Date generale
scoala: scoala Gimnaziala Zamostea
Data: 07.04.2016
Clasa: a V-a A
Profesor: Iacob Irina-Gabriela
Disciplina: Matematica
Unitatea de invatare: Ecuatii si inecuatii in Q_+
Titlul lectiei: Ecuatii si inecuatii in Q_+. Aplicatii.
Tipul lectie: Consolidare si sistematizare a cunostintelor
Durata lectiei: 50 minute
Locul de desfasurare: Cabinet de matematica
Competente generale
CG1 - Identificarea unor date si relatii matematice si corelarea lor in functie de contextul in care au fost definite.
CG2 - Prelucrarea datelor de tip cantitativ, calitativ, structural, contextual cuprinse in enunturi matematice.
CG3 -- Utilizarea algoritmilor si a conceptelor matematice pentru caracterizarea locala sau globala a unei situatii concrete.
CG4 - Exprimarea caracteristicilor matematice cantitative sau calitative ale unei situatii concrete si a algoritmilor de prelucrare a acestora.
CG5 -- Analiza si interpretarea caracteristicilor matematice ale unei situatii problema.
CG6 - Modelarea matematica a unor contexte matematice variate, prin integrarea cunostintelor din diferite domenii.
III. Competente specifice
CS1 - Sa efectueze calcule cu numere rationale pozitive;
CS2 - Aplicarea regulilor de calcul cu numere rationale pozitive pentru rezolvarea ecuatiilor si inecuatiilor de tipul: x a = b; x - a = b; x : a = b(a 0); ax b = c; x a - b(- , >, <); x - a - b(- , >, <); x : a - b(a 0) (- , >, <), unde a, b, c sunt numere rationale pozitive;
CS3 - Transpunerea unei situatii-problema in limbaj matematic, rezolvarea problemei obtinute(utilizand ecuatii, inecuatii) si interpretarea rezultatului.
IV. Obiective operationale
La sfarsitul orei elevul va fi capabil:
A) Cognitive
OC1 - Sa cunoasca operatiile cu numere rationale invatate pana acum si proprietatile acestora.
OC2 - Sa-si imbunatateasca modul de rezolvare a unei ecuatii si inecuatii in multimea numerelor rationale pozitive.
OC3 - Sa rezolve ecuatii in multimea numerelor rationale pozitive.
OC4 - Sa rezolve probleme cu ajutorul ecuatiilor.
B) Psihomotorii
OP1 - Sa aseze corect in pagina.
OP2 - Sa scrie lizibil pe caiete si pe tabla.
OP3 - Sa utilizeze corect mijloacele auxiliare folosite.
C) Afective
OA1 - Sa fie atenti.
OA2 - Sa participe afectiv la lectie.
OA3 - Sa reactioneze pozitiv, dorind sa lucreze si sa fie apreciati.
OA4 - Sa-si dezvolte interesul pentru studiul matematicii.
OA5 - Sa manifeste dorinta de a invata lucruri noi.
V. Metode si procedee de instruire :
M1 - Conversatia(euristica, examinatoare);
M2 - Expunerea;
M3 - Explicatia;
M4 - Exercitiul;
M5 - Exemplificarea;
M6 - Problematizarea;
M7 - Observatia sistematizata;
M8 -- Algoritmizarea
VI. Resurse :
A) Materiale :
RM1 - Manual de matematica clasa a V-a.
RM2 - Culegere de probleme clasa a V-a.
RM3 - Fisa de lucru.
RM4 - Creta alba.
B) Umane:
RU1 - Clasa omogena cu cunostinte ce necesita consolidare.
VII. Forme de organizare: Frontala. Individuala.
VIII. Bibliografie : Matematica. Manual pentru clasa a V-a. - Editura Petrion ; Culegere Mate 2000+ - Consolidare - Dan Zaharia - Editura Paralela 45;
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.