Strategia de dezvoltare a invatamantului profesional si tehnic are in vedere prevederile Legii
invatamantului, traditia invatamantului romanesc, experienta pozitiva din tara noastra in acest
domeniu, precum si realizarile si tendintele de dezvoltare a acestor forme de invatamant in tarile
Comunitatii Europene si pe plan mondial.
Concret in cazul nostru, mecanicul auto este calificat sa evalueze functional, calitativ si
cantitativ, starea partilor mecanice ale autovehiculelor. El executa operatii de reglare, ajustare,
instalare, intretinere si reparare la sistemele, mecanismele si instalatiile autovehiculelor, utilizand
aparate, utilaje si instrumente specifice. Este abilitat sa conduca si exploateze autovehicule inzestrate
pentru depanare la locurile solicitate de clienti. Mecanicul auto isi desfasoara activitatea principala in
unitati organizate ca service-uri auto, dupa standard.
Standardul de pregatire profesionala s-a axat pe relatia prestatorului de servicii cu clientul,
intr-un domeniu deosebit de dinamic si complex, in care sunt implicate valori materiale semnificative.
Lucrarea contribuie la gasirea si adoptarea celor mai bune metode de determinare a defectelor
precum si remedierea acestora in cazul instalatiei de alimentare la M.A.C.
Lucrarea constituie de asemenea un mijloc de cunoastere si intelegere a instalatiei de
alimentare la M.A.C deoarece prezinta principalele componente, accectuind faptul ca ea este o parte
foarte importanta in buna functionare a automobilului.
Colegiul Tehnic ,,Transilvania" Deva - 2007
Intretinerea si repararea instalatiei de alimentare a motoarelor cu aprindere prin compresiune - 2 -
CAPITOLUL I. FORMAREA AMESTECULUI LA MOTOARELE CU APRINDERE PRIN
COMPRESIUNE SI TIPURI DE INSTALATII DE ALIMENTARE
I.1 Formarea amestecului la M.A.C.
La motoarele cu aprindere prin compresie, aerul si combustibilul patrund separat in cilindri,
amestecul lor formandu-se in interiorul acestora.
La M.A.S. puterea motorului se regleaza prin pozitia clapetei de acceleratie. La M.A.C. ,
reglarea puterii se face numai prin modificarea cantitatii de combustibil injectate in interiorul
cilindrilor. Cantitatea de aer care se introduce in cilindri pe un ciclu, practic, nu se modifica.
La M.A.C., combustibilul se introduce in cilindru la sfarsitul cursei de compresiune, cand
presiune, cand presiunea aerului admis este foarte mare.
Presiunea de debitare a combustibilului este, de asemenea, ridicata, respectiv de
(200-350).105 N/m2.
Formarea amestecului la M.A.C. trebuie sa se produca intr-un timp foarte scurt, de aproximativ
10 ori mai mic decat la motoarele cu carburator.
Pentru asigurarea unei arderi complete si la timp a amestecului in M.A.C. coeficientul
excesului de aer are valori relativ mari: - = 1,2 1,75.
I.2 Tipuri de instalatii de alimentare
In functie de marimea presiunii de circulatie a combustibilului prin instalatia de alimentare,
aceasta se imparte in doua parti:
Partea de joasa presiune
Partea de inalta presiune
Partea de joasa presiune este formata din rezervorul de combustibil, pompa de combustibil,
filtrele, conductele de legatura dintre acestea si conductele de legatura a acestora cu pompele de
injectie. Presiunea de lucru a acestei parti este de ( 3-5).105N/m2.
Fratila Gh., Popa M.V. - Automobile sofer mecanic auto - manual pentru scolile profesionale
Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti - 1993
Ignat D. - Exploatarea automobilelor
Editura Tehnica, Bucuresti
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.