii si cresterea eficientei.

Figura.1 . Elementele implicate in realizarea satisfactiei pacientului

2. Prezentare unitate sanitara - Spitalul Clinic Municipal Arad

Scurt istoric

Spitalul Clinic Municipal Arad (SCMA) a fost dat in folosinta in anul 1775, pe data de 1 martie. Dupa 230 de ani de existenta spitalul renaste prin intelegerea si ajutorul autoritatilor locale, prin profesionalismul oamenilor ce isi desfasoara aici activitatea si prin contributia sponsorilor care au inteles importanta si utilitatea lui. Spitalul nu este numai al aradenilor, aici venind si bolnavi din tara si din strainatate.

In sectiile clinice ale Spitalului Clinic Municipal se pregatesc studentii Facultatii de Medicina din cadrul Universitatii de Vest "Vasile Goldis" Arad, statutul de Spital Clinic Municipal este rezultatul colaborarii benefice cu Universitatea de Vest "Vasile Goldis" Arad sub inaltul patronaj al prof. univ. dr. Aurel Ardelean. Aici sunt pregatiti medici stagiari si rezidenti, dar si asistenti medicali si infirmieri. De asemena, o parte din clinici au fost reamenajate si dotate cu aparatura de ultima ora.

Bibliografie:

Oprean, Constantin - Managementul calitatii, Editura Universitatii ,,Lucian Blaga" din Sibiu, Sibiu, 2007;

Chiru, Lelia - Evolutii in abordarea calitatii serviciilor sanitare, Rev. "Amfiteatru economic" URL: http://www.amfiteatrueconomic.ase.ro/arhiva/pdf/no20/articol_fulltext_pag169.pdf;

Armean, P. - Analiza sistemelor de sanatate din perspectiva calitatii, in Revista de ,,Management in sanatate" , publicatie a INCDS, Nr. 3, Bucuresti, 2002;

Vladescu, C. (coord.) - Managementul serviciilor de sanatate, Editura Expert, Bucuresti, 2000;

Ordin nr.922 din 27 iulie 2006 al Ministrului sanatatii publice privind aprobarea modelului contractului de management al spitalului public;

Legea nr.270 din 18 iunie 2003 privind organizarea si functionarea spitalelor;

Hotarare Nr. 826 din 31 iulie 2002 pentru aprobarea Strategiei nationale privind reforma in unitatile sanitare cu paturi.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Managementul calitatii serviciilor medicale oferite in organizatiile pentru sanatate .doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2009
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
22 pagini
Imagini extrase:
22 imagini
Nr cuvinte:
5 629 cuvinte
Nr caractere:
32 275 caractere
Marime:
171.93KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Master
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Știința Administrației
Tag-uri:
servicii, analiza, calitate
Predat:
la master , Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu
Materie:
Știința Administrației
Profesorului:
Prof.Univ.Dr Ing.Ec. Mihail Titu
Sus!