Unitatile productive ale Ministerului Administratiei si Internelor(M.A.I.) au fost create pentru realizarea lucrarilor necesare mentinerii in permanenta stare de operativitate a tehnicii din inzestrarea structurilor subordonate. Pe parcursul timpului, acestea au evoluat odata cu cresterea gradului de dotare cu tehnica ajungand in prezent sub forma unor unitati capabile sa raspunda cerintelor tot mai mari impuse de necesitatea repararii tehnicii complexe din unitatile M.A.I.
Unitatile productive ale M.A.I (B.A.T.M.) trebuie sa raspunda urmatoarelor misiuni principale:
- repararea tuturor categoriilor de tehnica existenta in dotare, ;
- reconditionarea de piese si extinderea acestor procese la repararea tehnicii;
- fabricarea de piese de schimb necesare circuitului intern de mentenanta cat si pentru nevoi ale M.A.I.;
- aplicarea permanenta a masurilor de securitate si sanatate in munca si a celor mai bune conditii de lucru, prevenirea accidentelor de munca si a imbolnavirilor profesionale;
- asimilarea continua de noi tehnologii de reparatii si fabricatie;
- ridicarea continua a calitatii productiei;
- preocuparea continua pentru imbunatatirea dotarii prin autoutilare;
- asigurarea asistentei tehnice de specialitate in conformitate cu ordinele primite;
- aplicarea permanenta a masurilor de securitate si sanatate in munca, p.s.i. si protectia mediului.
Pe langa aceste misiuni principale unitatile productive (B.A.T.M.) mai au urmatoarele atributii:
- organizeaza si executa activitati de mentenanta, in limita capacitatilor tehnologice si a fortei de munca disponibile, la principalele categorii de mijloace tehnice din dotarea proprie, a unitatilor din Aparatului Central, a inspectoratelor generale precum si a unitatilor subordonate acestora;
- organizeaza si executa activitatea de asigurare cu autovehicule si partial cu conducatori auto pentru nevoile conducerii M.A.I., a unitatilor Aparatului Central si structurilor subordonate acestora;
- asigura, la ordin sau la cerere, mijloace de transport pentru unitati ale
inspectoratelor generale, si a altor unitati care nu fac parte din structura acestora, pentru indeplinirea unor misiuni si sarcini;
- organizeaza si executa activitatea de asigurare cu autovehicule si partial cu conducatori auto pentru nevoile conducerii M.A.I., a unitatilor Aparatului Central si structurilor subordonate acestora;
- asigura logistic si financiar Baza de Depozitare Ochiuri.
1.2 ORGANIZAREA B.A.T.M.
Prin complexitatea activitatilor desfasurate precum si prin numeroasele legaturi pe multiple planuri cu unitatile exterioare (superioare sau beneficiare) B.A.T.M. reprezinta un sistem:
- socio-economic, intrucat reuneste mijloace de productie si forta de munca prin intermediul carora isi realizeaza functionalitatea conform misiunilor primite;
- complex, intrucat reuniunea de elemente pe care o reprezinta, contine multiple si profunde legaturi ce constituie actiunea de ansamblu;
- dinamic in sensul flexibilitatii in adaptare la sarcinile productive care sunt in continua modificare;
-deschis - intrucat este o componenta a unui sistem mai mare;
-autoreglabil si autoorganizabil - in sensul ca isi desfasoara activitatea pentru realizarea sarcinilor ce decurg din planurile de productie in limitele reglementarilor si normativelor legale avand posibilitatea sa-si modifice corespunzator activitatea pe baza principiilor autogestiunii si autoconducerii, dar respectandu-se principiul conducerii unice.
Abordarea Bazei de Asigurare Tehnica a Misiunilor intr-o viziune dinamica si sistemica este reprezentata in figura urmatoare:
Fig. 1.1 Viziune sistemica asupra B.A.T.M.
Abordarea B.A.T.M. intr-o viziune sistemica asigura intelegerea mecanismului sau de functionare si permite gasirea solutiilor optime pentru desfasurarea unor activitati rentabile.
In Fig. 1.2 este prezentat modelul sistemului productiv al B.A.T.M., in care Pe - parametrii de iesire; Pi - parametrii de intrare (informatii, energie, capital, materii prime si produse, forta de munca).
Fig 1.2 Structura organizatorica a B.A.T.M.
Structura organizatorica reprezinta rezultatul actiunii de organizare prin care se stabilesc elementele componente ale ansamblului unitatii productive, dispunerea lor rationala precum si a mijloacelor umane si materiale. Deci structura organizatorica reprezinta ansamblul personalelor si a compartimentelor unitatii, modul in care acestea sunt plasate intr-o configuratie coerenta si ansamblul relatiilor dintre ele.
Structura organizatorica a unitatii poate fi impartita in doua subsisteme principale:
- subsistemul de conducere ;
- subsistemul de executie cu cele doua componente principale :
- productie (reparatii mijloace tehnice);
- exploatare auto.
Subsistemul de productie este coordonat de un loctiitor al comandantului si are in compunere 5 servicii cu urmatoarele atributii:
1.2.1 Serviciul plan, lansare si urmarirea productiei.
- Organizeaza planificarea, afluirea in reparatie, primirea si predarea la beneficiari a mijloacelor tehnice reparate in cadrul sectoarelor de productie;
- Intocmeste proiectele planurilor anuale de productie si proiectele planurilor lunare de afluire in reparatii a mijloacelor tehnice;
- Efectueaza programarea, lansarea, urmarirea si coordonarea productiei, verificand emiterea la timp a documentelor in scopul aprovizionarii locurilor de munca cu piese, materiale, scule, etc. ;
- Urmareste, ca la primirea mijloacelor tehnice, sa se respecte conditiile prevazute in reglementarile in vigoare privind gradul de completare, substituire sau degradare in urma accidentelor tehnice sau de circulatie si efectueaza constatarea pe fluxul de productie a pieselor, subansamblurilor si ansamblurilor ;
- Efectueaza normarea lucrarilor si, in baza comenzilor de lucru executate si vizate de serviciul (Controlul Tehnic al Calitatii) C.T.C., anunta unitatile beneficiare pentru preluarea bunurilor reparate ;
- Periodic analizeaza structura fortei de munca pe meserii si categorii de incadrare, in scopul realizarii planului de productie ;
- Intocmeste si prezinta propuneri pentru fundamentarea programelor anuale de cheltuieli materiale pentru reparatii;
- Organizeaza si conduce activitatea de perfectionare a pregatirii, personalului din subordine pentru cresterea performantelor profesionale;
- Realizeaza, cand este cazul si la ordin, cercetari administrative
in sectoare.
1.2.2Sectorul reparatii autoturisme
1.Arghiriade I. - Proiectarea si verificarea fiabilitatii in constructia de masini, Oficiul de informare documentara pentru constructia de masini, Bucuresti 1987
2.Baron T., Isaic Maniu - Calitate si fiabilitate, vol. I si II, Editura Tehnica, Bucuresti 1988;
3.Ghita Al., Ionescu V. - Metode de calcul in fiabilitate, Editura A.T.M., Bucuresti 1996;
4.Lazaroiu D. F., Stoichitoiu D. - Fiabilitatea sistemelor teorie si proiectare, Editura I.P.B.,Bucuresti 1982;
5.Manea C, Costache D. - Calitatea si fiabilitatea autovehiculelor, Editura A.T.M.,Bucuresti 1998;
6.Manea C, Stratulat M. - Fiabilitatea si diagnosticarea automobilelor, Editura Militara, Bucuresti 1982;
7.Militaru C. - Fiabilitatea si precizia in constructii de masini, Editura Tehnica, Bucuresti, 1987;
8.Mondiru C, Baroiu A. - Fiabilitatea autovehiculelor, Editura Electus, Pitesti 1997;
9.Panaite V., Munteanu R. - Control statistic si fiabilitate, Editura D.P., Bucuresti 1982;
10.Tudor A. s.a. - Durabilitatea si fiabilitatea transmisiilor mecanice, Editura Tehnica, Bucuresti 1988;
11.**** Colectiile STPM , ARMP
12.**** Ordinul Ministrului de Administratiei si Internelor nr. 599/2008 Normativ privind asigurarea tehnica de autovehicule a structurilor ministerului Administratiei si Internelor.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.