Tendințe în mass-media

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Capitolul 1
Media despre media in lunile august si septembrie. Raport de analiza si monitorizare de presa
1.1. Metodologie: A. Obiectiv; B. Cadru general; C. Grila de analiza p. 4
1.2. Concluzii p. 6
1.3. Media despre media - total articole p. 6
1.4. Media despre media - teme p. 8
1.4.1. Media despre media in cotidienele monitorizate - tematica lunilor august -septembrie 2006 p. 9
1.4.2. Media despre media in saptamanalele monitorizate - tematica lunilor august - septembrie p. 10
1.5. Ilustrarea grafica a rezultatelor obtinute: p. 11
1.5.1 Media despre media in cotidienele monitorizate - tematica lunilor august-septembrie 2006 p. 11
1.5.2. Media despre media in saptamanalele monitorizate - tematica lunilor august - septembrie p. 13
1.5.3. Deconspirarea jurnalistilor - frecventa temei in lunile august - septembrie p. 17
Anexa: August: Frecventa temelor in cotidiene / Frecventa temelor in saptamanale; Septembrie: Frecventa temelor in cotidiene / Frecventa temelor in saptamanale p. 18
Capitolul 2
Presa si Securitatea: Studiu de caz p. 24
2.1. Context p. 24
2.2. Cotidiene p. 26
2.3. Saptamanale p. 39
2.4. Teme si teorii vehiculate in reflectarea subictului "Presa si Securitatea".p. 43
2.5. Concluzii p. 45
Capitolul 3
Tendinte in mass-media - Concluzii. Recomandari p. 47

Extras din proiect:

Coordonator de proiect: Ioana Avadani

Analiza: Liana Ganea, Razvan Martin

Coordonator raport de monitorizare si analiza de presa: Nicoleta Fotiade

Monitori: Mihai Popa, Razvan Gheorghe, Ana Topoleanu, Ionut Codreanu, Gabriel Dobre

Voluntari: Tea Vasilesc

Raportul de fata este rezultatul proiectului ,,Media ca serviciu public - program de advocacy pentru promovarea transparentei proprietatii si surselor de finantare ca si a responsabilitatii presei". Proiectul este finantat de USAID prin World Learning for International Development in cadrul ,,Programului de consolidare a societatii civile din Romania" si implementat de Centrul pentru Jurnalism Independent, in parteneriat cu Agentia de Monitorizare a Presei si Centrul Roman pentru Jurnalism de Investigatie.

Proiectul isi propune derularea unui program de advocacy menit sa sporeasca gradul de recunoastere publica a naturii de serviciu public a mass media, indiferent de forma de proprietate, sa creasca responsabilitatea presei (a jurnalistilor, a editorilor si patronilor deopotriva) in ceea ce priveste propria libertate si credibilitate si sa consolideze sprijinul public pentru libertatea de exprimare, ca valoare sociala fundamentala a oricarei societati democratice.

Aspectele principale care vor sta in centrul acestui proiect sunt:

- cadrul legislativ si normativ in care isi desfasoara activitatea mass-media, cu accent pe documentele si mecanismele de auto-reglementare si pe bunele practici auto-impuse, ca alternative la reglementarea prin lege;

- capacitatea de reactie a comunitatii profesionale si a publicului, in general, in fata derapajelor, atat cele din partea autoritatilor staului cat si din cea a comunitatii mediatice.

Proiectul presupune activitati care vor genera informatie primara in ceea ce priveste proprietatea de media (prin intermediul portalului web www.mediaindex.ro), "informatie cu valoare adaugata" (in speta, comentata si interpretata) prin intermediul unor rapoarte de monitorizare si al unor rapoarte trimestriale care sa surprinda tendintele din piata de media si cele manifestate in continutul editorial pe temele majore de dezbatere care pot atinge natura de serviciu public a mass-media.

Aceste rapoarte vor fi diseminate prin intermediul unui sir de intalniri cu profesionisti de media, persoane implicate in formularea politicilor de media, politicieni, cu cadre universitare si studenti, precum si cu consumatori de media.

Proiectul isi propune, de asemenea, sa identifice cea mai eficienta modalitate pentru a asigura transparenta surselor de finantare a companiilor de media. Aceasta transparenta va permite consumatorilor de media sa faca alegeri informate in ceea ce priveste obisnuintele lor de cumparare si de consum mediatic si sa identifice eventualele cazuri de manipulare si dezinformare induse de proprietari si finantatori.

Capitolul 1

Media despre media in lunile august si septembrie

Raport de monitorizare si analiza de presa

1.1. Metodologie:

A. Obiectiv:

Studiul a urmarit sa determine ce relateaza presa scrisa nationala despre mass-media si cata atentie acorda jurnalistii subiectelor relevante pentru industria media.

Scopul analizei este orientat pe doua nivele:

1) de a afla ce tip de subiecte despre media abordeaza presa scrisa nationala si in ce masura (date generale);

2) ce subiecte relevante pentru profesionalizarea si dezvoltarea presei, deontologia si libertatea presei (presiuni externe si interne, cenzura), proprietatea media si transparenta acesteia etc. sunt prezente in agenda publicatiilor si in ce masura (date particulare).

B. Cadru general:

Au fost monitorizate sapte cotidiene nationale - Adevarul, Cotidianul, Evenimentul Zilei, Gandul, Jurnalul National, Romania libera, Ziua si doua saptamanale - Dilema Veche, Revista 22.

Esantionul a fost stabilit in functie de tirajul publicatiilor, cat si de cel al politicii editoriale - au fost alese acele publicatii care acorda spatiu editorial semnificativ subiectelor despre media relevante pentru dezvoltarea si profesionalizarea media.

Perioada de monitorizare:

August - Septembrie

C. Grila de analiza:

A fost urmarita obtinerea de date privind:

1 Cantitatea de articole despre media;

2 Numarul de aparitii al subiectelor despre media;

3 Tipul subiectelor relatate.

Au fost codificate urmatoarele teme:

Continut TV / radio /presa scrisa - cand autorul articolului face referire la aspecte legate de continutul editorial al unor programe radio-TV sau articole din presa scrisa;

de exemplu, rubricile Cronica TV din Cotidianul sau Evenimentul Zilei.

Productie TV / radio /presa scrisa - descrierea procesului care sta la baza produsului difuzat sau care urmeaza a fi difuzat (productii proprii); vezi articole despre diverse emisiuni/programe/seriale/filme (informatii referitoare la costuri, participanti, producatori, organizatori etc.).

Vedete media - relatari despre persoane care lucreaza in presa (prezentatori de stiri, de emisiuni de divertisment, de talkshow, analisti, editorialisti etc); a fost luat in considerare si criteriul notorietatii.

Practici jurnalistice - atunci cand se relateaza despre activitatea jurnalistilor; procesul jurnalistic in ansamblu.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Tendinte in mass-media.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
48 pagini
Imagini extrase:
48 imagini
Nr cuvinte:
417 cuvinte
Nr caractere:
3 709 caractere
Marime:
153.26KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Mass Media
Tag-uri:
jurnalism, media, informare
Predat:
la facultate
Materie:
Mass Media
Sus!