Analiza valorii pentru categoria de produse a băuturilor carbogazoase

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Bazele tehnologiei pentru producerea sucurilor este foarte recenta. Aceasta tehnologie dateaza din 1869 cand Welsh, un farmacist din SUA a preparat un suc din struguri din soiul hibrid Concorde, un soi cu o aroma specifica, placuta. De atunci si pana in prezent se produce acest suc si s-a ajuns la o industrie si o productie de mari proportii.

Mai tarziu si mai ales dupa cel de al doilea razboi mondial s-a dezvoltat o mare industrie pentru sucuri in tari ca: Elvetia, Germania, Franta, Italia, Spania, Romania si multe altele.

In prezent, bauturile racoritoare au devenit o industrie uriasa, extrem de profitabila, care s-aextins la nivel global. Piata mondiala consuma anual 327 de miliarde de litri de bauturi racoritoare,generand un venit de 393 de miliarde de dolari. Cele mai competitive piete sunt in Statele Unite,Europa si Asia de Sud-Est. Piata Statelor Unite este estimata la 88 de miliarde de dolari, existand peste 500 de imbuteliatori, care detin contracte de licenta si de exclusivitate pe un anumit teritoriu. Ei colaboreaza cu marile companii ale industriei, cumparand de la acestia siropul si alte componenteesentiale, ale caror retete exacte sunt foarte bine pastrate, apoi adauga indulcitori si apa carbogazoasa,comercializand bautura sub marca companiei asociate.Cele mai importante companii la nivel mondial sunt The Coca-Cola Company, PepsiCo. Inc si Cadbury Schweppes. Acestia detin in jur de 70% din piata mondiala.Coca Cola este de 40 de ani leader mondial la vanzari si ca notorietate.

Ce sunt bauturile racoritoare?

Prin bauturi racoritoare se inteleg produsele fabricate din concentrate aromate, sucuri sau sucuri concentrate de fructe si/sau de legume, siropuri de fructe si/sau de plante aromatice, substante aromatizante (naturale sau de sinteza, impreuna cu apa potabila sau apa minerala de masa, indulcitori (zahar, glucoza, zaharina etc.), acizi alimentari, vitamine, coloranti alimentari (naturali sau de sinteza), cu sau fara adaos de dioxid de carbon. Nu se considera bauturi racoritoare, in sensul prezentului standard, nectarurile, buturile fermentate si cocteilurile de fructe si/sau de legume.

Clasificarea bauturilor racoritoare

1. Dupa continutul de dioxid de carbon, bauturile racoritoare se impart in:

- bauturi racoritoare cu continut de dioxid de carbon (carbogazoase);

- bauturi racoritoare fara dioxid de carbon (plate).

2. Dupa natura materiilor prime folosite, bauturile racoritoare se impart in:

- bauturi racoritoare pe baza de sucuri sau sucuri concentrate de fructe si/sau den legume;

- bauturi racoritoare pe baza de siropuri de. fructe si/sau de plante aromatice (inclusiv bauturile racoritoare de tip cola);

- bauturi racoritoare pe baza de aroma naturale (macerate sau uleiuri) si/sau de sinteza (aroma de migdale, de Iamaie, de rom etc.).

3. Dupa natura indulcitorului folosit, bauturile ricoritoare se impart in:

- bauturi racoritoare indulcite cu zahar sau cu zahar si glucoa (fructoza);

- bauturi racoritoare indulcite cu indulcitori de sinteza sau cu cantitati reduse de zahar sau cu amestecul acestora (bauturi hipocalorice).

4. Dupa natura apei folosite, bauturi racoritoare se impart in:

- bauturi racoritoare preparate cu apa potabia;

- bauturi racoritoare preparate cu apa minerala de masa.

Va prezentam mai jos punctul de vedere al Asociatiei Nationale pentru Bauturi Racoritoare:

Bauturile racoritoare nu sunt responsabile pentru obezitate. Statisticile arata ca bauturile racoritoare contribuie cu mai putin de 3% din calorii la dieta zilnica medie in Europa si aproape 30% din bauturile racoritoare vandute in Europa nu contin calorii sau au un continut scazut de calorii.

Expertii - de la cei ai Organizatiei Mondiale a Sanatatii si pana la cei ai Comisiei Europene - confirma faptul ca ponderea crescanda a nivelului de obezitate se datoreaza mai multor factori, si anume:

- Stilul de viata modern. Dezvoltarea societatii si progresele tehnice si tehnologice au facut ca generatiile de astazi sa consume mai putina energie decat generatiile anterioare - mai multe masini, mai putina miscare, aparate de uz casnic ce economisesc munca, mai multe locuri de munca sedentare, mai mult timp liber sedentar.

- Reducerea timpului alocat exercitiilor fizice in ultimii 30 de ani. Tendinta este remarcata in special la copii, care petrec din ce in ce mai putin timp afara explorand si mai mult timp in interior, sub supraveghere.

-Dietele necorespunzatoare. Nu exista aliment nesanatos, ci doar diete necoresponzatoare. Pentru a ramane sanatosi, oamenii au nevoie de un echilibru de substante nutritive: grasimi, zaharuri, proteine, fibre etc. O dieta necorespunzatoare este atunci cand anumiti nutrienti sunt consumati in exces, iar alte substante nutritive sunt consumate in cantitati insuficiente. Restrictionarea necontrolata a consumului unor alimente si bauturi, dietele aleatorii care limiteaza sever numarul caloriilor zilnice si excesele alimentare sunt la fel de periculoase si ar trebui evitate pe termen lung deoarece priveaza organismul de aportul de nutrienti si lichide strict necesare bunei functionari.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza valorii pentru categoria de produse a bauturilor carbogazoase.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2016
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
68 pagini
Imagini extrase:
68 imagini
Nr cuvinte:
10 168 cuvinte
Nr caractere:
54 331 caractere
Marime:
2.91MB (arhivat)
Publicat de:
Cristea Nicolae
Nivel studiu:
Master
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
produse, analiza
Predat:
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor , Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi
Materie:
Marketing
Sus!