Intocmirea schemei structurale a transmisiei.
1.1Schema cinematica a transmisiei mecanice:.
- ME - motor electric;
- TCT - transmisie prin curea trapezoidala;
- RT - reductor de toratie cu roti dintate;
- C - cuplaj;
Conditiile de functionare ale angrenajului:
-masina motoare - motor electric ;
-masina antrenata - motor unealta;
-caracter sarcina - cu socuri moderate;
1.2. Schema cinematica a redectorului care foloseste roti dintate cilindrice ( cu dinti drepti sau dinti inclinati )
In aceasta schema arborii sunt notati cu I si II (in ordine parcurgeri de catre fluxul mechanic),rotile dintate sunt notate cu 1 si 2 iar lagarele cu majuscule A si B pentru arboreal I respective C si D pentru arborele 2.
2.Calculul transmisilor mecanice.
2.1.Alegerea motorului electric.
Pentru alegerea motorului electric trebuie cunoscute conditile de exploatare ( graficul de lucrari ,temperature si umiditatea mediului incojurator etc.),puterea necesara si turatia arborelui motorului.
Tinindu-se cont de caracteristicile impuse prin tema de proiect adica:
- puterea motorului PM = 2,2 [KW]
- turatia motorului nM = 2740 [rot/min] ,
A fost ales din catalogul firmei producatoare, motor electric asincron de Tip 90 L.
Gabaritu-l tipului de motor electric ales l-am luat din table iar desenul motorului cu dimensiunile de montaj sunt trecute in anexa 1.
2.2. Calculul cinematic.
2.2.1.Determinarea raportului de transmitere.
Raportul de transmitere total al transmisiei mecanice este dat de formula:
iTOT=8.5
2.2.2.Determinarea momentuluide torsiune si a turatiei pentru arborii de intrare si iesire:
- momentul de torsiune al motorului:
- pentru arborele de intrare:
- pentru arborele de iesire:
Tabel nominal cu datele obtinute:
MT
[Nmm]n
[rot/min]
Motor M76672740
Arbore I i130331611
Arbore II e65165322
3. Proiectarea transmisiei prin curele
Etapele de calcul sunt:
a)Alrgerea tipului de curea se face in functie de puterea arborelui motor PM si de turatia roti conducatoare n1=nM astfel a fost aleasa conform nomogramei curea trapezoidala ingusta de tip SPZ.
b)Alegerea diametrului primitive al roti mici Dp1 se face in functie de tipul curelei respectindu-se indicatile din STAS 1162-67
Dp1=80[mm]
c)Calculul diametrului primitive al roti mari se face cu relatia;
Dp2=136 [mm]
Aceasta valoare se rotunjeste la valoarea cea mai apropiata din STAS 1162-67
Dp2=140 [mm]
d)Se alege preliminar distanta dintre axe:
e)Unghiul dintre ramurile curelei:
- Unghiul de infasurare pe roata mica de curea;
- Unghiul de infasurare pe roata mare de curea;
f)Lungimea primitive a curelei;
Lungimea primitive a curelei se rotunjeste la valoarea standardizata cea mai apropiata.:
Lp =1000[mm]
Se recalculeaza distanta dintre axe A folosind formula;
1. Velicu R.,Moldovean Gh.- "Angrenaje cilindrice.Reductoare cilindrice" Universitatea Transilvania Brasov, 2002
2. Moldovan, Gh., s.a.- "Proiectarea arborilor drepti din transmisiile mecanice",
Universitatea Transilvania Brasov, 1995
3. Moldovan, Gh., s.a.- "Calculul si proiectarea formei arborilor drepti",
Editura LUX LIBRIS, Brasov, 1998
4. "Culegere de norme si extrase din standarde pentru proiectarea elementelor componente ale masinilor", vol. I si II,
Universitatea Transilvania Brasov, 1984
5. "Catalog de rulmenti",
C.I.R.O.A.-Brasov, 1982
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.