Decorarea estetică a salonului

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Argument 2
Tipuri de restaurant 3
Restaurante cu caracter social 3
Restaurante cu vocatie comerciala 3
Clasificarea unitatilor de alimentatie 5
Aranjarea salonului de servire 6
Decoruri pentru diferite tipuri de mese 12
Bibliografie 14

Extras din proiect:

Am ales aceasta tema de proiect deoarece consider ca mesele festive au un rol important in viata fiecarui om, inturcat gusturile si preferintele consumatorilor sunt diversificate si in continua schimbare. In unitatile gastronomice, mesele festive se organizeaza cu ocazia diferitelor evenimente de familie sau colegiale, in etapa a II a si a III a zilei.Daca inainte de 1989, numarul restaurantelor si al unitatilor similare din Romania erau in jur de 35.000, in prezent numarul acestora depaseste sute de mii.Situatia se explica prin aceea ca foarte multi romani entuziasmati de posibilitatile oferite,de libertatile din perioada urmatoare revolutiei, in dorinta de a intreprinde ceva, s-au orientat spre sectorul comercial si spre cel alimentar. Din unitatile nou create, doar 20% au fost infiintate de profesionisti in domeniu dupa modelul tarilor Uniunii Europene, restul intreprinzatorilor au folosit forta de munca din familie, fara a avea calitate de angajati si in cele mai multe cazuri fara a avea o calificare de profil corespunzatoare.

Scopul imbunatatirii relatiilor consta in dezvoltarea atasamentului si fidelitatii conumatorilor fata de o anumita unitate de alimentatie publica.

Aceasta se poate realiza prin:

* oferirea preparatelor si serviciilor in asa fel incat sa fie satisfacute cat mai multe preferinte si gusturi ale consumatorilor;

* dotarea unitatilor cu utilaje, mobilier si elemente de decor moderne care sa asigure prezentare estetica a unitatii atat in interior cat in exterior;

* folosirea unor sisteme de servire moderne;

* cunoasterea tipului de consumatori si a specificului comportamentului acestora;

* crearea si consolidarea reputatiei unitatii prin calitatea produselor si serviciilor prestate clientilor;

Consider ca alaturi de calitatea serviciilor, cartea de vizita a unui restaurant o reprezinta modul in care acsta se prezinta sub aspect modern si gospodaresc

Clientela unui restaurant nu ia contact din primul moment cu salonul de servire, ci cu fatada unitatii, cu intrarea in restaurant, cu holul de primire si nu in ultimul rand cu ospatarul sau seful de sala, care ii conduce la mese.

Prin realizarea acestui proiect de specialitate, mi-am dobandit cunostintele acumulate in timpul anului scolar si am acumulat competente cheie si tehnice in vederea practicarii meseriei de ospatar.

Tipuri de restaurante

Activitatea restaurantelor si a unitatilor similare,o constituie intreaga productie si distributie de mancare si bauturi,respectiv pregatirea preparatelor culinare si a produselor de patiserie-cofetarie,aprovizionarea cu marfuri, consumul produselor pe loc sau in afara unitatilor,cat si crearea unei ambiante favorabile destinderii si recreerii clientilor.Activitatea restaurantelor este grupata in doua sectoare :

* restaurante cu vocatie comerciala ;

* restauratia(restaurantele)colectiva,cu vocatie sociala.

Restaurantele cu caracter social

Cunoscute si sub denumirea de restaurante pentru colectivitati au in general urmatoarea localizare :

* in intreprinderi si institutii administrative ;

* in unitati de invatamant de toate gradele ;

* in spitale,clinici,camine de batrani si copii,sanatorii etc ;

* tabere,centre si sate de vacanta pentru tineret ;

* armata,comunitati religioase,penitenciare.

Principalele tipuri de unitati cu caracter social sunt urmatoarele :

* cantina-restaurant ;

* restaurante cu autoservire(self-service) ;

* unitati pentru servicii pe loc ;

* restaurantele (restauratia) automate .

Restaurantele cu vocatie comerciala

In acest tip de unitate se respecta cultura si traditia fiecarui popor,adaptate la tendintele si evolutiile inregistrate pe plan international. Aici se afirma si se pun in valoare obiceiurile fiecarui popor,arta culinara,ordinea

Bibliografie:

I.Radu Nicolescu Tehnologia activitatii In restaurant

si bar Ed. Sport Turism

II.Radu Nicolescu Coctailuri pentru profesionisti si

amatori

Ed. Interes 2000

III.Dobrescu E, Stavrositu Stere Tehnica servirii consumatorilor

Ed. Didactica si Pedagogica 2000

IV.Florea Constantin Indrumar pentru unitatile de

alimentatie publica

Ed. Tehnica Bucuresti 1988

V.Florea Constantin Manualul ospatarului

Ed. Sun Graphic 2004

VI.Florea Constantin Serviciile in restaurante si baruri

Ed. AP 1995

VII.Sgander St, Brumar C-ta A.B.C.-ul ospatarului.Indrumar pentru

invatarea elementelor de baza ale

profesiei de ospatar

Ed. amaltea 2004

VIII.Stavrositu Stere Practica serviciilor In restaurante si

baruri

Ed. Tehnica Bucuresti 2004

Adrese web:- www.eva.ro

-www.culinar.ro

-www.bevitech.ro

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Decorarea estetica a salonului.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2009
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
15 pagini
Imagini extrase:
15 imagini
Nr cuvinte:
3 782 cuvinte
Nr caractere:
19 834 caractere
Marime:
588.62KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Proiect
Materie:
Industrie Alimentară
Tag-uri:
restaurante, decorare, stil, influente
Predat:
Grupul Scolar Economic"Elina Matei Basarab" Rm-sarat, Jud. Buzau
Clasa:
a 11-a
Profesorului:
Panaete Aristita
Sus!