Proiect didactic - Matematică

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Date generale

scoala: scoala Gimnaziala Zamostea

Data: 07.04.2016

Clasa: a V-a A

Profesor: Iacob Irina-Gabriela

Disciplina: Matematica

Unitatea de invatare: Ecuatii si inecuatii in Q_+

Titlul lectiei: Ecuatii si inecuatii in Q_+. Aplicatii.

Tipul lectie: Consolidare si sistematizare a cunostintelor

Durata lectiei: 50 minute

Locul de desfasurare: Cabinet de matematica

Competente generale

CG1 - Identificarea unor date si relatii matematice si corelarea lor in functie de contextul in care au fost definite.

CG2 - Prelucrarea datelor de tip cantitativ, calitativ, structural, contextual cuprinse in enunturi matematice.

CG3 -- Utilizarea algoritmilor si a conceptelor matematice pentru caracterizarea locala sau globala a unei situatii concrete.

CG4 - Exprimarea caracteristicilor matematice cantitative sau calitative ale unei situatii concrete si a algoritmilor de prelucrare a acestora.

CG5 -- Analiza si interpretarea caracteristicilor matematice ale unei situatii problema.

CG6 - Modelarea matematica a unor contexte matematice variate, prin integrarea cunostintelor din diferite domenii.

III. Competente specifice

CS1 - Sa efectueze calcule cu numere rationale pozitive;

CS2 - Aplicarea regulilor de calcul cu numere rationale pozitive pentru rezolvarea ecuatiilor si inecuatiilor de tipul: x a = b; x - a = b; x : a = b(a 0); ax b = c; x a - b(- , >, <); x - a - b(- , >, <); x : a - b(a 0) (- , >, <), unde a, b, c sunt numere rationale pozitive;

CS3 - Transpunerea unei situatii-problema in limbaj matematic, rezolvarea problemei obtinute(utilizand ecuatii, inecuatii) si interpretarea rezultatului.

IV. Obiective operationale

La sfarsitul orei elevul va fi capabil:

A) Cognitive

OC1 - Sa cunoasca operatiile cu numere rationale invatate pana acum si proprietatile acestora.

OC2 - Sa-si imbunatateasca modul de rezolvare a unei ecuatii si inecuatii in multimea numerelor rationale pozitive.

OC3 - Sa rezolve ecuatii in multimea numerelor rationale pozitive.

OC4 - Sa rezolve probleme cu ajutorul ecuatiilor.

B) Psihomotorii

OP1 - Sa aseze corect in pagina.

OP2 - Sa scrie lizibil pe caiete si pe tabla.

OP3 - Sa utilizeze corect mijloacele auxiliare folosite.

C) Afective

OA1 - Sa fie atenti.

OA2 - Sa participe afectiv la lectie.

OA3 - Sa reactioneze pozitiv, dorind sa lucreze si sa fie apreciati.

OA4 - Sa-si dezvolte interesul pentru studiul matematicii.

OA5 - Sa manifeste dorinta de a invata lucruri noi.

V. Metode si procedee de instruire :

M1 - Conversatia(euristica, examinatoare);

M2 - Expunerea;

M3 - Explicatia;

M4 - Exercitiul;

M5 - Exemplificarea;

M6 - Problematizarea;

M7 - Observatia sistematizata;

M8 -- Algoritmizarea

VI. Resurse :

A) Materiale :

RM1 - Manual de matematica clasa a V-a.

RM2 - Culegere de probleme clasa a V-a.

RM3 - Fisa de lucru.

RM4 - Creta alba.

B) Umane:

RU1 - Clasa omogena cu cunostinte ce necesita consolidare.

VII. Forme de organizare: Frontala. Individuala.

VIII. Bibliografie : Matematica. Manual pentru clasa a V-a. - Editura Petrion ; Culegere Mate 2000+ - Consolidare - Dan Zaharia - Editura Paralela 45;

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Proiect didactic - Matematica.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2016
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
6 pagini
Imagini extrase:
6 imagini
Nr cuvinte:
1 149 cuvinte
Nr caractere:
6 408 caractere
Marime:
46.83KB (arhivat)
Publicat de:
Traian Vaduva
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Pedagogie
Tag-uri:
Pedagogie, lectie, matematica
Predat:
la facultate din Zamostea
Materie:
Pedagogie
Sus!