Student: Bunda N. Nicolae Bogdan
Facultatea: Stiinta si Ingineria Materialelor
Specialitatea studentului: Stiinta Materialelor; grupa 1031 C1
Anul de studiu: III
Profesor indrumator: Ion Fratila
Tipul lectiei: mixta
Titlul lectiei: Metoda voltampermetrica in montaj amonte
Durata lectiei: 50 min.
Continutul activitatii de invatare:
Elemante anterior invatate:
~ Metoda voltampermetrica (manual) - demonstratie, experiment, exercitiu
Elemente noi de continut:
~ Metoda voltampermetrica in montaj amonte - demonstratie, experiment, exercitiu.
Obiectivele operationale ale lectiei:
La sfarsitul lectiei elevii vor fii capabili:
O1 Sa foloseasca ampermetrul si voltmetrul in montaj amonte, pentru masurarea rezistentei;
O2 Sa aleaga corect domeniul pentru care se face masurarea ;
O3 Sa citeasca cu precizie valoarea masurata;
O4 Sa indentifice factorii care influenteaza rezultatul masurarii;
O5 Sa specifice conditiile in care se utilizeaza aceasta metoda.
Metode de invatamant folosite: conversatia, expunerea, exercitiul.
Metode de invatamant:
- Fise de lucru: FL1 - pentru verificarea cunostintelor teoretice necesare
FL2 - pentru sistematizarea si fixarea cunostintelor.
- Obiect tehnice:
- ampermetru de curent continu
-voltmetru de curent continu
-sursa reglabila de curent continu
-rezistor
-cordoane de legatura
Bibliografie:
Manual de fizica - clasa a VIII-a
B.Desfasurarea lectiei
Etapa comunicarii noilor cunostinte (25 min)
* Legatura cu noua lectie (3 min) ,,Sa cunoasca metoda voltampermetrica in montaj amonte".
Profesorul discuta cu elevii reactualizand unele cunostinte necesare intelegerii: le cere elevilor sa cunoasca obiectele tehnice folosite in lucrarile de laborator. Elevii raspund la intrebarile adresate de profesor: ,,Obiectele tehnice folosite sunt ". Evaluare: profesorul ii noteaza pe cei care au raspuns corect.
* Comunicarea propriu-zisa (22 min)
- Profesorul distribuie fisele de lucru 1 si 2 si dupa exprimarea fiecarui obiectiv, precizeaza timpul de lucru si supravegheaza activitatea elevilor. Elevii noteaza continutul fiselor si rezolva individual sarcinile din fisa. Dupa expirarea timpului acordat, se confrunta, la nivelul clasei, raspunsurile din fise; se corecteaza eventualele greseli.
O1: ,, Sa foloseasca corect ampermetrul si voltmetrul in montaj amonte, pentru masurarea rezistentei" (4 min)
Profesorul le explica elevilor modul de folosire corecta a ampermetrului si voltmetrului in montaj amonte si efectele produse in urma unor eventuale greseni in montarea acestora pentru determinarea valorilor rezistentei. Pot avea loc si accidente in laborator de aceea trebuie cunoscuta foarte bine modul de folosire corecta a acestor obiecte tehnice de aceea se face si protectia muncii in orice laborator.
Elevii noteaza informatiile, generalizeaza cunostintele si sunt atenti la modul de lucru.
Evaluare: profesorul noteaza elevii care cunosc obiectele tehnice si ordinea corecta a lor.
O2: ,, Sa aleaga corect domeniul pentru care se face masurarea" (6 min).
Profesorul, dupa ce a realizat montajul le face
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.