Derularea unei operațiuni de export la S.C. Auto Europa S.R.L. privind produsul autoturisme Peugeot 206

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

1.Prezentarea intreprinderii
1.1Scurt istoric
1.2Strategia intreprinderii privind exportul pe termen scurt, mediu, lung
1.3Concurentii, pietele externe de desfacere, produsele destinate exportului
1.4Organigrama intreprinderii. Organizarea compartimentului de export-import
2.Primirea cererii de oferta si redactarea ofertei de marfuri
2.1Cererea de oferta
2.2Determinarea pretului pentru produsul exportat
2.3Determinarea indicatorilor de profitabilitate privind exportul
2.4Oferta de marfuri
3.Redactarea contractului international de vanzare-cumparare
4.Documentele necesare exportului

Extras din proiect:

1.Prezentarea intreprinderii

1.1 Scurt istoric

Istoria familiei si a companiei Peugeot sunt direct legate de regiunea Montbeliard, din estul Frantei. Leul, simbolul marcii, este prezent pe emblema provinciei Franche-Comtis- , locul de nastere al familiei. Peugeot este in egala masura o aventura industriala si umana. Este istoria unei familii ce a reusit sa se adapteze modificarilor fiecarei perioade, in acelasi timp conservand o puternica constiinta sociala: crearea unei banci de economii, a unei institutii de ajutorare reciproca; asistenta medicala gratuita, asigurari, spitale, scoli, un sistem de pensii, ziua de munca de 10 ore, toate acestea cu 33 de ani inainte de a deveni obligatorii prin lege.

De la primele triciclete si pana la cele mai recente modele, compania identificata prin simbolul felin a devenit rapid unul dintre cei mai renumiti producatori francezi, urmatorul pas fiind patrunderea pe piata internationala.

Istoria marcii Peugeot precede inceputurile automobilului.

Stabilita in sudul Frantei inca din secolul al 15-lea, familia Peugeot detinea mari intinderi de pamant, pe care in veacul al 18-lea a ridicat mori de vant si a dezvoltat afaceri in domeniul tesaturilor, filaturilor si moraritului. tinutul Montbeliard, situat la granita dintre Elvetia, Alsacia si Franche-Comte, se bucura de resurse hidrografice abundente si de forta de munca industriala calificata. Acesti factori aveau sa determine amplasarea si a altor locatii industriale. in 1810, fratii Jean-Pierre si Jean- Frederic Peugeot au transformat o moara intr-o otelarie si fabrica pentru producerea de lame pentru fierastraie; astfel a fost creata compania Peugeot Bros. Acesta reprezinta adevaratul debut industrial al familiei Peugeot. in 1858 s-a inregistrat oficial marca Leului, activitatile au capatat un caracter din ce in ce mai pronuntat industrial si s-au diversificat: se fabricau unelte pentru diferite tipuri de activitati, ustensile casnice, inclusiv renumitele rasnite de cafea, razboaie de tesut si diverse alte obiecte, inclusiv arcuri pentru crinolinele in stilul celui de al doilea imperiu. Prin munca asidua si capacitati inovatoare, Peugeot si-a creat renumele pentru calitatea si robustetea produselor sale.

in 1885, Armand Peugeot incepe producerea de biciclete la fabrica din Beaulieu. Tot el prezinta prima tricicleta actionata prin forta aburilor la Expozitia Mondiala de la Paris din 1889. Aceste evenimente fac din Peugeot unul dintre pionierii automobilului. Anul urmator, Peugeot inlocuieste propulsia aburului cu cea pe benzina.

in 1896 a fost fondata o noua companie, "Societe des Automobiles Peugeot", dedicata exclusiv producerii de automobile. in acelasi timp, compania "Sons of Peugeot Bros" si-a continuat activitatile devenite traditionale: producerea de unelte, biciclete si motocicluri usoare, iar in perioada 1905 - 1915 a fabricat si o gama de vehicule utilitare usoare sub denumirea de "Peugeot Lion".in 1910, cele doua firme au fuzionat, rezultand "Societe Anonyme des Automobiles et Cycles Peugeot". Din acel moment, familia s-a lansat pe piata emergenta a automobilelor.

Designul aerodinamic, simbol pentru o intreaga epoca, va influenta designul auto pana la al doilea razboi mondial. La Peugeot, punctul culminant a fost reprezentat de lansarea modelului 402 in 1935.

in 1960, Peugeot a devenit, dintr-un producator specializat, unul general: de la limuzine clasice la modele de mic litraj. Anul 1974 consemneaza preluarea firmei Citroen de catre Grupul Peugeot. Achizitia a fost finalizata abia in 1976 si astfel a luat nastere un grup auto cu doua marci diferite.

A doua criza a petrolului din 1978 a provocat o criza si in industria auto, ce a urmat celor trei decade de avant. Peugeot a hotarat ca singura solutie o reprezinta adaptarea fara intarziere la un mediu in profunda schimbare. Acest demers a presupus viabilizarea pe termen lung a afacerii si mentinerea statutului sau de independenta. Preluarea filialelor europene de la Chrysler, impreuna cu aventura Talbot, au zdruncinat soliditatea companiei la inceputul anilor '80. Succesul modelului 205 alaturi de o restructurare organizationala majora au readus Peugeot pe calea succesului.

1997 reprezinta anul celei de a doua reorganizari majore, prin adoptarea unei politici cadru si prin folosirea partajata a echipamentelor industriale de catre Peugeot si Citroen. Fiecare marca si-a pastrat denumirea, personalitatea si reteaua de distributie. Tot acum a demarat si o actiune vasta pentru reintinerirea gamei, incepand cu 206, urmat de 607, apoi 307, si, mai recent, 407.

1.2Strategia intreprinderii privind exportul pe termen scurt, mediu, lung

Grupul PSA, caruia ii aparttine marca Peugeot, lucreaza zilnic in directia impulsionarii cercetarii in domeniul auto si al stimularii inovatiei. Realizeaza acest lucru prin intermediul a 70 de proiecte distincte, al caror scop este satisfacerea asteptarilor si nevoilor clientilor la un nivel cat mai ridicat.

Condusa de pasiune, munca celor de la PSA incearca sa perfectioneze fiecare dintre elementele ce contribuie la imbunatatirea nivelelor de siguranta si performanta ale masinilor, concomitent cu asigurarea placerii si confortului.

Dezvoltarea creativitatii, descoperirea unor concepte auto noi, combaterea efectului de sera si producerea de masini mai sigure si care sa aiba un impact cat mai mic asupra mediului iinconjurator sunt obiective esentiale prin intermediul carora se ajunge la excelenta tehnologica.

Peugeot doreste sa ofere atat soferului cat si pasagerilor niveluri optime de siguranta. Pentru aceasta, masinile produse sunt echipate cu un ansamblu de sisteme de performanta ridicata si tehnologie avansats, proiectate pentru a furniza siguranta marita nu numai in controlul vehiculului, ci si in protectia compartimentului pasagerilor si a ocupantilor sai.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Derularea unei operatiuni de export la S.C. Auto Europa S.R.L. privind produsul autoturisme Peugeot 206.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
15 pagini
Imagini extrase:
15 imagini
Nr cuvinte:
3 987 cuvinte
Nr caractere:
21 501 caractere
Marime:
33.53KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Comerț
Tag-uri:
produse, export, comert
Predat:
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor
Materie:
Comerț
An de studiu:
II
Sus!