Directia Generala a Finantelor Publice Vaslui este institutie publica-unitate teritoriala a Ministerului Economiei si Finantelor si Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin care se realizeaza strategia si programul Guvernului in domeniul finantelor publice si se aplica politica fiscala a statului.
Conform Ordinului nr. 977/11.07.2007 al Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile a fost aprobat Regulamentul de organizare si functionare al directiilor generale ale finantelor publice judetene , administratiilor finantelor publice municipale , administratiilor finantelor publice pentru contribuabili mijlocii , administratiilor finantelor publice orasenesti si comunale
Directia Generala a Finantelor Publice Vaslui este unitate teritoriala cu personalitate juridica a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala prin care se realizeaza, in mod unitar, strategia si programul Guvernului in domeniul finantelor publice si se aplica politica fiscala a statului. Coordonarea la nivel central este asigurata de presedintele ANAF.
In temeiul Ordinului 268/19.02.2007 al Ministrului Finantelor Publice cu modificarile si completarile ulterioare a fost aprobata structura organizatorica a directiilor generale ale finantelor publice judetene si unitatilor subordonate
Directia generala a finantelor publice Vaslui are in componenta:
- Activitatea de metodologie si administrarea veniturilor statului;
- Activitatea de trezorerie si contabilitate publica ;
- Activitatea de inspectie fiscala;
- Serviciile independente
-In subordine:
- Administratia Finantelor Publice pentru Contribuabilii Mijlocii;
- Administratia Finantelor Publice Vaslui;
- Administratia Finantelor Publice a municiului Birlad;
- Administratia Finantelor Publice a municiului Husi;
- Administratia Finantelor Publice a orasului Negresti;
- Administratia Finantelor Publice a orasului Murgeni.
Pentru indeplinirea atributiilor ce ii revin, Directia generala a finantelor publice Vaslui are urmatoarea structura organizatorica :
- Director executiv;
- Directori executivi adjuncti (2);
- Trezorier sef (1);
- Activitatea de trezorerie si contabilitate publica;
- Structura de administrare fiscala, care cuprinde:
- Activitatea de metodologie si administrarea veniturilor statului;
- Activitatea de inspectie fiscala;
- Compartimentul de pregatire profesionala;
- Biroul resurse umane si salarizare;
- Serviciul financiar, contabilitate, investitii si buget propriu;
- Serviciul administrativ, arhiva si de gestionare a formularelor;
- Compartimentul de achizitii publice;
- Compartimentul de ajutor de stat, practici neloiale si preturi reglementate;
- Compartimentul de presa;
- Compartimentul de relatii publice;
- Biroul juridic;
- Compartimentul solutionare contestatii;
- Serviciul tehnologia informatiei, care include si doua birouri:
- Biroul administrare baze de date;
- Biroul exploatare echipamente si comunicatii;
- Compartimentul de solutionare a contestatiilor pentru inspectii;
- Biroul de audit intern;
- Compartimentul de inspectie generala;
- Compartimentul de contabilitate a creantelor bugetare;
- Compartimentul de verificare a achizitiilor publice;
- Compartimentul intern de prevenire si protectie
- Administratia Finantelor Publice pentru Contribuabili Mijlocii;
- Administratia Finantelor Publice Vaslui municipiu resedinta de judet ;
- Administratia Finantelor Publice Municipiu Birlad ;
- Administratia Finantelor Publice Municipiu Husi ;
- Administratia Finantelor Publice Oras Negresti ;
- Administratia Finantelor Publice Oras Murgeni ;
Directia Generala a Finantelor Publice Vaslui are urmatoarele atributii principale:
a)desfasoara ansamblul activitatilor de administrare fiscala a contribuabililor, respectiv: inregistrarea fiscala, declararea, stabilirea, colectarea si verificarea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat, solutionarea contestatiilor impotriva actelor administrative fiscale, precum si asistenta si indrumarea contribuabililor in aplicare legislatiei fiscale si a prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri;
b)organizeaza in conformitate cu prevederile legale activitatea de trezorerie si contabilitate publica la nivel teritorial asigurand incasarea veniturilor si efectuarea cheltuielilor pe bugete precum si exercitarea controlului prevazut de normele legale; c)verifica si avizeaza, potrivit legislatiei, documentele justificative prezentate de agentii economici in care se solicita acordarea de subventii, prime, diferente de pret de la bugetul general consolidat;
d)desfasoara actiuni de control financiar la regii autonome, societati si companii nationale
1.Filip Gheorghe, "Finante publice", Editura Junimea, Iasi,2002;
2.Filip, Gheorghe, Onofrei, Mihaela, "Elemente de stiinta administratiei", Editura Sedcom Libris, Iasi, 2004;
3.Legea nr.7/2004 privind Codul de conduita al functionarului public;
4.Legea nr.571 din 22 decembrie 2003 privind Codul fiscal;
5.Legea nr.188 din 8 decembrie 1999 privind Statutul functionarilor publici;
6. Hotararea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici;
7.Ordonanta Guvernului nr.92 din 24 decembrie 2003 privind Codul de procedura fiscala;
8.Regulamentul de organizare si functionare a DGFP Vaslui.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.