Mrketing online

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Lucrarea de fata isi propune sa creeze o imagine a mediului care faciliteaza dezvoltarea marketingului on-line, sa explice tendintele actuale si potentiale, ale acestuia, precum si singurul mijloc prin care se propaga.

Lucrarea are la baza o bogata informatie documentata.Tot ce este important in bibliografia temei abordate a fost folosit cu discernamant critic.S-au formulat puncte de vedere proprii care nuanteaza rezultatele cercetarii de pana acum in domeniul marketingului on-line si deschis perspectivele unor noi investigatii.

In introducere se fac referiri la aspecte cronologice privind aparitia si dezvoltarea marketingului.Inca de la inceput dorim sa subliniem faptul ca marketingul on-line nu este o noua stiinta ci doar o noua fateta a marketingului 'traditional'; o aparitie datorata dezvoltarii mijloacelor de transmitere a informatiei.

Aparut acum 10000 de ani, si practicat initial sub forma rudimentara a trocului, marketingul reuseste treptat sa constituie modul in care o organizatie poate sa produca ceea ce doresc oamenii efectiv sa cumpere(conform definitiei lui Lawson )

Dezvoltarea subita din ultima perioada a marketingului on-line este pusa din ce in ce mai mult pe baza puternicelor strategii elaborate.

Impactul pozitiv al mijloacelor de comunicare, informare si persuasiune electronice are un rol esential in crearea unei noi societati si anume a celei informational-electronice. Totusi aceasta societate mosteneste si o parte din neajunsurile sociale care dobandesc forme electronice.

Tinand cont de ritmul alert in care mijloacele de comunicare, prelucrare si transmitere a informatiilor au evoluat in ultimele decenii se poate usor sesiza ca viitorul are pregatit transformari spectaculoase pe toate planurile. Cu toate acestea tendinta majora si cea mai pregnanta este globalizarea iar cu ajutorul internetului, prin metode noi de cercetare sociologica, economica si de comportament in consum, nevoile consumatorului vor putea fi satisfacute mai bine si mai prompt.

Datorita multitudinii domeniilor in care este folosit, marketingul on-line comporta numeroase denumiri sau este frecvent asociat cu o serie de termeni specifici domeniului,cum ar fi : marketing direct, e-marketing, euromarketing, webmarketing etc. 3

Analiza comparativa a celor doi termeni - marketing traditional si on-line -evidentiaza diferenta in ceea ce priveste spatiul, timpul, modalitatea de construire a imaginii, directia comunicarii, produsul, pretul, pozitia si promovarea.

Cu ajutorul marketingului on-line a avut loc dezvoltarea serviciilor acestuia si anume marketing turistic, marketing educational, marketing cultural, marketing in domeniul financiar si altele. O data cu acestea au luat nastere diferite site-uri care ofera aceste servicii si astfel cu ajutorul internetului s-a nascut o noua piata - virtuala- concurenta cu cea reala. S-au nascut astfel furnizori de servicii pentru a fi la indemana oricui, orice fel de informatie la orice ora.

De cativa ani, in Romania, aceasta piata virtuala a inceput sa se dezvolte incet dar sigur pentru a tine cat de cat pasul cu cele din intreaga lume. Cu ajutorul internetului, piata romaneasca are sansa sa fie cunoscuta in intreaga lume si o data cu intrarea in Uniunea Europeana, are sansa sa faca parte din marea piata europeana.

Un plus pe care il are piata romaneasca este adus de dezvoltarea site-urilor care se ocupa de licitatii on-line sau de cele care pun in vanzare diferite produse ce pot fi comandate de cei ce detin card-uri.

Analizand spatiul romanesc se constata existenta unei mari diversitati in randul agentiilor de publicitate, porninid de la agentiile care ofera doar servicii de creatie pana la agentii care ofera o gama completa de servicii de comunicare.

La nivel global principalii jucatori ce activeaza pe piata de oligopol a publicitatii on-line au ca preocupare comuna, extinderea constanta, ceea ce duce la aparitia intelegerii dintre ele precum si la cercetarea si dezvoltarea de solutii din ce in ce mai complexe de publicitate on-line.In acest context Romania este o tinta pentru investitorii in websiteuri.

Indispensabila marketingului on-line ii este estetica, deoarece de la aspectul comercial pleaca iintreaga strategie.Aceasta are ca principale obiective :crearea fidelitatii si a valorii ; razbaterea prin amalgamul informational ; permite protejarea de atacurile concurentei, reducerea costurilor si sporirea productivitatii.

Dezvoltarea continua specifica acestui domeniu face indispensabila existenta unui plan de marketing- un instrument prin intermediul caruia organizatia isi desemneaza obiectivele si activitatile specifice, aloca resursele necesare si modalitatile folosite pentru derularea planului. 4

Cele mai frecvent urmarite obiective ale marketingului si ale publicitatii on-line se refera la: crearea de notorietate pentru organizatie, produsele, serviciile si marcile sale ; generarea de trafic catre punctele de distributie ale produselor si serviciilor organizatiei si sustinerea vanzarilor organizatiei pe termen scurt si mediu.

Unul dintre termenii cei mai utilizati in cadul marketingului on-line este bannerul, care de obicei viseaza un singur obiectiv major.Crearea si testarea bannerelor publicitare au de asemenea un rol foarte important, ele constituind una din etapele planului de marketing.

Marketingul on-line s-a dezvoltat in asa masura incat comertul electronic are ca si obiect de schimb produse virtuale in adevaratul sens al cuvantului.Dovada acestei afirmatii sta aparitia comunitatilor dezvoltate in cadrul internetului a caror finantare se face prin comert electronic si publicitate.Cel mai reputat obiect al acestor tranzactii electronice il constituie produsul Second Life, o lume virtuala creata de Linden Lab.Conceptul are la baza romanul : ,Snow Crash' al lui Neal Stephenson.Second Life nu este doar un joc ci si un mod de comunicare ce a pus in legatura peste 4 milioane de oameni.

Bibliografie:

Adascalitei, Virgil (2005). Euromarketing. Bucuresti. Editura : Uranus.

Andreica, Alina Invatamant la distanta si invatamant electronic in Romania, studiu in curs de aparitie in volumul "Modele culturale in societatea romaneasca" coordonat de Prof. Dr. Nicolae Paun, Facultatea de Studii Europene.

Andreica, Alina si Todoran, Horea. "Societatea informationala si evolutia informaticii. Prelucrari birotice", 338p., Editura: EFES, 2001.

Anghel, Laurentiu si Nistoreanu, Dan (2000). Elemente de marketing in internet. Bucuresti. Editura : ASE.

Buzan, Tony si Israel, Richard (2001). Vanzarea inteligenta. Bucuresti

Editura: Codex.

Constantinescu, Mihaela (2005).Marketing prin internet.Bucuresti.Editura : Univers

Daniel C. Lynch, Leslie Lundquist, "Digital Money. The New Era of Internet Commerce", John Wiley & Sons Inc., 1996

Haig, Matt( 2005). Manual de e-marketing : ghid indispensabil pentru marketingul produselor si serviciilor tale pe Internet. Bucuresti: Editura Rentrop and Straton

Janal, Daniel (1998). On-line marketing handbook : how to promote, advertise and sell your products and services on the Internet. New York. Editura: John Wiley

Lawson, Michael K. (1998). Cum sa faci mai mult profit. Bucuresti. Editura : Codecs.

Poe, Richard Al 4-lea val- Network marketingul in era internetului. Bucuresti. Editura: Amaltea.

Popescu, George Alin (2003). Webmarketing in Romania. Bucuresti.

Editura: Teora. 71

Ruff, Iulian Veghes si Grigore, Bogdan (2003). Relatiile publice si publicitatea on-line. Iasi: Editura PoliromAlina Andreica, Cosmin Deac - E-commerce Security, VIth Congress "Cultura Europea", Pamplona, Spain, 24-28 October 2000

Russel J. T., Lane, R. W. (2002). Manual de publicitate. Bucuresti: Editura Teora

Stone, Bob si Jacobs, Ron (2004). Metode de success in marketingul direct. Bucuresti. Editura Arc

Weitz, Barton A. si Wensley, Robin. Handbook of Marketing

http://www.adspace.ro/dictionar.php?litera=O

http://www.arbomedia.ro/

http://www.astral.ro/

http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4631&art=414&cHash=7e1e8b2a5b -articol www.evenimentul-zilei.com

http://www.internetworldstats.com

http://www.imedia.ro/

www.IQads.ro

www.link2ec.ro

http://www.link2ec.ro/i

http://www.managusamv.ro/cursuri%20zi/cursuri/frone/marketing/dictionar/p.htm

www.netBridge.ro

http://www.underclick.ro/

http://www.underclick.ro/Marketing-Advertising/Marketing-Online-Basics.htm

http://en.wikipedia.org/

http://www.worldata.com/

www.softpedia.com

Tech.ROL.ro

http://ziarul-gandul.mediapress.ro

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Mrketing online.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
74 pagini
Imagini extrase:
74 imagini
Nr cuvinte:
24 315 cuvinte
Nr caractere:
130 314 caractere
Marime:
185.01KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
ecommerce, marketing, piata virtuala
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!