Strategia de management a unei firme nou inființate în condiții de criză economică

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Memoriu justificativ - 4 -
Resume - 5 -
CAPITOLUL 1 CRIZA - 6 -
1.1 Defini- ii ale crizei - 6 -
1.2 Tipuri de criza - 7 -
1.3 Planificarea in situatii de criza - 8 -
1.4 Managementul crizei, etape - 9 -
1.5 Erori in gestionarea crizelor - 10 -
1.6 Componentele strategiei - 13 -
1.7 Tipologia strategiilor - 14 -
1.8 Definirea managementului strategic - 20 -
1.9 Procesul managementului strategic - 22 -
1.10 Limite ale managementului strategic - 24 -
CAPITOLUL 2 Strategiile de afaceri - 25 -
2.1 Tipuri de strategii la nivelul unitatilor de afaceri strategice - 25 -
2.2 Aplicarea strategiei - 27 -
2.3 Crearea si mentinerea avantajului competitiv prin strategii ofensive - 30 -
CAPITOLUL 3 - 34 -
STRATEGIA DE MANAGEMENT A UNEI FIRME NOU INFIINaTE IN CONDI- II DE CRIZA ECONOMICA - 34 -
Studiu de caz: S.C. Electrosan S.R.L. - 34 -
3.1 Descrierea firmei Electrosan S.R.L. - 34 -
3.2 Analiza situatiei companiei - 35 -
3.3 MATRICEA S.W.O.T. - 36 -
3.4 Sistemul decizional - 40 -
3.5 Organizare - 40 -
3.6 Identificarea si prezentarea a trei actiuni realizate de managerii organizatiei - 41 -
Concluzii, propuneri si contributii - 43 -
Bibliografie: - 45 -

Extras din proiect:

O organiza- ie se poate confrunta la un moment dat cu o criza care ii pericliteaza functionarea si imaginea pozitiva. Mai mult, o criza prost gestionata poate sa aduca atat prejudicii organizatiei, cat si se poate transforma intr-un pericol social.

Gestionarea cu succes a situatiilor de criza implica dimensiuni cum ar fi capacitatea de prevedere a crizelor pentru organizatia in cauza, realizarea unor scenarii pentru fiecare situatie prevazuta, precum si un raspuns prompt al aparitiei ei.

Managementul strategic cuprinde activitati asociate deciziilor, precum planificarea, inclusiv stabilirea scopurilor si a obiectivelor precum si esalonarea in timp a realizarii lor.

Interesul managerului unei firme producatoare de instalatii sanitare si electrice este de a dezvolta in mod profitabil si de a proiecta optim procesele de management strategic pentru a permite pozitionarea corespunzatoare a firmei in mediul concurential. Teoretic, este posibila orice pozitionare, deoarece procesele de management strategic permit anticiparea cu acuratete a schimbarilor de mediu si pregatirea pentru studierea reactiilor la cererile neasteptate sau concurente.

Managementul strategic se situeaza, asadar, intr-un camp de preocupari vast, care este firma, considerata fata de mediu ca o entitate holistica, globala si deschisa. Ca entitate globala, in cadrul firmei, un subansamblu nu poate fi privilegiat in detrimentul altora, iar ca entitate deschisa ea este formata din subsisteme tehnico-economice, organizatorice, sociale, puternic interdependente. Ca entitate holistica, gratie acestor interdependente, organizatia devine ,,mai mult" decat suma algebrica a componentelor sale de natura organizatorica.

Componentele sistemului-firma sunt in mod constant in interactiune cu diferitele medii (socio-cultural, economic, politic, juridic, tehnico-tehnologic, legislativ, ecologic, managerial).

Obiectivele lucrarii de disertatie sunt urmatoarele:

1. Analiza situatiei existente in domeniul instalatiilor sanitare si a instalatii la S.C Electrosan S.R.L.

2. Aplicarea metodei S.W.O.T. pentru identificarea punctelor tari si a punctelor slabe ale societatii va ajuta practic la elaborarea unei strategii pentru o mai buna pozitionare a produselor firmei pe pia- a, dar in acela- i timp rezultatele obtinute pot fi folosite pentru ameliorarea situatiei personalului din cadrul firmei.

3. Elaborarea unui plan de ameliorarea a imaginii produselor dar - i de ameliorare pozi- ionarii produselor pe pia- a va reprezenta principalul scop al cercetarii

4. Analiza implementarii solutiilor de ameliorare propuse va asigura o scadere a pierderilor inregistrate de firma in perioade de criza.

Resume

Crisis management is the process by which an organization deals with any major unpredictable event that threatens to harm the organization, its stakeholders, or the general public. Three elements are common to most definitions of crisis:

(a) a threat to the organization;

(b) the element of surprise;

(c) a short decision time;

Whereas risk management involves assessing potential threats and finding the best ways to avoid those threats, crisis management involves dealing with the disasters after they have occurred. It is a discipline within the broader context of management consisting of skills and techniques required to assess, understand, and cope with any serious situation, especially from the moment it first occurs to the point that recovery procedures start.

Crisis management is a relatively new field of management. Typically, proactive crisis management activities include forecasting potential crises and planning how how to deal with them, for example, how to recover if your computer system completely fails. Hopefully, organizations have time and resources to complete a crisis management plan before they experience a crisis. Crisis management in the face of a current, real crisis includes identifying the real nature of a current crisis, intervening to minimize damage and recovering from the crisis. Crisis management often includes strong focus on public relations to recover any damage to public image and assure stakeholders that recovery is underway.

Strategic or institutional management is the conduct of drafting, implementing and evaluating cross-functional decisions that will enable an organization to achieve its long-term objectives. It is the process of specifying the organization's mission, vision and objectives, developing policies and plans, often in terms of projects and programs, which are designed to achieve these objectives, and then allocating resources to implement the policies and plans, projects and programs. A balanced scorecard is often used to evaluate the overall performance of the business and its progress towards objectives.

Strategic management is an ongoing process that evaluates and controls the business and the industries in which the company is involved; assesses its competitors and sets goals and strategies to meet all existing and potential competitors; and then reassesses each strategy annually or quarterly to determine how it has been implemented and whether it has succeeded or needs replacement by a new strategy to meet changed circumstances, new technology, new competitors, a new economic environment., or a new social, financial, or political environment.

CAPITOLUL 1 CRIZA

1.1 Defini- ii ale crizei

Zamfir si Vlasceanu au definit criza ca fiind o perioada, in dinamica unui sistem, caracterizata prin acumularea accentuata a dificultatilor, izbucnirea conflictuala a tensiunilor, fapt care face dificila functionarea sa normala, declansandu-se puternice presiuni spre schimbare.

Orice organizatie poate fi la un moment dat confruntata cu o criza care-i pericliteaza functionarea si imaginea pozitiva. Mai mult, o criza prost gestionata poate sa aduca atat prejudicii organizatiei, cat si se poate transforma intr-un pericol social (criza minerilor din 1999).

Gestionarea cu succes a situatiilor de criza reprezinta o misiune extrem de dificila care implica dimensiuni cum ar fi capacitatea de prevedere a crizelor pentru organizatia in cauza, realizarea cu anticipare a unor scenarii pentru fiecare situatie prevazuta, precum si un raspuns prompt al aparitiei ei.

O alta definitie a crizei a fost data de Patrick d'Humieres : O criza este o situatie neasteptata, care pune in discutie responsabilitatea organizatiei in fata marelui public si care ameninta capacitatea ei de a-si continua in mod normal activitatea.

Din toate astea se pot desprinde cateva caracteristici ale crizelor:

Bibliografie:

1. Kotler Philip - ,,Managementul Marketingului", Editura Teora, Bucuresti, 1997;

2. Rusu Corneliu - ,,Management Strategic", Bucuresti 1999;

3. Porumb Elena-Marilena - ,,Management Strategic al Resurselor Materiale", Bucuresti 2000;

4. Istocescu Amedeo - ,,Strategia si Managementul Strategic al Firmei", ASE, Bucuresti 2003;

5. Istocescu Amedeo - ,,Strategia si Managementul Strategic al Organizatiei. Concepte Fundamentale. Aplicatii Manageriale", ASE, Bucuresti 2004;

6. Siscanu Svetlana-Zorina - ,,Fundamentarea de Noi Abordari ale Managementului Strategic si Cros-Cultural", Chisinau 2006;

7. Lazar Dumitru - ,,Bazele Marketingului" Volumul I, Editura Star Soft, Alba Iulia 1999;

8. Nicolescu O., Verbonciu I. - ,,Management", Editura Economica, Bucuresti 1999;

9. Barbulescu C.,Bagu C., Managementul productiei, Ed.Tribuna Economica,2001;

10. Deac V., Bagu C.,Strategia firmei, Editura Eficient, 2000;

11. Nicolescu O.,Verboncu I., Management, Editura Economica, 1999;

12. Rasca L., Succesul intreprinderilor mici si mijlocii, Editura Tehnica, 1998;

13. Coman, Cristina, "Perspective teoretice recente asupra rolului relatiilor publice in managementul crizei", in Revista de cercetari sociale, nr.1, 1997;

14. Coman, Cristina, ,,Relatii publice si mass-media", Polirom, Iasi, 2000;

15. Edmunds H., The focus Group Research Handbook, NTC Business books, Contemporary Publishing group, 1999;

16. Zait, Adriana, Relatii publice, Sedcom Libris, Iasi , 2003;

17. Smedescu I. (coordonator) - ,,Marketing", Editura Universitara, Bucuresti, 2005;

18. Nanes M. - ,,Management general - fundamente teoretice", Editura Sylvi, Bucuresti, 2003;

19. Nanes M. - ,,Management strategic - concepte, metodologie, studii de caz", Editura Pro Universitaria, Bucuresti, 2006;

20. Ciocirlan D. - ,,Sisteme si tehnici manageriale. Note de curs, aplicatii si studii de caz", Editura Universitara, Bucuresti, 2005;

21. Barbulescu C. - ,,Managementul productiei industriale", Editura Sylvi, Bucuresti, 1997;

22. Barbulescu C. - ,,Managementul resurselor materiale", Editura Sylvi, Bucuresti, 2003;

23. Manolescu A. - ,,Managementul resurselor umane", Editura Economica, Bucuresti, 2001;

24. Adair, John. Liderul inspirational : Cum sa motivam, sa incurajam si sa avem succes. Bucuresti : Editura Meteor Press, 2003;

25. Armstrong, Michael. Cum sa fii un manager si mai bun : Manual complet de tehnici dovedite si aptitudini manageriale. Bucuresti : Editura Meteor Press, 2007;

26. Blanchard, Kenneth H. ; Muchnick, Marc. Reteta unui lider : ingredientul lipsa pentru a motiva oamenii din prezent : invatati reteta unui lider de succes. Bucuresti : Curtea Veche, 2004;

27. Bocean, Claudiu. Motivarea personalului. In : Tribuna economica, v. 18, nr. 18, 2007;

28. Bogathy, Zoltan, coord.; Ilin, Corina. Manual de psihologia muncii si organizationala. Iasi: Polirom, 2004;

29. Burdus, Eugen, coord. ; Caprarescu, Gheorghita. Managementul schimbarii organizationale. Bucuresti : Editura Economica, 2003;

30. Burdus, Eugen. Tratat de management. Bucuresti: Editura Economica, 2005;

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Strategia de management a unei firme nou infiintate in conditii de criza economica.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
46 pagini
Imagini extrase:
46 imagini
Nr cuvinte:
15 325 cuvinte
Nr caractere:
86 713 caractere
Marime:
109.20KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Master
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Management
Tag-uri:
management, organizare
Predat:
la master
Materie:
Management
Sus!