Caiet de practică pedagogică

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Extras din Ordinul Ministerului Educatiei Nationale Nr. 3345 din 1999 cu privire la reforma formarii initiale, de pregatire a specialistului pentru cariera didactica:

In temeiul prevederilor art. 68, 83, 84 si 86 din Legea invatamantului nr.84/1995, ale Legii nr. 88/1993, ale art. 51, alin. (5) din Legea nr. 128/1997 privind statutul personalului didactic personalului didactic, ale Precizarilor MEN nr.11098/1998,

Avand in vedere faptul ca invatamantul romanesc este angajat intr-un proces complex si continuu de reformasi ca reusita demersurilor reformatoare este conditionata in mare masura de participarea si de pregatirea personalului didactic,

Considerand importanta deosebita a formarii initiale in pregatirea specialistului pentru cariera didactica,

In scopul asigurarii calitatii in invatamantul preuniversitar si al adaptarii sistemului de formare initiala a cadrelor didactice la exigentele reformei actuale din invatamantul preuniversitar,

Avand in vedere, totodata, mutatiile intervenite la nivelul carierei didactice si informatiile concrete cuprinse in raportul asupra starii sistemului de pregatire a personalului didactic ( elaborat ca urmare a valorificarii datelor culese intr-o investigatie complexa desfasurata in anul 1998),

MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE

Art. 1 Formarea initiala a personalului didactic se realizeaza prin studii universitare de lunga duratasi de scurta durata.

Art. 2 Incepand cu anul universitar 1999-2000, curricula facultatilor si colegiilor universitare care pregatesc personalul didactic pentru invatamantul primar si secundar, se vor adapta noilor orientari de reforma a invatamantului preuniversitar (Curriculum-ul National, evaluare, manual, strategii didactice, noile tehnologii de utilizare a informatiei, management educational, etc.).

Art. 3 b. Studentii facultatilor si colegiilor universitare care pregatesc personalul didactic sunt sprijiniti sa primeasca o specializare dubla, in raport cu reglementarile in vigoare.

Art. 4 Absolventii institutiilor de invatamant superior care nu au urmat cursurile departamentelor pot fi admisi la aceste cursuri contra unei taxe stabilite de institutia de invatamant superior respectiva.

Art. 5 Pregatirea psihopedagogicasi metodica a viitoarelor cadre didactice se va face prin Departamentul pentru Pregatirea Personalului Didactic, in conformitate cu urmatorul curriculum:

a) Un trunchi comun compus din:

- Psihologia educatiei ( doua ore de curs si o ora de seminar, un semestru);

- Pedagogie - Teoria curriculum-ului, Teoria instruirii, Teoria evaluarii ( doua ore de curs

si o ora de seminar, un an); -Practica pedagogica, organizatasi desfasurata conform art. 8 din prezentul ordin.

b) Curriculum optional.

Studentii vor alege dintr-un pachet de discipline optionale cel putin doua discipline cu urmatoarea repartizare orara: 2c + 1s primul optional, 2c + 1s al doilea optional ( exemple: consiliere si orientare scolarasi profesionala, management educational, sociologia educatiei, politici educationale, instruire asistata de calculator, etc.). Creditele pentru fiecare disciplina se vor stabili in conformitate cu metodologia elaborata de MEN si CNEAA.

Pentru obtinerea certificatului de profesor, candidatii trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

- promovarea examenelor aferente cursurilor obligatorii si optionale;

-elaborarea si sustinerea unui proiect didactic in care sa fie valorificate cunostintele achizitionate la disciplinele de specialitate si experienta dobandita la practica pedagogica.

Art. 6 Departamentele pentru Pregatirea Personalului Didactic se vor organiza si vor functiona pe baza principiului sistemului de credite academice transferabile. Sistemul de credite se va reglementa printr-o Metodologie a Ministerului Educatiei Nationale, realizata in colaborare cu CNEAA.

Art. 8 Activitatea de practica pedagogica se va desfasura pe durata a doua semestre, in medie cu patru ore pe saptamana.

NOTA. In baza Planului de Invatamant al Departamentelor pentru Pregatirea Personalului Didactic aprobat prin Ordinul Ministrului Educatiei si Cercetarii nr. 4237 / 13.06.2003, care se aplica incepand cu anul universitar 2003 - 2004, disciplinele obligatorii pentru formarea initiala a cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar sunt: Psihologia Educatiei ( 5 credite),Introducere in pedagogie + Teoria si metodologia Curriculum-ului ( 4 credite ), Teoria si metodologia Instruirii + Teoria si metodologia evaluarii (4 credite), Didactica specialitatii (4 credite), Practica pedagogica (8 credite), Instruire asistata de calculator ( 3,5 credite), Discipline optionale psihopedagogige - pachet 1 ( 3,5 credite).

Obiective si activitati specifice

Obiectivele practicii pedagogice efectuate la disciplina fizica sunt:

- Cunoasterea organizarii si functionarii unei unitati de invatamant preuniversitar

- Formarea unor atitudini si competente generale si specifice. Studentii vor fi capabili:

- Sa proiecteze si sa evalueze activitati didactice concepute pentru conditii concrete, specificate;

- Sa evalueze programe si manuale scolare ( pentru a alege);

- Sa intocmeasca documentele scolare solicitate profesorului.

Activitatile prin care se realizeaza atingerea obiectivelor mentionate sunt:

- analiza, in baza unor criterii specificate, a unui numar de 25 de lectii asistate;

- proiectarea si sustinerea unui numar de 5 lectii;

Bibliografie:

1 L. Ciascai, R. E. Secara, Ghid de practica pedagogica. Un model pentru portofoliul

studentului, Editura Universitatii din Oradea, 2001

2 A. Cosmovici, L. Iacob, Psihopedagogie scolara, Editura Polirom, Iasi, 1999

3 C. Cucos, Pedagogie, Editura Polirom, Iasi, 1998

4 C.N.C., Ghid metodologic aria curriculara Matematicasi Stiinte ale naturii,

Bucuresti, 2002

5 M. Secrieru, Portofoliu de practica pedagogica, Univ. ,,Al. I. Cuza", Iasi, 2002

6 E. Tereja, L. I. Anita, Caiet pentru practica pedagogica de fizica, Ed. Univ. ,,Al. I. Cuza",

Iasi, 1998

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Caiet de practica pedagogica.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
17 pagini
Imagini extrase:
17 imagini
Nr cuvinte:
3 104 cuvinte
Nr caractere:
17 976 caractere
Marime:
153.59KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Psihopedagogie
Tag-uri:
Pedagogie, metodologii
Predat:
la facultate
Materie:
Psihopedagogie
Sus!