Trasmisie mecanică

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

1.Intocmirea schemei structurale a transmisiei.
1.1Schema cinematica a transmisiei mecanice:.
1.2. Schema cinematica a redectorului care foloseste roti dintate cilindrice ( cu dinti drepti sau dinti inclinati )
2.Calculul transmisilor mecanice.
2.1.Alegerea motorului electric.
2.2. Calculul cinematic.
2.2.1.Determinarea raportului de transmitere.
2.2.2.Determinarea momentuluide torsiune si a turatiei pentru arborii de intrare si iesire:
3. Proiectarea transmisiei prin curele
4.Calcul de dimensionare al angrenajului
4.1.Alegerea materialului;
4.2.Valori necesare calculului angrenajului
4.2.1.Tensiunea admisibila:
4.2.2.Factorul de corectie al incarcarii
4.3.Calculul de predimensionare
4.3.1.Alegerea numarului de dinti la pinion:
4.3.2.Alegerea coeficientului de latime al danturii:
4.3.3.Alegerea ungiului de inclinare al dintilor,- :
4.3.4.Distanta minima necesara dintre axe:
4.3.5.Modulul normal , mn:
4.3.6.Recalcularea ungiului de inclinare , - *
4.3.7.Calculul elementelor caracteristice ale angrenajului:
4.3.7.1.Elementele geometrice ale danturii:
4.3.7.2. Gradul de acoperire ,- ;
4.3.7.3 Randamentul angrenarii
4.3.7.4. Forte in angrenare;
5.Verificarea la incalzire a reductorului:
5.1Randamentul total al reductorului:
5.2 Predimensionarea arborilor
5.3 Dimensionarea carcasei.
5.3.1 Elementele constructive:
5.3.2.Calculul suprafetei reductorului
5.4.Verificarea reductorului la incalzire:
6. Calculul arborilor
6.1.Alegerea materialului
6.2Dimensionarea arborilor:
6.2.1Stabilirea schemelor de incarcare
6.2.2.Determinarea diametrelor in punctele importante
6.3 Forma constructiva a arborilor:
6.3.1.Calcularea diametrelor arborilor
6.4 Alegerea penelor
6.4.1 Calculul lungimi penelor
6.5. Verificarea la oboseala a arborilor
6.5.1.Calculul coeficientului de siguranta c-
6.5.2.Calculul coeficientului de siguranta c- ;
6.5.3. Calculul coeficientului de siguranta global
7.Alegerea rulmentilor
7.1. Alegerea tipului de rulment.
7.2.Stabilirea incarcarii rulmentilor
7.2.1 Calculul fortelor axiale interne
7.2.2.Calculul sarcinilor dinamice echivalente
8.Alegerea si justificarea sistemului de ungere
9.Alegerea si justificarea dispozitivelor de etansare
10.Memoriu justificativ cu privire la alegerea materialelor, a semifabricatelor si a solutiilor constructive pentru principalele piese din componenta reductorului (roti, arbori, carcase)
11.Norme de tehnica securitatii muncii
12.Echipamente tehnice , echipamente individuale de protectie
si de lucru si materiale igienico - sanitare
13.Obligatii privind realizarea masurilor de protectie a muncii
14.Accidentele de munca si bolile profesionale
15.Locul de munca , pericolul imitent de accidentare , practica profesionala
16.BIBLIOGRAFIE
Anexe

Extras din proiect:

Intocmirea schemei structurale a transmisiei.

1.1Schema cinematica a transmisiei mecanice:.

- ME - motor electric;

- TCT - transmisie prin curea trapezoidala;

- RT - reductor de toratie cu roti dintate;

- C - cuplaj;

Conditiile de functionare ale angrenajului:

-masina motoare - motor electric ;

-masina antrenata - motor unealta;

-caracter sarcina - cu socuri moderate;

1.2. Schema cinematica a redectorului care foloseste roti dintate cilindrice ( cu dinti drepti sau dinti inclinati )

In aceasta schema arborii sunt notati cu I si II (in ordine parcurgeri de catre fluxul mechanic),rotile dintate sunt notate cu 1 si 2 iar lagarele cu majuscule A si B pentru arboreal I respective C si D pentru arborele 2.

2.Calculul transmisilor mecanice.

2.1.Alegerea motorului electric.

Pentru alegerea motorului electric trebuie cunoscute conditile de exploatare ( graficul de lucrari ,temperature si umiditatea mediului incojurator etc.),puterea necesara si turatia arborelui motorului.

Tinindu-se cont de caracteristicile impuse prin tema de proiect adica:

- puterea motorului PM = 2,2 [KW]

- turatia motorului nM = 2740 [rot/min] ,

A fost ales din catalogul firmei producatoare, motor electric asincron de Tip 90 L.

Gabaritu-l tipului de motor electric ales l-am luat din table iar desenul motorului cu dimensiunile de montaj sunt trecute in anexa 1.

2.2. Calculul cinematic.

2.2.1.Determinarea raportului de transmitere.

Raportul de transmitere total al transmisiei mecanice este dat de formula:

iTOT=8.5

2.2.2.Determinarea momentuluide torsiune si a turatiei pentru arborii de intrare si iesire:

- momentul de torsiune al motorului:

- pentru arborele de intrare:

- pentru arborele de iesire:

Tabel nominal cu datele obtinute:

MT

[Nmm]n

[rot/min]

Motor M76672740

Arbore I i130331611

Arbore II e65165322

3. Proiectarea transmisiei prin curele

Etapele de calcul sunt:

a)Alrgerea tipului de curea se face in functie de puterea arborelui motor PM si de turatia roti conducatoare n1=nM astfel a fost aleasa conform nomogramei curea trapezoidala ingusta de tip SPZ.

b)Alegerea diametrului primitive al roti mici Dp1 se face in functie de tipul curelei respectindu-se indicatile din STAS 1162-67

Dp1=80[mm]

c)Calculul diametrului primitive al roti mari se face cu relatia;

Dp2=136 [mm]

Aceasta valoare se rotunjeste la valoarea cea mai apropiata din STAS 1162-67

Dp2=140 [mm]

d)Se alege preliminar distanta dintre axe:

e)Unghiul dintre ramurile curelei:

- Unghiul de infasurare pe roata mica de curea;

- Unghiul de infasurare pe roata mare de curea;

f)Lungimea primitive a curelei;

Lungimea primitive a curelei se rotunjeste la valoarea standardizata cea mai apropiata.:

Lp =1000[mm]

Se recalculeaza distanta dintre axe A folosind formula;

Bibliografie:

1. Velicu R.,Moldovean Gh.- "Angrenaje cilindrice.Reductoare cilindrice" Universitatea Transilvania Brasov, 2002

2. Moldovan, Gh., s.a.- "Proiectarea arborilor drepti din transmisiile mecanice",

Universitatea Transilvania Brasov, 1995

3. Moldovan, Gh., s.a.- "Calculul si proiectarea formei arborilor drepti",

Editura LUX LIBRIS, Brasov, 1998

4. "Culegere de norme si extrase din standarde pentru proiectarea elementelor componente ale masinilor", vol. I si II,

Universitatea Transilvania Brasov, 1984

5. "Catalog de rulmenti",

C.I.R.O.A.-Brasov, 1982

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Trasmisie mecanica
    • ansamblu A1 Marius complect.dwg
    • Ansamblu reductor complet.dwg
    • Arborele 1.dwg
    • carcasa.dwg
    • curea.dwg
    • desen curele.dwg
    • dop aerisire.dwg
    • format A 0 complet.dwg
    • format A 1.dwg
    • Format A 3.dwg
    • Format A 4.dwg
    • Format A 4.pinion dwg.dwg
    • Format A 4.roata dintata.dwg
    • motor A 2.dwg
    • proiect Marius.doc
    • roata Dp1.dwg
    • roata Dp2.dwg
    • schema cinematica 2.dwg
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc, dwg
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2009
Nr fișiere:
18 fisiere
Pagini (total):
41 pagini
Imagini extrase:
41 imagini
Nr cuvinte:
4 875 cuvinte
Nr caractere:
35 335 caractere
Marime:
1.37MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Mecanică
Tag-uri:
transmisii, organe de masini, mecanica, mecanisme
Predat:
Facultatea de Inginerie Mecanica , Universitatea Transilvania din Brasov
Specializare:
Ingineria Transporturilor Si Trafic
Materie:
Mecanică
Profesorului:
Sef Lucrari Dr.ing. Butnariu Silviu
Sus!