Merchandising

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

1.Stabilirea vecinilor raionului 1
2.Alegerea grupelor de marfuri 1
3.Amplasarea mobilierului in conformitate cu regulile de organizare 4
4.Amplasarea mobilierului in suprafata de vanzare (schita raionului) 4
5.Calculul linearului 5
6.Alocarea linearului pe grupe de marfuri 8
7.Anexarea schitei raionului privind alocarea linearului pe grupe de marfuri 8
8.Tehnici de promovare 10

Extras din proiect:

Suprafata de vanzare a unui magazin amplasat la nivelul solului este de 2400 m- Randamentul mediu global al vanzarilor in anul anterior a fost de 22 000 RON/m-

Raioanele in care a fost impartit magazinul sunt:

-raionul alimentar;

-raionul confectii - incaltaminte;

-raionul bazar;

-raionul igiena - intretinere;

-raionul audio - video - electrocasnice.

Partea din incasari detinute in anul anterior de fiecare din cele cinci raioane este prezentata in tabelul urmator:

RAIOANEPROCENTAJ iNCASaRI (%)SUPRAFAtA OCUPATa (%)

ALIMENTAR3850

CONFECtII - iNCaLtaMINTE1815

BAZAR95

IGIENa - INTREtINERE115

AUDIO-VIDEO-ELECTROCASNICE2425

100100

Sa se determine:

1.Suprafata pe care o va ocupa fiecare raion in urma reorganizarii lor, conform unui criteriu stabilit;

2.Sa se intocmeasca o schitta a magazinului cu delimitarile interioare a fiecarui raion;

3.Sa se gaseasca un nume pentru magazinul respectiv;

4.Dupa alegerea raionului sa se aleaga intre cinci si noua grupe de marfuri si sa se stabileasca o ierarhie intre grupele de marfuri respective (din punct de vedere al vanzarilor) si repartizarea unei cifre de afaceri dupa o cheie de repartizare.

CHEIE DE REPARTIZARE

GRUPE DE MaRFURI% DIN iNCASARI% DIN iNCASARI% DIN iNCASARI% DIN iNCASARI% DIN iNCASARI

I2828282726

II2524222221

III2018171615

IV1613121110

V1110987

VI7666

VII655

VIII55

IX5

100100100100100

5.Sa se stabileasca repartizarea linearului pe grupe de marfuri in cele cinci raioane;

6.Sa se stabileasca sase tehnici de promovare a vanzarii marfurilor din raionul ales.

1. Sa se determine suprafata pe care o va ocupa fiecare raion in urma reorganizarii lor, conform unui criteriu stabilit.

Presupunem ca in supermarket exista 12 case de marcat care ocupa o suprafata de 3 metri fiecare (1,5m lungimea unei case de marcat + 1,5m distanta dintre case) si un hol de la iesire care impreuna cu casele de marcat ocupa o suprafata de 360 metri.

Holul de la intrarea din supermarket ocupa o suprafata totala de 20 metri (4m lungime si 5m latime).

Suprafata ramasa in vederea utilizarii sale la repartizarea pe raioane este de 2020 de metri.

2. Sa se intocmesca o schita a magazinului cu delimitarile interioare a fiecarui raion.

Suprafata raion alimentar = 38% * (Suprafata magazin - Suprafata hol)

= 38% * (2 400m- - 380m- )

= 38% * 2 020m-

= 767, 6 m-

Suprafata raion AVE = 24% * (Suprafata magazin - Suprafata hol)

= 24% * (2 400m- - 380m- )

= 24% * 2 020m-

= 484, 8 m-

Suprafata raion confectii- incaltaminte=18%*(Suprafata magazin- Suprafata hol)

= 18% * (2 400m- - 380m- )

= 18% * 2 020m-

= 363, 6 m-

Suprafata raion igiena-intretinere = 11% * ( Suprafata magazin- Suprafata hol)

= 11% * (2 400m- - 380m- )

= 11% * 2 020 m-

= 222, 2 m-

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Merchandising.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
20 pagini
Imagini extrase:
20 imagini
Nr cuvinte:
2 042 cuvinte
Nr caractere:
12 833 caractere
Marime:
54.31KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Comerț
Tag-uri:
produse, promovare
Predat:
la facultate
Materie:
Comerț
Sus!