Implementarea marketingului în domeniul educațional

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

INTRODUCERE 1
CAPITOLUL I - PROIECTAREA sI DIMENSIONAREA iNVataMaNTULUI
1.1. Proiectarea si dimunsionarea 3
1.2 Particularitati ale proiectarii invatamantului in tara noastra 4
1.3 Dimensiunea internationala a educatiei 5
CAPITOLUL II - MARKETING EDUCAtIONAL
2.1. Filosofia conducerii 7
2.2. Metode si tehnici de marketing 11
2.3. Mixul de marketing 12
2.4. Organizatia: institutia scolara 13
CAPITOLUL III - STUDIU DE CAZ
3.1. Argumente pentru alegerea metodei 21
3.2. Modalitati de aplicare a studiului de caz 22
3.3. Dimensiuni surprinse in cazul cercetarii 22
CAPITOLUL IV - PROMOVAREA IMAGINII COLEGIULUI NAtIONAL ,,MIRCEA CEL BaTRaN"
4.1. Prezentarea Colegiului National ,,MIRCEA CEL BaTRaN" 26
4.2. Promovarea imaginii colegiului 42
CONCLUZII

Extras din proiect:

Organizatiile actuale nu isi mai pot permite sa emita doar cerinte ce urmeaza a fi satisfacute, ci trebuie sa ofere un mediu adecvat de desfasurare a activitatii Aceste eforturi de stimulare a potentialitatii de care angajatii dispun se orienteaza in directia motivarii eficiente a acestora. Scopul organizatiei este de a obtine de la angajati manifestarea intregii potentialitati de care dispun, dar asta nu ori cum, ci intr-un mod eficient, ce asigura atingerea obiectivelor organizatiei Pierre Goguelin arata ca - munca nu mai este doar un instrument pentru a satisface asteptarile artificiale ale unei societati de consum, este si un mijloc de a satisface nevoile fundamentale ale oamenilor. Pare deci utopic sa ne gandim ca in era post-moderna in care intram o organizatie ar putea progresa fara ca intregul personal sa profite de aceasta si fara ca membrii organizatiei sa se poata manifesta, sa contribuie la dezvoltarea organizatiei - (P.Goguelin, 1994,p.13).

In momentul de fata vor avea succes doar acele organizatii care vor valorifica resursele umane de care dispun.

Arta celui care lucreaza cu oamenii este de a sti sa stimuleze factorii motivationali care sustin comportamentul dorit si sa inhibe sau sa contracareze factorii cu actiune opusa. De aceea, se poate afirma ca a sti sa conduci inseamna a sti sa-ti motivezi adecvat oamenii.

Fiecare manager isi elaboreaza o conceptie cu privire la om, la motivatia lui pentru munca. Aceasta conceptie sta in spatele fiecarei decizii luate de manager, ii influenteaza relatiile cu subordonatii. in functie de ea conducatorul isi alege mijloacele de actiune, deci anumite modalitati de organizare, conducere, motivare si control. Ea raspunde unor necesitati practice, mai ales necesitatii de a organiza utilizand oameni.

CAPITOLUL I

PROIECTAREA sI DIMENSIONAREA iNVataMaNTULUI

- A gandi si a activa , a activa si a gandi, iata suma intregii intelepciuni, recunoscuta din totdeauna , practicata intotdeauna, dar nu inteleasa de oricine - (J.W. Goethe)

Europa de astazi cunoaste o schimbare comparabila cu cea a Revolutiei Industriale. Tehnologia digitala transforma fiecare aspect al vietii oamenilor, in vreme ce biotehnologia poate schimba insasi viata intr-o singura zi. La scara globala, comertul, calatoriile si comunicatiile extind orizontul cultural al oamenilor si schimba felul in care economiile se afla in competitie una cu cealalta. Viata moderna ofera sanse si optiuni mai mari , dar si riscuri si incertitudini sporite. Oamenii au libertate de a alege stiluri de viata variate dar, in mod egal si responsabilitatea de a-si contura propria viata. Tot mai multi oameni isi prelungesc perioada de educatie si formare, dar distanta dintre cei care sunt suficient calificati pentru a se pastra pe linia de plutire pe piata muncii si cei care raman definitiv in urma creste considerabil. Populatia Europei imbatraneste rapid. Aceasta va modifica modul de alcatuire a fortei de munca si configuratia cerintelor pentru seriile sociale, de sanatate si de educatie. Nu in ultimul rand, societatile Europei se transforma in mozaicuri interculturale. Aceasta diversitate detine un mare potential pentru creativitate si inovatie in toate sferele vietii,

Educatia generala de baza de mare calitate, incepand de la primele zile ale vietii unui copil, constituie fundamentul esential. Educatia de baza urmata de educatia si formarea profesionala initiala ar trebuie sa inzestreze toti tinerii cu noile competente de baza cerute de o economie fondata pe cunoastere. Totodata, trebuie sa se asigure ca ei - au invatat sa invete - si ca au o atitudine pozitiva asupra invatarii.

1.1 Proiectarea si dimensionarea invatamantului in tarile europene

Indiferent de sistemul educational discutat, scopurile principale ale invatamantului sunt, in mod esential, aceleasi. La modul general, invatamantului i s-a atribuit intotdeauna scopul de a oferi tuturor cetatenilor baza cunostintelor, abilitatilor si aptitudinilor necesare integrarilor sociale si profesionale in comunitatea in care traiesc.

Cu toate acestea, conditiile sociale si multiplele cerinte pe care trebuie sa le satisfaca educatia s-au schimbat intr-un ritm accelerat. Acest lucru a dus la schimbari in obiectivele, perspectiva si importanta date anumitor scopuri. In toate tarile, obiectivele stabilitate pentru - educatia de baza - si pentru achizitia tuturor tipurilor de abilitati s-au extins. Au fost modificate scopurile legate de demersurile regionale

Bibliografie:

Chelcea S., Personalitate si societate in tranzitie, Bucuresti,

S.S.T S.A., 1994.

Vlasceanu M., Psihologia organizatilor si conducerii, Bucuresti,

Editura Paideia,1993.

Zlote M., Psihologia muncii, relatii interumane, Bucuresti,

EDP, 1981

Tucicon-Psihologia generala si psihologia sociala,

Bogdan A., Bucuresti, EDP 1973

XXXManagementul educational pentru institutiile de

invatamant, Bucuresti, 2001.

XXX Asigurarea calitatii in educatie, Editura scoala

Galateana, 2005

XXXInstitutul de stiinte al Educatiei. Culturile organizationale, Studiu de caz.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Implementarea marketingului in domeniul educational.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2009
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
51 pagini
Imagini extrase:
51 imagini
Nr cuvinte:
10 667 cuvinte
Nr caractere:
60 483 caractere
Marime:
1.80MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Master
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
invatamant, educatie, marketing
Predat:
la master
Materie:
Marketing
Sus!