I. Algoritm introductiv
Data: 09 XII 2013
Scoala: Scoala cu clasele I-VIII Nr. 10 Maria Rosetti
Clasa: a VII a.
Profesor: Rugina Steluta Simona
Disciplina: Cultura civica.
Aria curiculara: Om si societate.
Unitatea de invatare: Statele moderne si constitutiile.
Titlul lectiei: Forme de guvernamant si regimuri politice.
Tipul lectiei: mixta.
Motivatie: aceasta lectie este importanta deoarece elevii vor analiza formele de organizare ale statelor lumii de-a lungul timpului si de asemenea regimurile politice ale acestora.
Conditii prealabile: elevii au cunostinte anterioare referitor la sensul unor termeni precum monarhie sau republica; lectia presupune un grad ridicat de interdisciplinaritate.
Obiectivul fundamental: formarea de priceperi si deprinderi in vederea dobandirii de noi cunostinte referitoare la formele de guvernamant si regimurile politice existente pe glob si care s-au individualizat in decursul istoriei.
Obiective operationale: pe parcursul si la sfarsitul lectiei elevii vor fi capabili:
1 - sa defineasca notiunile de forma de guvernamant, monarhie, republica si regim politic;
2 - sa enumere principalele tipuri de regimuri politice;
3 - sa caracterizeze fiecare tip de regim politic in parte;
4 - sa compare caracteristicile statelor democratice cu cele ale statelor totalitare;
5 - sa dezvolte capacitatea de a coopera si comunica in grupe de cate patru-cinci colegi.
Strategii didactice:
a) metode si procedee: conversatia euristica, lucrul cu manualul, explicatia, povestirea, modelarea.
b) forme de organizare a activitatii: activitate frontala, activitate pe grupe.
c) mijloace didactice: manualele alternative, tabla, creta.
Evaluare: ce dovezi exista ca elevii au invatat lectia?
a) de continut: - raspunsurile la intrebari si rezolvarea cerintelor existente pe fisa de lucru cu ajutorul manualului si profesorului prin activitate grupala: 4 -5 elevi in fiecare grupa;
b) de utilizare a operatiilor gandirii: efectuarea comparatiilor, analiza textului din manual, sintetizarea informatiilor din manual, argumentarea raspunsurilor;
c) evaluarea realizata de profesor: observarea sistematica, stimularea participarii elevilor la demersul didactic, deschiderea spre dialog atat intre elevi cat si intre elevi si profesor, analiza raspunsurilor, aprecierea raspunsurilor corecte, notarea elevilor la sfarsitul orei.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.