Analiza mix-ului de marketing al brand-ului Toblerone

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Activitate de cercetare stiintifica- Analiza mix-ului de marketing al brand-ului Toblerone

Abstract : When marketing their products, firms need to create a successful mix of the right product sold at the right price, in the right place, using the most suitable promotion.

The marketing mix refers to the set of actions, or tactical marketing tools that a company uses to promote its brand or product in the market. The 4Ps make up a typical marketing mix - Price, Product, Promotion and Place that a firm blends to produce the response it wants in the target market. However, nowadays, the marketing mix increasingly includes several other Ps like Packaging, Positioning, People and even Politics as vital mix elements.

Introducere

In acest studiu se doreste o analiza a brand-ului Toblerone din prisma mix-ului de marketing. De asemenea se va face o analiza si din prisma literaturii de specialitate care ofera informatii si lamuriri despre ceea ce reprezinta conceptul de mix de marketing. Companiile producatoare se confrunta cu provocari la fiecare pas, intr-o era in care piata este foarte competitiva. Acestea trebuie sa gaseasca modalitati prin care sa anticipeze dar si sa satisfaca nevoile si cerintele clientilor, a consumatorilor si sa gaseasca in permanenta noi modalitati de a anticipa si satisfice aceste cerinte. Toblerone a reusit sa raspunda cu succes acestor provocari. Ciocolata - categorie in care intra tablete, batoane, figurinele si produsele de sezon - reprezinta unul dintre segmentele cele mai importante ale pietei de bunuri de larg consum. In totalul pietei de bunuri de larg consum aceasta categorie se situeaza pe locul sase fiind devansata de tigari, bere, bauturi racoritoare, apa minerala si cafea, Toblerone a reusit sa-si asigure un loc stabil pe piata ciocolatei din Romania.

Datorita inovatiei in produse, comunicare si excelenta in executie la punctul de vanzare, Toblerone ramane in topul preferintelor consumatorilor, fapt demonstrat si de studiile realizate in ultimii doi ani. Toblerone este este una dintre marcile de ciocolata cele mai vandute in Romania

Cap.1. Analiza literaturii de specialitate

Mixul de marketing este o notiune ce presupune combinatie de actiuni ce definesc un

anumit comportament al firmei in cadrul pietei. Reprezinta un set de instrumente de marketing pe care o firma sau organizatie le foloseste pentru atingerea obiectivelor sale in raport cu mediul in care actioneaza. Mixul de marketing, cunoscut in special ca cei patru 4P reprezinta cele mai importante elemente, ce vizeaza produsul, pretul, plasarea, promovarea bunurilor sau a serviciilor. 1

Subliniind rolul ce revine mixului de marketing, se arata ca marketingul-mix are in vedere orientarea activitatii de marketing a firmei in functie de resursele interne si de conditiile pietei, prin combinarea intr-un tot unitar, coerent sub forma de programe, a elementelor politicii de produs, de pret, de distributie si promovare. 2

Clasificarea activitatilor de marketing in cei 4P,dezvoltata ulterior de catre McCarthy, a avut si are o importanta practica deosebita. Alaturi de aceasta abordare au aparut si alte modalitati de interpretare a mixului de marketing. Astfel, daca cei 4P care alcatuiesc mixul de marketing se considera ca reprezinta viziunea vanzatorului privind instrumentele de marketing prin care el poate influenta consumatorii, din perspectiva acestora se considera ca se poate vorbi si de cei 4C ai consumatorului, care reflecta beneficiul asteptat de consumator pentru fiecare componenta a

mixului. Din acest punct de vedere solutia dorita de consumator se leaga de produs, costul plati de consumator se leaga de pret, comoditatea dorita se leaga de distributie (plasare), iar comunicarea se leaga de promovare. 4

In ziua de azi mixul de marketing este definit ca si un set de instrumente controlabile

de marketing, pe care companiile

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Proiect.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2016
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
11 pagini
Imagini extrase:
11 imagini
Nr cuvinte:
2 580 cuvinte
Nr caractere:
14 499 caractere
Marime:
20.78KB (arhivat)
Publicat de:
Bucur Dinca
Nivel studiu:
Master
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
produs, piata, promovare
Predat:
la master
Materie:
Marketing
Sus!