Raport de practică Ford

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Henry Ford a fost inventatorul modelelor de productie moderne in masa care au devenit referinta practicilor industriale in cursul primei jumatati a secolului XX. El este recunoscut drept una dintre cele mai importante figuri din industria auto, fiind cel care a transformat modul nostru de viata prin realizarea unor vehicule practice si accesibile.

Lucrand inca de la o varsta frageda in atelier, construind primul motor cu abur la varsta de 15 ani, Henry Ford in 1896 a realizat primul sau vehicul automotor-Cvadriciclul. Primul motor Ford din istorie a fost testat in bucataria familiei Ford. O data cu aceasta tentativa, el a realizat un motor instalat pe un sasiu, echipat cu 4 roti de bicicleta. Astfel a luat nastere prima masina Ford.

In 1899, organizeaza "Detroit Automobile Company". Un an mai tarziu, compania da faliment. In acest timp, el concepe si construieste mai multe masini de curse. Ford Motor Company a fost fondata in 1903. Henry Ford, cu 25,5% actiuni devine vice presedinte si inginer sef. Incet, incet la fabrica Ford din bulevardul Mach din Detroit au ajuns sa se construiasca mai multe masini pe zi. Doi sau trei oameni se ocupau de cate o masina utilizand componente cumparate din afara tarii. Prima masina terminata a fost vanduta in 23 iulie 1903.

Henry devine astfel presedinte si proprietar in 1906. Acesta si-a indeplinit visul de a produce un automobil la un pret rezonabil, fiabil si eficient datorita modelului T, in 1908. Acest vehicul a deschis o noua epoca. Era usor de condus si de intretinut si se comporta bine pe drumurile grele. Acesta a fost un succes imediat.

A urmat o noua generatie! In 1919, Henry si fiul sau, Edsel, vor recumpara participatiunile actionarilor minoritari si vor deveni singurii proprietari ai companiei. Edsel, care ii va succede tatalui sau ca prim presedinte, va detine aceasta functie pana la moartea sa in 1943.

oFord in Romania

Ford Motor Company, fondata in 1903, si-a inceput relatiile cu Romania in anul 1928, atunci cand Andrei Popovici, secretarul Legislatiei Romane la Washington, ii decerneaza lui Henry Ford un inalt ordin al Casei Regale ca ,,binefacator al omenirii, pentru dezvoltarea industriei, a relatiilor sociale si internationale".

In 1931, Ford deschide o firma de vanzari in Romania, iar un an mai tarziu, in 1932, Guvernul Romaniei comunica filialei Ford din Anglia ( care patrona firma din Romania ) disponibilitatea de a deschide la Bucuresti o linie de asamblare.

Astfel, ca urmare a acestei invitatii, in 1935, Ford a achizitionat un teren in cartierul Bucurestean Floreasca, unde a construit o uzina moderna, dotata cu prima linie de montaj operationala din Europa de Est, si peste 100 de muncitori, care puteau asambla anual 2500 de automobile si camioane.

Ford Romania organizeaza cursuri de specializare pentru inginerii sai. Astfel se urmarea ca piesele sa fie fabricate si montate in intregime in fabrica din Floreasca sub stricta observatie a specialistilor. Pregatirile pentru acest pas important au inceput din 1939 cand mostre de tapiterie, acumulatori, suruburi, vopsea si alte repere, fabricate in Romania, fusesera trimise la Detroit spre examinare si sosisera inapoi cu observatiile corespunzatoare; sub acest aspect, investitiile Ford se ridicau la zeci de milioane de lei. Raspandirea automobilelor Ford pe glog s-a datorat fiabilitatii, pretului si, nu in ultimul rand, versatilitatii extraordinare. Astfel, modelul Ford A putea fi usor adaptat pentru rularea pe zapada, iar camioanele Ford puteau deservi brigazile de pompieri prin adaptarea unei scari actionate hidraulic.

Cel de-al doilea Razboi Mondial a afectat insa operatiunile din Romania, iar in 1940 a devenit evidenta lipsa de lichiditati pentru importul de vehicule si piese de schimb din SUA. Astfel, in primul trimestru al anului 1940, Ford Romania a vandut toate automobilele pe care le avea in stoc, iar mai tarziu a fost epuizat si stocul de camioane. In martie 1940, nu au mai existat importuri din SUA, iar fabrica a inceput sa execute comenzi ale armatei romane, care detinea un parc considerabil de camioane Ford V8 4x4. Odata intrata in sfera de influenta a Germaniei, importurile Romaniei din SUA si Marea Britanie au incetat, iar prin instalarea austriacului Wachner la conducerea fabricii, aceasta era practic condusa din filiala din Koln. Astfel, fabrica din Floreasca onora cererile armatei germane si romane si oferea unitati mobile de reparatii pe front.

In august 1944, Guvernul Romaniei clasifica fabrica Ford Romania ca fiind ,,utilaje si constructii abandonate de inamic" si este inclusa sub control militar. Aceasta continua sa se ocupe cu repararea vehiculelor detinute de armata romana si cea rusa, cu mari pierderi insa, datorita gratuitatii oferite armatei ruse ca despagubiri de razboi.

Odata cu incetarea razboiului, directorii filialei Ford din Marea Britanie au incercat sa reia legaturile cu Ford Romania, dar instaurarea comunismului si deprecierea monedei nationale au dus la suspendarea activitatilor in septembrie 1946.

Abia in 1966, Ford a incercat sa revina in Romania prin filiala din Germania, trasmitand o propunere de joint-venture Guvernul Romaniei. Insusi Henry Ford soseste la Bucuresti pentru negocierea acestui proiect. Intre timp, profilul uzinei Ford din Romania fusese schimbat in aparatura de automatizari, aici functionand firma Automatica si fiind construite noi hale. Din fericire, hala in care s-au asamblat autoturisme Ford a supravietuit pana in zilele noastre. Propunerea Ford prevedea acordarea de asistenta pe o perioada de zece ani, timp in care trebuia refacuta industria romaneasca de automobile, insa ea nu s-a materializat.

Cronologic, in fosta hala a uzinei Ford Romania isi au sediul firmele Autoindependenta (1948), ACRA (1951), Termotehnica (1959) si Automatica, al carei actionar majoritar devine firma Euroform Milenium in 2000.

Ford Motor Company a revenit in Romania in 2007, de data aceasta nu la Bucuresti, ci la Craiova, cumparand pachetul majoritar de actiuni al Automobile Craiova si preluand in martie 2008 uzina Automobile Craiova. La 74 de ani de la primul Ford fabricat in Romania, in septembrie 2009 a iesit de pe linia de fabricatie din Craiova primul Ford Transit Connect de culoare alba, care a fost donat Spitalului Municipal din Craiova.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Raport de practica Ford.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2015
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
34 pagini
Imagini extrase:
34 imagini
Nr cuvinte:
10 732 cuvinte
Nr caractere:
60 650 caractere
Marime:
123.88KB (arhivat)
Publicat de:
Smeralda Radulescu
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Statistică
Tag-uri:
ford, firma, produse, masini, Economie
Predat:
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor , Universitatea din Craiova din Craiova
Specializare:
Statistica si Previziune Economica
Materie:
Statistică
An de studiu:
II
Profesorului:
Carmen Radu
Sus!