Studiul fiabilității unor sisteme ale autovehiculelor din dotarea poliției de frontieră

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

1. PARTEA 1. ANALIZA SISTEMULUI DE MANAGEMENT AL CALITATII AL Bazei de Asigurare Tehnica a Misiunilor (B.A.T.M) 8
1.1 MISIUNILE B.A.T.M 8
1.2 ORGANIZAREA B.A.T.M 8
1.2.1 Serviciul plan, lansare si urmarirea productiei 11
1.2.2Sectorul reparatii autoturisme si motociclete 11
1.2.3Sectorul reparatii autospeciale p.s.i 12
1.2.4Sectorul de reparatii autocamioane, autobuze si autospeciale 12
1.2.5 Sectorul fabricatie si reconditionari piese de schimb 12
1.3 PROCESE (FUNCTII) IN B.A.T.M 13
1.4 NORMATIVE SPECIFICE ACTIVITATII BAZEI 14
1.5 ORGANIZAREA ACTIVITATII DE URMARIRE IN EXPLOATARE A AUTOMOBILELOR 15
2. PARTEA a2a CERCETARI EXPERIMENTALE IN DOMENIUL FIABILITATII 17
2.1 INTRODUCERE IN FIABILITATE TERMINOLOGIE 17
2.1.1 INTRODUCERE IN FIABILITATE 17
2.1.2 TERMINOLOGIE 19
2.1.2.1 Semnificatia notiunilor de fiabilitate 19
2.1.2.1.1 Modificarea starii tehnice a autovehiculelor 19
2.1.2.1.2 Notiunea de fiabilitate 20
2.1.2.2 Necesitatea studiilor de fiabilitate 20
2.1.2.3 Defectiuni 20
2.2 CARACTERISTICI FUNCTIONALE ALE PRODUSELOR COMPLEXE 22
2.2.1 Functie de posibilitatile de masurare 22
2.2.2 Functie de modul de exprimare 22
2.2.3 Functie de natura si efectul lor in utilizarea produsului 22
2.2.4 Dupa importanta lor 23
2.3 INDICATORI DE FIABILITATE 23
2.3.1 INDICATORI DE FIABILITATE AI DISPOZITIVELOR NEREPARABILE 24
2.3.1.1 Functia de fiabilitate, R(t) 24
2.3.1.2 Functia de defectare (de repartitie), F(t) 24
2.3.1.3 Densitatea de probabilitate a timpului de buna functionare, f(t) 25
2.3.1.4 Rata de defectare, z(t) 25
2.3.1.5 Media timpului de buna functionare - MTBF 26
2.3.2 INDICATORI DE FIABILITATE AI DISPOZITIVELOR REPARABILE 27
2.4 LEGI DE FIABILITATE CU APLICATII LA AUTOMOBILE 27
2.4.1 LEGEA EXPONENTIALA 27
2.4.2 LEGEA NORMALA (GAUSS - LAPLACE) 28
2.4.3 LEGEA WEIBULL 29
2.4.4 LEGEA BINOMIALA (legea lui Bernoulli) 33
2.4.5 LEGEA LUI POISSON 33
2.5 STANDARDE IN DOMENIUL FIABILITATII 33
2.6 FIABILITATEA SISTEMELOR 34
2.6.1 ASPECTE GENERALE 34
2.6.2 FIABILITATEA SISTEMELOR CU COMPONENTELE DISPUSE IN SERIE 34
2.6.3 FIABILITATEA SISTEMELOR CU COMPONENTELE DISPUSE IN PARALEL 35
2.6.4 FIABILITATEA SISTEMELOR CU COMPONENTELE DISPUSE MIXT 35
2.6.5 REDUNDANTA LA AUTOVEHICULE 36
2.6.6 CONSTRUCTII GRAFICE UTILIZATE IN STUDIUL FIABILITATII SISTEMELOR 36
2.6.6.1 Diagrama PARETO 36
2.6.6.2 Matricea defectelor 36
2.7 FIABILITATEA PREVIZIONALA 37
2.8 FIABILITATEA POTENTIALA 38
2.9 FIABILITATEA OPERATIONALA 38
2.10 FIABILITATEA EXPERIMENTALA 38
2.11 INCERCARI DE FIABILITATE 39
2.11.1 CLASIFICARE 39
2.11.1.1 Dupa scopul urmarit 39
2.11.1.2 Dupa importanta dispozitivelor supuse incercarii 39
2.11.1.3 Dupa conditiile in care are loc functionarea dispozitivelor 39
2.11.1.4 Dupa procedura utilizata 39
2.11.2 INCERCARI CENZURATE 40
2.11.3 INCERCARI TRUNCHIATE 41
2.11.4 INCERCARI SECVENTIALE 43
3. PARTEA a3a. PROIECTAREA ELEMENTELOR SI CERCETAREA EXPERIMENTALA A FIABILITATII LA AUTOVEHICULE 44
3.1 ROLUL EXPLOATARII IN ASIGURAREA FIABILITATII AUTOVEHICULELOR 44
3.1.1 Influenta conditiilor de drum 44
3.1.2 Influenta conditiilor de clima 46
3.1.3 Influenta regimului de exploatare 48
3.2 DIAGNOSTICAREA SISTEMULUI DE URMARIRE IN EXPLOATARE A AUTOVEHICULELOR POLITIEI DE FRONTIERA 50
3.2.1. Detectia si localizarea defectelor utilizand metoda monitorizarii 51
3.2.1.1. Detectia si localizarea defectelor utilizand metoda monitorizarii permanente 51
3.2.1.2. Detectia si localizarea defectelor utilizand metoda monitorizarii periodice 52
3.2.2. Diagnoza sistemelor prin monitorizarea parametrilor de functionare 53
3.2.3 Diagnoza vibratorie a sistemelor 53
3.3 IDENTIFICAREA SI CARACTERIZAREA POPULATIEI DE PRODUSE / SISTEME 56
3.3.1 Prezentarea lotului de autoturisme avute in observatie 56
3.3.2 Caracteristici dimensionale si de masa 56
3.3.3 Caracteristici constructive, functionare si de exploatare 56
3.3.4 Performante dinamice ,capacitati 59
3.4. COLECTAREA SI PRELUCRAREA DATELOR 59
3.5 DETERMINAREA LEGII TEORETICE DE REPARTITIE. VERIFICAREA IPOTEZELOR STATISTICE 64
3.5.1 DETERMINAREA LEGII TEORETICE DE REPARTITIE 64
3.5.2 VERIFICAREA IPOTEZELOR STATISTICE 64
3.5.2.1 Criteriul - 2 (Pearson) 64
3.5.2.2 Criteriul Kolmogorov 65
3.6 METODE DE OPTIMIZARE A FIABILITATII AUTOVEHICULELOR 66
3.6.1 Metoda de optimizare prin nivelul de fiabilitate garantat 66
3.6.2 Metoda de optimizare pe baza criteriului cost-fiabilitate 66
4. CONCLUZII 68
4.1 ANALIZA 68
4.2 CONCLUZII 68
ANEXA 1- CD cu baza de date 69
BIBLIOGRAFIE 69

Extras din proiect:

Unitatile productive ale Ministerului Administratiei si Internelor(M.A.I.) au fost create pentru realizarea lucrarilor necesare mentinerii in permanenta stare de operativitate a tehnicii din inzestrarea structurilor subordonate. Pe parcursul timpului, acestea au evoluat odata cu cresterea gradului de dotare cu tehnica ajungand in prezent sub forma unor unitati capabile sa raspunda cerintelor tot mai mari impuse de necesitatea repararii tehnicii complexe din unitatile M.A.I.

Unitatile productive ale M.A.I (B.A.T.M.) trebuie sa raspunda urmatoarelor misiuni principale:

- repararea tuturor categoriilor de tehnica existenta in dotare, ;

- reconditionarea de piese si extinderea acestor procese la repararea tehnicii;

- fabricarea de piese de schimb necesare circuitului intern de mentenanta cat si pentru nevoi ale M.A.I.;

- aplicarea permanenta a masurilor de securitate si sanatate in munca si a celor mai bune conditii de lucru, prevenirea accidentelor de munca si a imbolnavirilor profesionale;

- asimilarea continua de noi tehnologii de reparatii si fabricatie;

- ridicarea continua a calitatii productiei;

- preocuparea continua pentru imbunatatirea dotarii prin autoutilare;

- asigurarea asistentei tehnice de specialitate in conformitate cu ordinele primite;

- aplicarea permanenta a masurilor de securitate si sanatate in munca, p.s.i. si protectia mediului.

Pe langa aceste misiuni principale unitatile productive (B.A.T.M.) mai au urmatoarele atributii:

- organizeaza si executa activitati de mentenanta, in limita capacitatilor tehnologice si a fortei de munca disponibile, la principalele categorii de mijloace tehnice din dotarea proprie, a unitatilor din Aparatului Central, a inspectoratelor generale precum si a unitatilor subordonate acestora;

- organizeaza si executa activitatea de asigurare cu autovehicule si partial cu conducatori auto pentru nevoile conducerii M.A.I., a unitatilor Aparatului Central si structurilor subordonate acestora;

- asigura, la ordin sau la cerere, mijloace de transport pentru unitati ale

inspectoratelor generale, si a altor unitati care nu fac parte din structura acestora, pentru indeplinirea unor misiuni si sarcini;

- organizeaza si executa activitatea de asigurare cu autovehicule si partial cu conducatori auto pentru nevoile conducerii M.A.I., a unitatilor Aparatului Central si structurilor subordonate acestora;

- asigura logistic si financiar Baza de Depozitare Ochiuri.

1.2 ORGANIZAREA B.A.T.M.

Prin complexitatea activitatilor desfasurate precum si prin numeroasele legaturi pe multiple planuri cu unitatile exterioare (superioare sau beneficiare) B.A.T.M. reprezinta un sistem:

- socio-economic, intrucat reuneste mijloace de productie si forta de munca prin intermediul carora isi realizeaza functionalitatea conform misiunilor primite;

- complex, intrucat reuniunea de elemente pe care o reprezinta, contine multiple si profunde legaturi ce constituie actiunea de ansamblu;

- dinamic in sensul flexibilitatii in adaptare la sarcinile productive care sunt in continua modificare;

-deschis - intrucat este o componenta a unui sistem mai mare;

-autoreglabil si autoorganizabil - in sensul ca isi desfasoara activitatea pentru realizarea sarcinilor ce decurg din planurile de productie in limitele reglementarilor si normativelor legale avand posibilitatea sa-si modifice corespunzator activitatea pe baza principiilor autogestiunii si autoconducerii, dar respectandu-se principiul conducerii unice.

Abordarea Bazei de Asigurare Tehnica a Misiunilor intr-o viziune dinamica si sistemica este reprezentata in figura urmatoare:

Fig. 1.1 Viziune sistemica asupra B.A.T.M.

Abordarea B.A.T.M. intr-o viziune sistemica asigura intelegerea mecanismului sau de functionare si permite gasirea solutiilor optime pentru desfasurarea unor activitati rentabile.

In Fig. 1.2 este prezentat modelul sistemului productiv al B.A.T.M., in care Pe - parametrii de iesire; Pi - parametrii de intrare (informatii, energie, capital, materii prime si produse, forta de munca).

Fig 1.2 Structura organizatorica a B.A.T.M.

Structura organizatorica reprezinta rezultatul actiunii de organizare prin care se stabilesc elementele componente ale ansamblului unitatii productive, dispunerea lor rationala precum si a mijloacelor umane si materiale. Deci structura organizatorica reprezinta ansamblul personalelor si a compartimentelor unitatii, modul in care acestea sunt plasate intr-o configuratie coerenta si ansamblul relatiilor dintre ele.

Structura organizatorica a unitatii poate fi impartita in doua subsisteme principale:

- subsistemul de conducere ;

- subsistemul de executie cu cele doua componente principale :

- productie (reparatii mijloace tehnice);

- exploatare auto.

Subsistemul de productie este coordonat de un loctiitor al comandantului si are in compunere 5 servicii cu urmatoarele atributii:

1.2.1 Serviciul plan, lansare si urmarirea productiei.

- Organizeaza planificarea, afluirea in reparatie, primirea si predarea la beneficiari a mijloacelor tehnice reparate in cadrul sectoarelor de productie;

- Intocmeste proiectele planurilor anuale de productie si proiectele planurilor lunare de afluire in reparatii a mijloacelor tehnice;

- Efectueaza programarea, lansarea, urmarirea si coordonarea productiei, verificand emiterea la timp a documentelor in scopul aprovizionarii locurilor de munca cu piese, materiale, scule, etc. ;

- Urmareste, ca la primirea mijloacelor tehnice, sa se respecte conditiile prevazute in reglementarile in vigoare privind gradul de completare, substituire sau degradare in urma accidentelor tehnice sau de circulatie si efectueaza constatarea pe fluxul de productie a pieselor, subansamblurilor si ansamblurilor ;

- Efectueaza normarea lucrarilor si, in baza comenzilor de lucru executate si vizate de serviciul (Controlul Tehnic al Calitatii) C.T.C., anunta unitatile beneficiare pentru preluarea bunurilor reparate ;

- Periodic analizeaza structura fortei de munca pe meserii si categorii de incadrare, in scopul realizarii planului de productie ;

- Intocmeste si prezinta propuneri pentru fundamentarea programelor anuale de cheltuieli materiale pentru reparatii;

- Organizeaza si conduce activitatea de perfectionare a pregatirii, personalului din subordine pentru cresterea performantelor profesionale;

- Realizeaza, cand este cazul si la ordin, cercetari administrative

in sectoare.

1.2.2Sectorul reparatii autoturisme

Bibliografie:

1.Arghiriade I. - Proiectarea si verificarea fiabilitatii in constructia de masini, Oficiul de informare documentara pentru constructia de masini, Bucuresti 1987

2.Baron T., Isaic Maniu - Calitate si fiabilitate, vol. I si II, Editura Tehnica, Bucuresti 1988;

3.Ghita Al., Ionescu V. - Metode de calcul in fiabilitate, Editura A.T.M., Bucuresti 1996;

4.Lazaroiu D. F., Stoichitoiu D. - Fiabilitatea sistemelor teorie si proiectare, Editura I.P.B.,Bucuresti 1982;

5.Manea C, Costache D. - Calitatea si fiabilitatea autovehiculelor, Editura A.T.M.,Bucuresti 1998;

6.Manea C, Stratulat M. - Fiabilitatea si diagnosticarea automobilelor, Editura Militara, Bucuresti 1982;

7.Militaru C. - Fiabilitatea si precizia in constructii de masini, Editura Tehnica, Bucuresti, 1987;

8.Mondiru C, Baroiu A. - Fiabilitatea autovehiculelor, Editura Electus, Pitesti 1997;

9.Panaite V., Munteanu R. - Control statistic si fiabilitate, Editura D.P., Bucuresti 1982;

10.Tudor A. s.a. - Durabilitatea si fiabilitatea transmisiilor mecanice, Editura Tehnica, Bucuresti 1988;

11.**** Colectiile STPM , ARMP

12.**** Ordinul Ministrului de Administratiei si Internelor nr. 599/2008 Normativ privind asigurarea tehnica de autovehicule a structurilor ministerului Administratiei si Internelor.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiul fiabilitatii unor sisteme ale autovehiculelor din dotarea politiei de frontiera
    • continut.doc
    • cuprins.doc
    • prima pagina.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
66 pagini
Imagini extrase:
66 imagini
Nr cuvinte:
21 766 cuvinte
Nr caractere:
185 741 caractere
Marime:
642.08KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Organe de mașini
Tag-uri:
autovehicule, sisteme
Predat:
la facultate
Materie:
Organe de mașini
Sus!