Mediul de marketing al firmei S.C. Ursus Breweries S.A. - Sucursala Timișoara

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Industria berii din Romania se poate lauda cu o traditie indelungata a productiei de bere de aproape trei secole. In anul 1718 a avut loc atestarea documentara a primei Fabrici de Bere de la Timisoara, continuand apoi cu Fabrica de Bere de la Cluj, aparuta la inceputul secolului XX. In documentele vremii se mentiona inca de pe atunci calitatea deosebita a berii de culoarea chihlimbarului, produsa de breasla berarilor clujeni. Ursus Breweries, subsidiara a SABMiller plc, este al doilea mare producator de bere de pe piata romaneasca, avand o cota de piata anuala estimata la 24%. Compania detine in acest moment 4 fabrici de bere, cu o capacitate totala de peste 3 milioane de hectolitri si aproximativ 1.300 de angajati. Compania isi desfasoara activitatea in Cluj-Napoca, Timisoara, Buzau, Brasov si Tunari.

Portofoliul Ursus Breweries cuprinde in momentul de fata 6 marci: Ursus, Timisoreana, Ciucas, Stejar, Peroni Nastro Azzurro si Pilsner Urquell.

Scurt Istoric

In 1996, South African Breweries achizitioneaza Vulturul Buzau, o fabrica ce dateaza din 1978 si care reprezinta prima achizitie a SABMiller in Romania. Fabrica a fost cunoscuta mult timp sub numele de Vulturul SA Buzau, iar achizitionarea acesteia a marcat inceputul investitiilor SABMiller in tara noastra. Un an mai tarziu, South African Breweries cumpara Pitber Pitesti si Ursus Cluj-Napoca, iar in 1998 Vulturul Buzau fuzioneaza cu Pitber Pitesti si Ursus Cluj.

In 2001, Ursus S.A. cumpara pachetul actionar majoritar de la Bere Timisoreana SA, iar anul urmator Ursus S.A. si Bere Timisoreana fuzioneaza intr-o singura companie integrata, Compania De Bere Romania, cu sediul central in Cluj-Napoca. In acelasi an SAB plc achizitioneaza Miller Brewing, schimbandu-si numele in SABMiller plc.

In 2004, Compania de Bere Romania si Aurora S.A. Brasov fuzioneaza intr-o singura companie, iar in anul urmator URSUS Breweries devine noul nume al operatiunilor SABMiller in Romania.

Ursus Breweries, membra a SABMiller plc, a inregistrat o crestere solida, de 13%, a volumului de vanzari in primele sase luni ale anului financiar curent (aprilie - septembrie 2006). Dupa constrangerile de capacitate din primul trimestru al anului care au limitat sever cresterea, in cel de-al doilea trimestru volumele au crescut cu 24%.

De la prima sa achizitie de pe piata berii din Romania, acum 10 ani, SABMiller a investit continuu in dezvoltarea operatiunilor companiei URSUS Breweries. Anul acesta s-au investit 30 de milioane de Euro in extinderea capacitatii de productie din fabricile URSUS pana la nivelul de 4 milioane de hl de bere. Aceste investitii vor crea platforma pentru cresterea viitoare a companiei precum si pentru realizarea viziunii de a deveni una dintre cele mai admirate companii, nu numai din industria berii, ci si din Romania.

Cresterea marcilor centrale a depasit cresterea totala a pietei cu aproximativ 5%, cea mai buna performanta fiind inregistrata de marcile Timisoreana si Ciucas. Marca Timisoreana si-a continuat performanta puternica o data cu lansarea noului ambalaj PET si se mentine marca cu cea mai rapida crestere de pe segmentul mainstream, cu o rata de crestere de peste 40%. Marca Ciucas a inregistrat o crestere de peste 20% si si-a pastrat pozitia a doua pe segmentul economic.

Berea URSUS - un pas de la debut pana la succes

Cu peste 125 de ani de experienta si calitate, istoria marcii de bere Ursus se impleteste armonios cu istoria Clujului. Prima Fabrica de Bere de la Cluj a aparut la sfarsitul secolului XIX, mai exact in 1878.

In documentele vremii se mentiona inca de pe atunci calitatea deosebita a berii de culoarea chihlimbarului, produsa de breasla berarilor clujeni.

Dupa doua razboaie mondiale si o perioada de nationalizare, fabricile de bere din Romania sunt inca in picioare, in ultimii ani parcurgand chiar un amplu proces de modernizare, dar pastrandu-se totusi configuratia traditionala si stilul de fabricare a berii.

In perioada interbelica, in anul 1929, Fabrica de Bere din Cluj urma sa poarte numele nou infiintatei intreprinderi "Ursus- Fabricile de Bere Unite din Cluj". In perioada nationalizarii, in anul 1948, Ursus a primit denumirea "Fabrica de Bere Inainte" - Cluj".

Dupa lucrarile de investitii din 1958, modernizarea a mers in pas cu imbunatatirea procesului de productie. In aceasta perioada, s-a implementat si procesul de pasteurizare a berii.

Dupa 1989, Ursus a cunoscut un progres accelerat. Relansarea marcii a venit odata cu privatizarea si achizitionarea fabricii S.C. Ursus S.A. in anul 1992. In acest an, Ursus a fost acceptata in primul program pilot de privatizare. Incepand cu 1993, a fost produsa prima bere dupa reteta Pils din Romania, Ursus Pils, urmata in 1994 de Ursus Premium Pils, in sticla Euro, o bere care vizeaza segmentul superior al pietei, fiind prima bere romaneasca ce poarta denumirea de "Premium", dar si prima bere romaneasca a carei imagine publicitara a fost sustinuta de reclama TV.

Incepand cu acelasi an 1994, incepe distributia catre zone invecinate Clujului, precum si in Bucuresti si in Constanta.

In 1995 se lanseaza URSUS Pils, care avea sa inlocuiasca Berea Blonda Speciala.

Fabrica de bere Cluj a fost prima fabrica din Romania care a produs bere Pils. Anul 1996 aduce o alta premiera nationala, Ursus Premium Pils devenind prima bere romaneasca ambalata in doza.

In 1996, South African Breweries din Johanesburg preia S.C. Ursus S.A. Aceasta achizitie a insemnat o noua strategie care a facut din Ursus una dintre cele mai bine vandute beri de pe piata romaneasca. Distributia a fost extinsa la nivel national si international. Marca URSUS a fost dezvoltata prin introducerea unor noi ambalaje si sortimente.

Lansarea Ursus Black in decembrie 2000 a fost un alt pas catre largirea portofoliului companiei. In prezent Ursus este reprezentat prin trei tipuri diferite de bere sub un singur slogan: Regele Berii In Romania.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Mediul de marketing al firmei S.C. Ursus Breweries S.A. - Sucursala Timisoara .doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
17 pagini
Imagini extrase:
17 imagini
Nr cuvinte:
4 798 cuvinte
Nr caractere:
26 824 caractere
Marime:
852.06KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
productie, firma, bere, ursus
Predat:
Facultatea de Relatii Comerciale si Financiar-Bancare Interne si Internationale , Universitatea Romano-Americana din Bucuresti
Specializare:
Finante-Banci
Materie:
Marketing
An de studiu:
II
Sus!