Instalație de propulsie navă tip pasager

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Din cele mai indepartate timpuri si pina in sec XVII, mersul navelor a fost conditionat de puterea vaslasilor si de intensitatea curentilor de aer. Toate incercarile de perfectionare, facute intre timp, urmareau doar folosirea cit mai eficienta a acestor factori. Progresele realizate in metalurgie si fizica, precum si in domeniul constructiei de nave, au permis realizarea propulsiei mecanice cu masini cu abur. Astfel, la 25 septembrie 1707, Denis Papin a incercat o nava mica cu masina cu abur avind roti cu zbaturi, incercarile au fost facute pe riul Fulda din Germania. Nava a fost distrusa de marinari, considerind-o un pericol pentru activitatea lor. In Franta Claude de Jouffroy, asociat cu Follenay, construieste o nava cu roti cu zbaturi, actionate de o masina cu abur, cu care face o demonstratie publica la 15 iulie 1783. Incer-cari similare au fost efectuate in Anglia si in America, unde John Fitch in 1790 reuseste sa infiinteze un serviciu regulat de navigatie cu nave mici cu propulsie cu abur, intre Philadelphia si Newton, cu viteza de 6 8 mile/h.

In Europa, printre primele nave cu masini cu abur si roti cu zbaturi a fost vaporul Elisabeta construit la Petersburg si lansat in 1815 pentru navigatia pe ruta Petersburg-Kronstadt

Pentru o perioada de tranzitie, de circa un secol, s-a folosit o solutie mixta, nave cu vele si masini cu abur, care au continuat sa fie folosite inca mult timp cu rezultate bune.

Prima nava comerciala cu masina cu abur, numita CLAIRMONT, a fost construita dupa proiectul lui Robert Fulton. Nava, cu o lungime de 45,72 m si un deplasament de 100 t, trebuia sa asigure legatura pe Hudson intre New-York si Albany. Prima cursa a fost realizata la, 17 august 1807, cu viteza de circa 7,5 km/h, avind o masina alternativa cu abur, verticala, de 18 CP, care antrena propulsorul, o roata cu pale din lemn. Nava era prevazuta si cu vele care se foloseau pentru propulsie cind era vant favorabil. La inceputul anului 1900 au aparut primele nave la care propulsia era reali- zata exclusiv cu masini alternative cu abur. Tot cu asemenea masini erau actionate si mecanismele auxiliare ale acestor nave

Primele nave cu turbine cu abur au fost construite si puse in exploatare in anul 1898. In 1910 s-a realizat prima instalatie de propulsie cu turbine cu abur, la care intre turbina si propulsor s-a introdus un reductor. Ulterior s-au construit asemenea nave, dotate cu transmisie electrica sau hidraulica.

Instalatiile navale de propulsie cu motoare diesel incep a fi cunoscute din anul 1903, cind in Rusia a fost construita nava ,,VANDAL" pe care s-au instalat trei motoare, avind fiecare trei cilindri si dezvoltind 120 CP. Cele trei propulsoare (elice) erau actionate cu electromotoare.

Prima instalatie de propulsie cu turbine cu gaze, avand camera de ar- dere, s-a construit in Anglia (1951) si a fost montata pe petrolierul maritim ,,AURIS". Ulterior au mai fost construite si alte asemenea sisteme de pro- pulsie. Datorita economicitatii lor scazute, aceste instalatii de propulsie se afla inca in stadiul experimental.

Descoperirea energiei atomice si folosirea ei in scopuri pasnice a inter- venit cu implicatii mari si in propulsia navelor, incepind din anul 1955, s-au construit mai intai sisteme de propulsie cu energie atomica pentru navele militare, dupa care s-au aplicat si la navele comerciale. Economicitatea acestor sisteme de propulsie deocamdata este scazuta, iar masa lor este mult mai mare comparativ cu masa instalatiilor care folosesc combustibil clasic. Da- torita acestor dezavantaje, asemenea sisteme de propulsie nu s-au raspindit.

In tara noastra, la Santierul Naval Galati, intre anii 1912 - 1914 s-a construit prima nava, dotata cu instalatie de propulsie avind masini cu abur. Aceasta a fost o nava fluviala de pasageri. Totusi, flota comerciala a tarii noastre a avut in dotare

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Instalatie de propulsie nava tip pasager
    • CAPITO~1.DOC
    • CAPITO~2.DOC
    • CAPITO~3.DOC
    • CAPITO~4.DOC
    • CAPITO~5.DOC
    • CAPITO~6.DOC
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
6 fisiere
Pagini (total):
79 pagini
Imagini extrase:
79 imagini
Nr cuvinte:
11 636 cuvinte
Nr caractere:
64 892 caractere
Marime:
1.54MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Mecanică
Tag-uri:
nava, propulsie, sisteme
Predat:
la facultate
Materie:
Mecanică
Sus!