1.Performanta: Produsul satisface cerintele si este conform standardelor.
Disciplina optionala - ,,Istoria si cultura locala".
Optionalul este recomandat de ME, reprezinta componenta flexibila a Planului-cadru, care contribuie la dezvoltarea unor competente transversale. Satisface cerintele elevilor, deoarece au scris cerere pentru a studia disciplina data. (clasele a VIII-a - a IX-a). Dezvolta abilitati de cunoastere a bastinii, neamului, contribuie la educatia patriotica.
,,Un popor care nu-si cunoaste istoria e ca un copil care nu-si cunoaste parintii." - Nicolae Iorga
2.Calitatea nesatisfacuta: ceruta de client, si de standard, dar nerealizata.
Lucrarile de laborator la chimie si biologie - sunt indicate in Curriculumul scolar, sunt proiectate in PLD si PSD a cadrului didactic, dar nu sunt realizate. Motiv - lipsa ustensilelor necesare efectuarii experimentelor, a substantelor chimice necesare experimentelor. Motto: Ascult si uit, Vad si tin minte, Fac si inteleg!
Solutii: achizitionarea ustensilelor si substantelor necesare.
3.Calitatea formala: produsul este conform unor specificatii, dar utilizatorul nu are nevoie de aceste caracteristici.
4.Calitatea nonformala: standardul nu are aceste specificatii, dar produsul satisface cerintele clientilor.
Studiu elementare in domeniul apiculturii sau apicultura pentru incepatori - un optional care le-ar permite multor clienti sa ti dezvolte propria afacere. Dintr-o clasa de 22 elevi - 16 elevi ar dori sa studieze o astfel de disciplina. Este o profesie necesara, interesanta si aduce venit.
Solutii: de propus ME pentru a introduce in lista optionalelor o astfel de disciplina, de a elabora manuale scolare, ghiduri pentru profesor.
5.Specificatii nesatisfacute: ceea ce n-a fost nici cerut, nici realizat, dat specificat.
Optionalul Educatia economica si antreprenoriala - nu este solicitata nici de elevii din treapta primara nici cei din treapta gimnaziala, dar este recomandata de ME, sunt elaborate curriculum pentru fiecare treapta de invatamant, ghiduri pentru profesor, caietul elevului.
Solutii: de a explica clientilor ca Scopul fundamental al Educatiei Economicesi antreprenoriale este acela de a-i familiariza pe elevi cu aspecte ale vietii economice, intr-o lume in care exista tot mai multe interdependente si a forma competente economice pentru integrarea sociala a individului.
6.Nevoi nesatisfacute: cerinte nesatisfacute ale clientilor si nespecificate de standard.
Industria pelucrarii matasii sau animalele care ne imbraca - discipline care ar permite de a micsora cantitatea de materiale sintetice si de a pune accentual pe cele naturale. Ar dezvolta mai multe ramuri: oieritul, cresterea viermilor de matasa si prelucrarea ei, exporturile s.a.
Solutii: de a propune ore optional cu tematici specifice conditiilor de dezvoltare economica in Republica Moldova
7.Risipa: ceea ce este realizat, dar nu este nici specificat, nici cerut.
Consiliul de etica a institutiei de invatamant.
Baleanu, C. Managementul imbunatatirii continue, Editura Expert,
Bucuresti, 1996 ;
2. Dragulescu, N. Ghid practic in domeniul managementului calitatii, Editura
Niculescu, Bucuresti, 1999;
3. Olaru, M. Managementul calitatii, Editura Economica, Bucuresti,1999 ;
4. O. Pruteanu - Managementul calitatii totale, Junimea, Iasi - 1998.
5. Viorel Chirica - Managementul calitatii, editura tehnica - INFO, Chisinau,
2002
6. www.docstoc.com/Capitolul-4-IMBUNATATIREA-CALITATII;
7.www.scritube.com/management/Instrumente-si-tehnici-de-baza;
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.