Proiectarea unui magazin virtual

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

1. Introducere in comertul electronic 2
1.1 Modalitati de utilizare a Internetului in afaceri 3
1.2 Avantaje si dezavanteje fata de comertul clasic 11
1.3 Comanda electronica 13
1.4 Modalitati de plata electronica 14
2. Descrierea pachetelor utilizate 16
2.1 Instalare sistem Apache, SSL, PHP, MySQL 16
2.2 Apache, solutii existente la problema securizarii unui site de comert electronic 20
2.3 SSL 23
2.3.1 Algoritmi de criptografiere 25
2.3.2 Certificatele 26
2.3.3 Autoritatile de certificate 28
2.3.4 Protocolul SSL 30
2.4 MySQL 35
2.5 PHP3 37
3. Prezentarea firmei 39
4. Prezentarea aplicatiei 41
5. Concluzii 48
5.1 Consideratii asupra acestei lucrari 49
6. Anexa 50

Extras din proiect:

Proiectul consta in realizarea unui site web ce reprezinta un magazin electronic, mai bine spus un magazin virtual. Asta inseamna ca o firma isi prezinta produsele pe care le are in stoc, vizitatorul (in speta clientul) avand posibilitatea de a alege produsele dorite si de a face comanda on-line, completand un formular. Dupa ce isi introduce si datele de contact (datele personale), clientul va putea analiza factura proforma corespunzatoare comenzii facute si o va putea printa

1. Introducere in comertul electronic

Daca in anul 1888 primul catalog de vanzare a produselor a reprezentat un factor de noutate si o provocare majora pentru afaceri, creand modificari in modalitatea de vanzare a produselor, in prezent comertul electronic este factorul care revolutioneaza modul de gandire al oamenilor de afaceri de pe intreg globul. Motorul care propulseaza comertul electronic este Internetul.

Definitii:

Internetul este o retea de zeci de mii de computere de mare capacitate, conectate intre ele si ofera potentialilor clienti posibilitatea de a "vizita" afacerea pe "web" si de a analiza ofertele de produse si servicii ale firmelor. Dezvoltarea exploziva a retelei internet este determinata de o necesitate obiectiva: obtinerea unui volum de informatii cat mai bogat, intr-un interval de timp cat mai scurt si cu cele mai mici costuri.

Dezvoltarea fara precedent din ultimele doua decenii a tehnologiilor informationale determinate de necesitatea stocarii si a transmiterii rapide a informatiilor cu cele mai mici costuri, a revolutionat comertul global, comertul direct sau cu amanuntul, redefinind principiile clasice ale marketingului. Astazi, termenul de Comert Electronic a devenit sinonim cu cresterea profitului.

Comertul electronic reprezinta un schimb electronic de informatii intre o afacere si clientii sai. Aceasta se poate face prin fax, telefon, voice-mail, email, extranet sau Internet, pentru a enumera doar cateva dintre mijloace. In general este folosit pentru a acoperi activitati din domeniile:

- distributie

- marketing

- vanzarea si livrarea produselor prin mijloace electronice

Comertul electronic are, in sens larg, un impact mult mai profund asupra evolutiei afacerilor si include activitatile care sustin obiectivele de marketing, publicitatea, vanzarile, platile, activitatile post-vanzare, serviciile catre clienti, etc. Este una dintre solutiile complexe, "integrate", pe care le ofera tehnologia Internet. Asta inseamna ca o multitudine de aplicatii si de furnizori de servicii Internet trebuie sa conlucreze intr-o sincronizare perfecta pentru ca un site de comert electronic sa poata functiona.

Aceasta evolutie are un impact major asupra economiei, in ceea ce priveste crearea de noi intreprinderi, diversificarea celor existente si, in special, asupra potentialului pietei fortei de munca si a gradului de ocupare a acesteia in viitor. Datorita acestei diversitati a conditiilor de piata ce cuprinde un mare numar de furnizori de servicii si care este intr-o permanenta schimbare, se impune ca o necesitate punerea la dispozitia intreprinderilor si in special a intreprinderilor mici si mijlocii, a unei "surse" unde sa gaseasca sprijinul adecvat pentru aplicarea solutiilor comertului electronic in activitatea proprie.

1.1 Modalitati de utilizare a Internetului in afaceri

Conceptul de magazin electronic

Ideea de baza a comertului electronic este aceea de a transpune afacerea fizica, materiala in pagina de Internet.

Exista doua modalitati principale prin care se poate face e-commerce : realizarea unui magazin virtual sau realizarea unui site ca loc de intalnire dintre cumparatori si vanzatori, adica un fel de piata virtuala.

Avantajul unui site de comert electronic fata de un site de prezentare nu consta doar in faptul ca al doilea poate accepta comenzi online, ci presupune in primul rand disponibilitatea comerciantului de a-si trata clientii "virtuali" cu aceeasi seriozitate cu care isi trateaza clientii "reali" ce ii trec pragul magazinului.

Un magazin electronic este o pagina de internet care prezinta informatii despre produse sau servicii, inclusiv pretul acestora si include un sistem de selectare a produselor prin adaugarea intr-un cos electronic de cumparaturi, un sistem pentru transmiterea datelor personale ale cumparatorului pentru a putea fi contactat de vanzator, un sistem de plata prin care vanzatorul isi poate incasa banii de la clientul virtual si un sistem de livrare a produselor.

Din punctul de vedere al furnizorilor , magazinele virtuale pot fi :

- Magazine cu un furnizor unic (un site de companie care ajuta la sustinerea vanzarilor, cum este www.eflamingo.ro)

- Magazine cu mai multi furnizori (magazinul virtual propriu-zis ca de exemplu www.casadecomenzi.ro).

- Magazine aflate intre cele doua concepte (www.magazinultau.ro), care a plecat ca un site de companie (distribuitor al produselor BestComputers) si apoi a inceput sa comercializeze si alte produse (echipamente sport, cadouri, parfumuri).

- Exista si o varianta in care magazinul virtual inchiriaza mai multor firme "spatiul de expunere" din site-ul special conceput

La fel ca si in comertul traditional, natura si caracteristicile produsului vindut va determina alegerea mijloacelor, primele alegeri fiind furnizorul de servicii si aplicatiile. Tehnologia "shopping cart" sta la baza oricarui proces de comert electronic. Sistemul de shopping cart permite sa fie expuse imagini ale produselor, descrieri si preturi, face verificarea si inregistrarea datelor si afiseaza valoarea totala a cumparaturilor. Aplicatia cu componentele este cumparata de la furnizorul de web hosting odata cu pachetul de servicii selectat. Este bine sa se stie de la inceput cate produse pot fi expuse in total deoarece unii furnizori au doar 10 produse incluse in pachetul initial. Sistemulde shopping cart trebuie sa ofere posibilitatea de a expune acelasi produs in diverse variante.

Plata poate fi efectuata prin numerar la livrare, in sistem ramburs - prin posta, anticipat cu card sau prin ordin de plata. Desi plata online cu card, este un element ce poate intr-adevar facilita incheierea unei tranzactii pe Internet, varietatea modalitatilor de plata este motivul pentru care un magazin electronic poate functiona cu succes si in Romania.

Un magazin electronic va include in plus un sistem de administrare invizibil pentru vizitatorii obisnuiti prin care se actualizeaza informatiile despre produse, se tine evidenta comenzilor si a clientilor inregistrati, se alcatuiesc statistici despre produsele cele mai cautate sau clientilor interesati li se trimit mesaje de informare privind ofertele curente.

Spre deosebire de comertul clasic unde clientul e in contact direct cu vanzatorul

Bibliografie:

1. Chichernea Virgil - Sistemul de Gestiune a Bazelor de date Visual Fox Pro - Editura ProUnivers 2005, Bucuresti

2. Iacob Ionel - Aplicatii informatice utilizand SGBD ORACLE - Editura ProUnivers 2005, Bucuresti

3. Kevin Loney, George Koch -- Oracle: The Complete Reference -- McGraw-Hill Osborne Media 2002

4. Sanjay Mishra, Alan Beaulieu -- Mastering Oracle SQL -- O'Reilly 2004

5. Donald K. Burleson -- Physical Database Design Using Oracle -- CRC Press, 2004

6. Mike Ault, Donald K. Burleson, Harry Conway -- Oracle Tuning PowerScripts -- Rampant TechPress, 2005

7. www.apache.com

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Proiectarea unui magazin virtual.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
10/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
137 pagini
Imagini extrase:
137 imagini
Nr cuvinte:
42 992 cuvinte
Nr caractere:
276 916 caractere
Marime:
646.78KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Sisteme de Operare
Tag-uri:
programare, html, php, magazin virtual
Predat:
la facultate
Materie:
Sisteme de Operare
Sus!