Proiect de lecție regimuri politice

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

I. Algoritm introductiv

Data: 09 XII 2013

Scoala: Scoala cu clasele I-VIII Nr. 10 Maria Rosetti

Clasa: a VII a.

Profesor: Rugina Steluta Simona

Disciplina: Cultura civica.

Aria curiculara: Om si societate.

Unitatea de invatare: Statele moderne si constitutiile.

Titlul lectiei: Forme de guvernamant si regimuri politice.

Tipul lectiei: mixta.

Motivatie: aceasta lectie este importanta deoarece elevii vor analiza formele de organizare ale statelor lumii de-a lungul timpului si de asemenea regimurile politice ale acestora.

Conditii prealabile: elevii au cunostinte anterioare referitor la sensul unor termeni precum monarhie sau republica; lectia presupune un grad ridicat de interdisciplinaritate.

Obiectivul fundamental: formarea de priceperi si deprinderi in vederea dobandirii de noi cunostinte referitoare la formele de guvernamant si regimurile politice existente pe glob si care s-au individualizat in decursul istoriei.

Obiective operationale: pe parcursul si la sfarsitul lectiei elevii vor fi capabili:

1 - sa defineasca notiunile de forma de guvernamant, monarhie, republica si regim politic;

2 - sa enumere principalele tipuri de regimuri politice;

3 - sa caracterizeze fiecare tip de regim politic in parte;

4 - sa compare caracteristicile statelor democratice cu cele ale statelor totalitare;

5 - sa dezvolte capacitatea de a coopera si comunica in grupe de cate patru-cinci colegi.

Strategii didactice:

a) metode si procedee: conversatia euristica, lucrul cu manualul, explicatia, povestirea, modelarea.

b) forme de organizare a activitatii: activitate frontala, activitate pe grupe.

c) mijloace didactice: manualele alternative, tabla, creta.

Evaluare: ce dovezi exista ca elevii au invatat lectia?

a) de continut: - raspunsurile la intrebari si rezolvarea cerintelor existente pe fisa de lucru cu ajutorul manualului si profesorului prin activitate grupala: 4 -5 elevi in fiecare grupa;

b) de utilizare a operatiilor gandirii: efectuarea comparatiilor, analiza textului din manual, sintetizarea informatiilor din manual, argumentarea raspunsurilor;

c) evaluarea realizata de profesor: observarea sistematica, stimularea participarii elevilor la demersul didactic, deschiderea spre dialog atat intre elevi cat si intre elevi si profesor, analiza raspunsurilor, aprecierea raspunsurilor corecte, notarea elevilor la sfarsitul orei.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Proiect de Lectie Regimuri Politice.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Nu
Nota:
10/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2013
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
10 pagini
Imagini extrase:
10 imagini
Nr cuvinte:
1 637 cuvinte
Nr caractere:
12 016 caractere
Marime:
20.90KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Gimnaziu
Tip document:
Proiect
Materie:
Cultură Civică
Tag-uri:
elevii, operatiilor
Predat:
la gimnaziu
Clasa:
a 7-a
Specializare:
Învăţător-educatoare
Profesorului:
Rugina Steluta Simona
Sus!