- Calitatea produselor si serviciilor este data de sinteza principalelor proprietati (caracteristici) ce exprima gradul de utilitate in satisfacerea unei nevoi.- - In literatura de specialitate, calitatea este definita prin "grad de utilitate", "aptitudine de utilizare", "conformitate cu cerintele" etc.- - In conformitate cu ISO-Organizatia Internationala de Standardizare, calitatea este definita prin ansamblul de proprietati si caracteristici ale unui produs, respectiv serviciu, care ii confera acestuia capacitatea de a satisface nevoile exprimate si implicite. - - In conformitate cu legea calitatii, aceasta este definita de totalitatea cerintelor implicite si explicite ale unui produs sau serviciu, care asigura integral realizarea scopului pentru care a fost creat si comercializat.- - - - -
- - Caracteristicile sunt cele care confera produsului o anumita trasatura definitorie a gradului de utilitate. - - Sunt cele mai importante proprietati, in numar restrans, selectionate dupa aportul lor la stabilirea gradului de utilitate la un moment dat. Ele reprezinta o prima treapta a sintezei (proprietatilor) pentru evaluarea corecta a calitatii. - In ele se regasesc proprietati apropiate care exprima gradul de satisfacere al unui segment al nevoii.- - Functiile calitatii sunt date de gruparea a doua sau mai multe caracteristici de calitate inrudite, complementare. Reprezinta penultima treapta a sintezei (caracteristicilor) pentru stabilirea calitatii produsului intreg, in toata complexitatea lui. - - - - - -
Dumitrescu, Constantin Dan, Ingineria si managementul calitatii produselor si serviciilor, p. 17-21;
Juran, Joseph Moses, Calitatea produselor, Editura tehnica, Bucuresti, 1973, p. 45, 82, 169-180;
Holban, Nina, Bazele merceologiei, Curs pentru invatamantul la distanta, Tipografia Universitatii "Stefan cel Mare", Suceava, 2007, p. 20, p. 22-25, p. 28-29;
Universitatea Politehnica Timisoara, Master- Managementul Competitivitatii, An 1, Sem. 1
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.