Prezentarea companiei Selgros

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

SELGROS CASH&CARRY SRL Romania apartine concernului OHG FEGRO/SELGROS Gesellschaft fur Grosshandel mbH & Co din Germania, cu sediul in orasul Neu Isenburg, langa Frankfurt. Concernul a fost infiintat in 1989 prin fuziunea grupurilor comerciale Fegro si Selgros, detinand in prezent 73 de magazine, 45 in Germania, 11 in Polonia si 17 in Romania. Actionarii companiei Fegro-Selgros au fost pana in februarie 2008, in proportii de 50%, grupurile: REWE Group, cunoscut in Europa prin marcile Billa, Penny Market, XXL-Mega Discount, etc; si OTTO Group, cel mai mare comerciant mondial prin corespondenta. Politica dezvoltata de firma se axeaza in principal pe satisfacerea nevoilor clientilor, promovand produse de calitate superioara la preturi avantajoase. Autoservirea si disponibilitatea produselor in timp util sunt alte caracteristici de baza ale sistemului, oferindu-le clientilor posibilitatea compararii ofertei si alegerea personala. Dezvoltarea economica a Germaniei in aceasta perioada, exprimata si prin existenta a numeroase firme de marime mijlocie cu putere suficienta de cumparare, ii confera noului sistem un mediu optim de dezvoltare. Pozitia cucerita pe piata germana conduce firma spre o revizuire a strategiilor, o reorientare prin diversificare pe piata externa. Compania Selgros dezvolta un parteneriat activ in intreaga Europa cu peste 1,8 milioane de clienti, revanzatori, gastronomi, producatori si prestatori de servicii. In data de 29 mai 2001, se deschide primul magazin SELGROS CASH & CARRY in Romania , la Brasov, unde se afla si sediul administratiei centrale. Planul de expansiune prevede infiintarea unui numar de 20 de magazine SELGROS CASH & CARRY in Romania, fiecare insemnand o investitie de cca. 15 milioane EURO. Intr-un magazin SELGROS lucreaza peste 300 de angajati. La ora actuala, activitatea in cele 17 magazine SELGROS din Romania este sustinuta de peste 5.300 de angajati. In administratia centrala din Brasov lucreaza o echipa de 190 de persoane. Pe o suprafata neta de vanzare de 10.000 mp sunt prezentate in fiecare magazin peste 41.000 de articole alimentare si nealimentare. Suprafata totala a fiecarui magazin include 4.000 mp birouri si anexe, precum si o parcare cu 500 pana la 700 de locuri, partial acoperite. Rewe Group, al treilea mare jucator din comertul alimentar din Europa, a inregistrat in Romania cel mai mare ritm de crestere a afacerilor, din cele 13 tari in care opereaza. Piata romaneasca a adus grupului german, in 2006, aproape un sfert din vanzarile realizate in Europa de Est, regiune unde opereaza, in total, aproximativ 700 de magazine, in 8 tari. Subsidiara din Romania a Rewe Group este in prezent a patra la nivel de grup (neincluzand Germania), dupa Austria, Italia si Franta, ca marime a vanzarilor.Diviziile prin care Rewe Group opereaza in Romania, Billa (supermarketuri), Selgros Cash&Carry, Penny Market si XXL (magazine cu discount) detineau, cumulat, 65 de magazine la finele anului trecut, fata de 47 de unitati la sfarsitul lui 2007. In prezent, grupul detine peste 30 de magazine in format discount, 23 de supermarketuri Billa si 17 magazine Selgros. Rewe Group si-a planificat investitii pe piata romaneasca de peste 130 mil. euro in acest an, pentru extinderea retelelor de magazine. Compania Selgros Cash&Carry Romania, cea mai mare divizie Rewe la nivel local, cu 13 unitati operationale la finele lui 2006, a inregistrat o cifra de afaceri de 611 mil. euro anul trecut, in crestere cu 34% fata de perioada precedenta. Compania a deschis doua magazine in cursul anului 2006, pe piata din provincie, si a ajuns la 16 locatii pana la sfarsitul lui 2007, prin investitii de 45 mil. euro. Investitia medie intr-un magazin cash& carry Selgros este situata la 15 milioane de euro, ceea ce face ca investitiile totale ale companiei sa depaseasca 180 de milioane de euro pana in prezent. Selgros este partenerul de incredere al gastronomilor, comerciantilor si micilor intreprinzatori particulari, asigurand pentru acestia cele mai bune servicii, un sortiment croit dupa nevoile lor, bazat pe competenta in calitate si prospetime, disponibil in permanenta la cele mai convenabile preturi. Ofera furnizorilor o baza ideala pentru a livra cantitati mari de marfa la magazinele Selgros, aceasta fiind apoi comercializata in cele mai convenabile unitati de vanzare la cel mai avantajos pret. Simbolul companiei, turnul galben, exprima forta si ascensiune. Este un element constructiv al tuturor magazinelor Selgros, vizibil de la distanta si usor de recunoscut. Intotdeauna, acolo unde construieste un magazin, Selgros nu se margineste la amenajarea spatiului propriu, ci investeste si in amenajarea spatiilor publice si a cailor de acces spre magazin. In plus Selgros se implica in viata comunitatilor locale luand parte la evenimente locale, initiind actiuni in beneficiul comunitatii, pentru sprijinirea centrelor de ingrijire a persoanelor cu nevoi speciale, copii si batrani, ecologizarea si curatirea zonelor din jurul magazinelor dar si a unor zone de agrement din localitati, organizarea de evenimente, spectacole si actiuni pentru copii.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Prezentarea companiei Selgros.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
34 pagini
Imagini extrase:
34 imagini
Nr cuvinte:
10 497 cuvinte
Nr caractere:
54 959 caractere
Marime:
271.00KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Management
Tag-uri:
companie, Economie
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Sus!