Execuția bugetului unei instituții publice

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

INTRODUCERE
CAPITOLUL I. BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI - INSTRUMENT DE PLANIFICARE, PROGRAMARE, BUGETARE SI EVALUARE A INSTITUTIILOR PUBLICE
1.1. Consideratii generale
1.2. Obiectivul si etapele "Sistemului de Planificare,Programare, Bugetare si Evaluare"
CAPITOLUL II. EXECUTIA BUGETULUI INSTITUTIILOR PUBLICE
2.1. Executia veniturilor bugetului institutiilor publice
2.2. Executia cheltuielilor bugetului institutiilor publice
2.2.1. Angajarea cheltuielilor bugetare
2.2.2. Lichidarea cheltuielilor bugetare
2.2.3. Ordonantarea cheltuielilor bugetare
2.2.4. Plata cheltuielilor bugetare
STUDIU DE CAZ. PRIVIND EXECUTIA BUGETULUI UNEI INSTITUTII DIN DOMENIUL APARARII, ORDINII PUBLICE SI SIGURANTEI NATIONALE
CONCLUZII
PROPUNERI
BIBLIOGRAFIE

Extras din proiect:

Anul acesta se implinesc 117 ani de cand, prin Inaltul Decret Regal nr. 6625 din 20 mai 1891, in cadrul Ministerului de Razboi, a luat fiinta Directia a 7-a a Contabilitatii, Controlului si Pensiilor, avand ca sarcina principala organizarea contabilitatii, executarea controlului fondurilor utilizate, stabilirea si plata pensiilor, rezultata din fuziunea Directiei a 7-a Contabilitate, Directia a 8-a Control si a 10-a Serviciul Pensii Militare.

De-a lungul existentei sale, Directia Financiar-Contabila a parcurs un proces continuu de schimbari in structura si in denumiri, dar indiferent de denumire, in timp de pace si in timp de razboi, compartimentele de baza ale directiei au pastrat neintrerupt atributiile lor specifice si au continuat sa functioneze eficient, pentru a asigura mijloacele financiare necesare satisfacerii nevoilor de intretinere si de inzestrare ale armatei, pentru administrarea si gestionarea fondurilor, cu respectarea intocmai a prevederilor actelor normative in vigoare, pentru prevenirea risipei si a producerii de pagube, pentru indeplinirea misiunilor si obtinerea de rezultate performante, prin folosirea cu rationalitate a resurselor financiare.

Valorificand experienta acumulata de specilistii militari si civili in cei 117 ani de existenta, Directia Financiar-Contabila a cunoscut un proces de perfectionare structurala si functionala, prezentandu-se astazi ca un organism bine inchegat, capabil sa raspunda cu promptitudine tuturor solicitarilor specifice, contribuind, astfel, la indeplinirea obiectivelor Armatei Romaniei.

CAPITOLUL I

BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI -DOCUMENT DE SINTEZA IN PLANIFICAREA, PROGRAMAREA, BUGETAREA SI EVALUAREA INSTITUTIILOR PUBLICE

1.1. Consideratii generale

Bugetul de stat este o categorie fundamentala a stiintei finantelor, la definirea careia concura o abordare juridica si alta economica.

Sub aspect juridic, bugetul reprezinta un act prin care sunt prevazute si autorizate veniturile si cheltuielile anuale ale statului. Aceasta definitie pune in evidenta necesitatea aprobarii parlamentare a indicatorilor bugetari.

Fiind un document ce necesita autorizare prealabila a puterii legislative, bugetul de stat are caracter obligatoriu.

Ca document oficial, bugetul de stat evidentiaza nivelul aprobat al cheltuielilor ce se vor efectua in viitor si marimea veniturilor ce pot fi mobilizate la dispozitia statului, ca si durata de timp pentru care se elaboreaza bugetul.

Conform Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile ulterioare, bugetul este documentul prin care sunt prevazute si aprobate in fiecare an veniturile si cheltuielile in functie de sistemul de finantare a institutiilor publice.

Potrivit aceleiasi legi, se definesc institutiile publice ca fiind o denumire generica ce include Parlamentul, Administratia Prezidentiala, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice, alte autoritati publice, institutiile publice autonome, precum si institutiile din subordinea acestora, indiferent de modul de finantare a acestora.

Domeniile in care functioneaza institutiile publice a caror sfera este delimitata de dependenta acesteia de bugetul public sunt, asa cum rezulta din legile bugetare, urmatoarele:

-actiunile social-culturale: actiuni de invatamant, actiuni in domeniul sanatatii, actiuni in domeniul asistentei sociale, actiuni sportive si de tineret;

-aparare nationala;

-actiuni privind ordinea publica;

-actiuni desfasurate de autoritatile publice;

-actiuni economice.

Gruparea institutiilor publice se face in functie de nivelul la care se manifesta, astfel:

a) institutii publice la nivel central:

-Parlamentul;Presedintia ;Guvernul ;ministerele

b) institutii publice la nivel local:

-consiliile judetene;consilii locale;primariile

Dupa domeniul in care isi manifesta autoritatea institutiile publice se grupeaza in:

a) institutii publice care actioneaza in domeniul legislativ:

- Parlamentul;consiliile judetene;consiliile locale

Bibliografie:

1.Constantin Roman, Gestiunea financiara a institutiilor publice, Editura Economica, Bucuresti, 2006;

2.Deaconu Petre, Bugetul si finantele institutiilor publice, Note de curs-platforma Blackboard Academic Suite, Universitatea SPIRU HARET ;

3.Ionescu Luminita, Reforma bugetului public si a contabilitatii publice in Romania, Editura Economica, Bucuresti, 2005 ;

4.Ionescu Luminita, Bugetul si contabilitatea institutiilor publice, Editura Fundatiei Romania de Maine, 2001 ;

5.Iulian Vacarel, Finante Publice, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1999;

6.Iulian Vacarel, Politici Economice si Financiare de Ieri si de Azi, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1999;

7.Tatiana Mosteanu, Buget si trezorerie publica, Editura Universitara, Bucuresti, 2004;

- Legea privind finantele publice nr. 500 / 2002;

- Legea bugetului de stat pe anul 2008 nr. 388 / 2007;

- Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice, precum si organizarea, evidenta si raportarea angajamentelor bugetare si legale;

- Ordinul ministrului finantelor publice pentru aprobarea Clasificatiei indicatorilor privind finantele publice nr. 1954 / 16.12.2005;

- Precizarile si metodologiile elaborate de Ministerul Finantelor Publice.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Executia bugetului unei institutii publice.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
37 pagini
Imagini extrase:
37 imagini
Nr cuvinte:
10 322 cuvinte
Nr caractere:
61 546 caractere
Marime:
466.60KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Management
Tag-uri:
buget, taxe, institutie
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Profesorului:
Lector Univ.drd.gabriel Ioan
Sus!