In industria constructiilor, betonul, si in special cel armat si precomprimat, reprezinta principalul material de constructii, folosit la structuri, datorita avantajelor pe care le are: durabilitate, executarea elementelor de contructii sub orice forma, rezistenta la foc, caracterul monolit si masivitatea constructiilor, costul redus.
Transportul betonului
Pentru transportul betonului proaspat de la locul de preparare la locul de punere in opera trebuie indeplinite anumite conditii, cum ar fi: asigurarea omogenitatii betonului, evitarea inceputului de priza a cimentului, etc. Transportul de la statiile de preparare la santier se poate face cu autobasculante, autobetoniera. La santier se transporta cu roaba, tomberon, vagonet, iar pe verticala cu o macara in bene, sau pompe de beton.
Punerea in opera a betonului
In conditii obisnuite, betonul se toarna in cofraje: injectarea betonului se face sub presiune iar turnarea sub apa necesita o incinta. Turnarea betonului trebuie sa se faca, pe cat posibil, continuu, fara intreruperi, iar in timpul turnarii sa nu se produca segregari. Compactarea betonului este o operatiune foarte importanta, prin care se urmareste o umplere completa a cofrajelor, o reducere a spatiilor dintre granule si eliminarea partiala a aerului. Compactarea se face prin: vibrare cu pervibrator, vacuumare, torectare.
Tehnologia de executie a stalpilor din beton armat monolit
Etape de executie :
1.armare
2.cofrare
3.turnare si compactare a betonului
4.decofrare
La executie se intalnesc doua situatii distincte :
I.stalpii se executa in acelasi timp cu planseul pe care il sustin
II.stalpii se executa in doua etape : - se toarna betonul pana la nivelul de sub elementele planseului
- se toarna planseul, inclusiv portiunile de stalp cuprinse in grosimea lui
AVANTAJE :
-in prima situatie se realizeaza o mai buna legatura de continuitate a elementelor verticale si orizontale
-in a doua situatie betonul se toarna mai usor, datorita lipsei retelei dese de armaturi la partea superioara,
DEZAVANTAJE :
-in prima situatie sunt lucrari mai dificile de cofrare a zonei de intersectie a stalpului cu planseul
-in a doua situatie stalpul are pe inaltimea unui etaj doua rosturi de lucru - afecteaza rezistenta si rigiditatea
ARMAREA STALPILOR
-ALCATUIREA CARCASELOR
-LEGAREA ACESTORA DE ARMATURILE CELORLALTE ELEMENTE DE REZISTENTA
-armatura de rezistenta
-etrieri
COFRAREA STALPILOR
Se utilizeaza cofraje demontabile alcatuite din panouri sau cofraje metalice pentru stalpi
Inainte de inceperea betonarii :
-se verifica stabilitatea si etanseitatea cofrajului
-se verifica legarea etrierilor
-se verifica prezenta distantierilor, pentru asigurarea acoperirii cu beton
-se verifica daca mustatile de continuitate sunt curate
-se curata printr-o fereastra, ce se lasa zona de contact dintre betonul vechi si cel proaspat
-se spala betonul vechi si se inchide fereastra
TURNAREA SI COMPACTAREA BETONULUI
Cartea tehnica a constructiei
Cartea Tehnica reprezinta ,,certificatul de nastere" al unei constructii. intocmirea ei intra in sarcina dvs. si a proiectantului si reprezinta ansamblul documentatiilor tehnice referitoare la proiectarea, executia, receptia si urmarirea comportarii in exploatare a constructiei si instalatiilor aferente acesteia.
De asemenea, ea cuprinde toate datele si documentele necesare pentru identificarea si determinarea starii tehnice.
Cum este structurata Cartea Tehnica?
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.