Tehnologii comerciale la Baby Angel

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Capitolul I. Tehnologia amenajarii magazinului 2
I.1.1 Scurt istoric al firmei 3
I.1.2 Amplasarea magazinului 4
I.1.3 Asortimentul de marfuri 5
I.1.4 Ambianta 7
I.1.5 Amenajarea magazinului 8
I.2 Structura functionala a magazinului 9
I.3 Tehnologia amenajarii suprafetei de vanzare 11
I.3.1 Dimensionarea raioanelor 11
I.3.2 Implantarea raioanelor si suprafata de vanzare a magazinului 14
I.3.3 Fluxul clientilor in sala de vanzare 15
I.3.4 Echipamentul de prezentare si vanzare a marfurilor 16
I.3.5 Modalitati de limitare a "riscului comercial" in magazine 18
I.4 Fluxul marfurilor si ambalajelor in interiorul magazinului 19
Capitolul II.Tehnici promotionale utilizate la nivelul magazinului 21
II.1 Tehnici de etalare a marfurilor (in vitrine, unde este cazul si in interiorul magazinului) 21
II.2 Arta de a vinde 23
II.2.1 Cunoasterea ofertei de marfuri 23
II.2.2 Cunoasterea clientului 25
II.2.3 Negocierea vanzarii 29
II.3 Tehnici de publicitate la locul de vanzare 31
II.4 Publicitatea- mijloace si tehnici de realizare 33
Capitolul III.Tehnologia amenajarii depozitului 37
III.1 Amplasarea depozitului de marfuri 38
III.2 Dimensionarea optima a depozitului 41
III.3 Dotarea depozitului cu mobilier si utilaje comerciale 43
IV.Concluzii 46
Bibliografie 47

Extras din proiect:

Definitia punctului de vanzare poate fii faptul ca reprezinta locul de vanzare permanent in care patrunde clientul si unde el isi efectueaza cumparaturile. Acesta poate fi un centru de decizie autonom (comerciant independent), sau numai una din entitatile spatiale aflate in posesia unei firme comerciale, care poate sa exploateze diferite forme de organizare a activitatii de comert: magazin, magazin-depozit, depozit.

Magazinul reprezinta un sistem constructiv, proiectat, a etala, a depozita si a vinde marfuri consumatorilor finali, respectiv clientelei sale. O asemenea definitie sugereaza necesitatea existentei unui plan general al magazinului, in care elementele sale definitorii sa ofere in mod distinctiv de organizare si functionare.

Un magazin trebuie sa prezinte o imagine proprie care sa-l individualizeze fata de concurentii sai. Imaginea magazinului poate fi definita ca perceptia consumatorilor asupra magazinului si atributelor sale, puse in valoare de un pachet de caracteristici: amplasarea magazinului, marimea si structura asortimentului de marfuri, ambianta si organizarea interioara, mijloace promotionale, amenajarea de ansamblu.

Aceste caracteristici sunt percepute sinergetic de catre clienti, ca fiind acele elemente care definesc personalitatea magazinului. Intrebati cum apreciaza personalitatea magazinului, consumatorii vor raspunde folosind termeni ca: cinstit, corect, demn de incredere, captivant, foarte interesant, etc., tot astfel descriind si facilitatile fizice oferite: curatenie, usor de gasit, loc de parcare, etc.O lista de atribute nu pot fi exhaustiva. Fiecare magazin, in functie de politica sa comerciala, de particularitatile zonei de atractie, poate avea si alte atribute.

I.1.1 Scurt istoric

Magazinele Baby Angel

Proiectul Baby Angel a fost conceput acum trei ani pentru piata britanica Atunci un grup de intreprinzatori greci a lansat ideea unui "total look" pentru femei, adica o gama larga de produse vestimentare de la confectii la tricotaje, de la casual sic la office. Prin Baby Angel, intentia lor este de a adresa femeilor intre 16 si 30 de ani, fapt pentru care ofera colectii care sa cuprinda dualitatea specifica femeii din zilele noastre, sa jongleze cu cele doua aspecte caracteristice personalitatii feminine : romanitismul, energia si dinamismul care sunt reprezentative pentru femeia moderna.

In acest sens s-a dezvoltat o retea de 30 de magazine la Londra si in principalele orase englezesti, si in scurt timp s-au deschis magazine si in Franta si Austria.

In 2005 in Romania a fost infiintata firma "Saly`s" prin care s-a dorit intrarea pe piata romaneasca. Aceasta a luat nastere din initiativa lui Mareno Tzatsenolus si a lui Malas Gadtas, doi greci care provin din domenii diferite avand experiente si cunostinte variate.

Se deschid asadar primele magazine : doua la Bucuresti (Mall Vitan si Unirea) si unul la Sibiu.

Obiectivele erau de a avea 20 de puncte de vanzare pana la sfarsitul anului 2008, acoperind in acest mod principalele orase romanesti.Se doreste cel putin un magazin in orasele mijlocii, doua in orasele mari si cinci in capitala.

Grupul de stilisti este exclusiv francez, el aduce noile tendinte ale sezonului in fiecare colectie, propunand sortimente create pe teme si stiluri complexe.

Produsele se adreseaza unei femei cu un suflet tanar, care urmareste moda, in principal pe cea frantuzeasca, si care vrea sa fie imbracata adecvat in toate situatiile fara a trebui sa renunte la naturaletea ei, la nevoia de a fi in ton cu moda, avand totodata posibilitatea de a-si exprima individualitatea.

Punctele forte ale magazinelor Baby Angel sunt :

+ serveciul oferit clientului,

+ refacerea stocului de marfa datorita depozitului central de la Bucuresti,

+ identitatea usor de recunoscut a spiritului tanar Baby Angel,

+ continua relatie noile tendinte,

+ calitate si preturi competitive.

Magazinele Baby Angel ofera publicului feminin calitatea si estetica modei fratuzesti, in interiorul unei locatii placute, calde, primitoare, moderne, care permite accesul facil la produse intr-un spatiu liber si deschis.

I.1.2 Amplasarea magazinului

Se apreciaza ca reusita comerciala a unui magazin depinde de:

a)amplasamentul sau;

b)alegerea sortimentului de marfuri si servicii oferite spre vanzare;

c)ambianta si organizare (amenajarea) interioara.

Magazinul se afla in Mall Baneasa - localitatea Bucurest DN 1, judet Ilfov.

Amplasarea intr-o zona cu o afluenta mare de populatie, cum este zona de pozitionare a magazinului, prezinta o importanta deosebita in marimea vanzarilor. Un rol important il are si soseaua pe care este amplasat, sosea pe care se circula in ambele sensuri, traficul fiind intens.In zona se afla si alte magazine de acest gen, lucru care influenteaza si el pozitiv numarul persoanelor care trece prin fata magazinului.

Prezenta statie de autobuz in parcarea mallu-lui favorizeaza si ea pozitiv numarul de persoane care vad magazinul si cresterea vanzarilor.

Soseaua pe care se afla hipermarketul este o sosea tranzitata de un numar mare de persoane si constituie cea mai importanta ruta de tranzit a municipiului Bucuresti.

Fundamentarea deciziilor privind proiectarea noilor magazine, precum si remodelarea celor existente pentru a fi rentabilizate se sprijina pe cunoasterea riguroasa a factorilor care conditioneaza volumul si structura cererii de marfuri, a populatiei din perimetrul ariei de atractie a magazinului respectiv.

Delimitarea ariei de atractie este punctul de plecare pentru determinarea dimensiunilor unui viitor magazin, cat si pentru reproiectarea tehnologiei comerciale a unui magazin supus modernizarii. In acest top, pe baza unui studiu, se urmareste analiza valorii amplasamentului magazinului respectiv. Un asemenea studiu trebuie sa raspunda la intrebari de genul:

Bibliografie:

1. Curs de Tehnici Comerciale

2. www. altex.ro

3. Documente ale societatii "Baby Angel"

4. "Meseria de comerciant" - colectia "Biblioteca comertului romanesc", Ed Didactica si pedagogica Bucuresti 1995

5. "Tehnologia comerciala" - Ana Lucia Ristea, C. Tudose, V. Ioan.Franc, Editura expert bucuresti 1999

6. "A fi sau a nu fi comerciant" - Ana Lucia Ristea, C. Tudose, V.Ioan Franc

7. www.google.ro

8. www.Referate.ro

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Tehnologii comerciale la Baby Angel.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
45 pagini
Imagini extrase:
45 imagini
Nr cuvinte:
2 414 cuvinte
Nr caractere:
13 172 caractere
Marime:
101.98KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Merceologie
Tag-uri:
firma, comert, marketing
Predat:
la facultate
Materie:
Merceologie
Sus!