Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Introducere 3-7
1.Reglementarea, controlul, supravegherea si normativele economice obligatorii ale activitatii bancii comerciale 8-10
2.Statutul bancii.Structura organizatorica si de conducere a bancii comerciale 11-16
3.Resursele bancii ,modul formarii lor 17-19
4.Modul deschiderii ,modificarii conturilor la banca 20-22
5.Operatiunile de decontare ,efectuate debanca comerciala 23-26
6.Operatiuni de casa ale bancii comerciale 27-30
7.Operatiuni de credit si investitionale ale bancii comerciale 31-39
8.Operatiunile cu valuta ,tipurile si modul organizarii lor 40-43
9.Rezultatul activitatii bancii comerciale si rapoartele financiare anuale ale bancii comerciale 44-49
Bibliografie 50-51
Anexe 52

Extras din proiect:

In scopul aprofundarii cunostintelor teoretice si obtinerii experientei practice in domeniul bancar, am efectuat practica in cadrul B.C. ,,Moldova Agoindbank" S.A, Filiala Mihai Eminescu, Chisinau. Aici am luat cunostinta cu activitatea de baza a bancii, cit si nemijlocit cu sarcinile unei filiale. Totodata, am selectat si generalizat informatii necesare pentru efectuarea prezentului raport si am studiat amanuntit diverse acte normative, legi pentru a avea o pregatire buna din punct de vedere profesional.

In Republica Moldova bancile comerciale sunt organizate sub forma de societati pe actiuni, de aceea la baza functionarii lor sta ,, Legea cu privire la socitatile pe actiuni" si ,,Legea cu privire la institutiile financiare". In legislatie banca este definita ca institutie financiara care atrage de la persoanele fizice sau juridice depozite transferabile prin diferite documente de plata si care utilizeaza aceste mijloace total sau partial pentru acordarea creditelor sau pentru a face investitii pe risc si cont propriu.

Moldova Agroindbank si-a inceput activitatea in 1991, intr-o perioada marcata de restructurarea radicala a societatii in general si a economiei in particular. Schimbarile in societate au determinat banca sa adopte noi strategii, bine definite, care au putut raspunde solicitarilor unei piete in formare. In acest scop banca a extins reteaua de filiale si reprezentante, a valorificat noi segmente ale pietei produselor bancare, a stabilit relatii de corespondenta cu banci din strainatate si relatii de colaborare cu diverse institutii financiare internationale, fapt ce a consolidat pozitia bancii pe piata bancara a republicii.

Experienta acestei perioade a demonstrat ca echipa de manageri si de angajati ai Moldova Agroindbank este capabila sa faca fata oricaror provocari ale pietei si sa realizeze cu succes obiectivele strategice trasate.

Situatia economica deloc favorabila din anul 2009, strins corelata cu criza inregistrata la nivel mondial, a adus noi provocari, care au determinat banca sa-si ajusteze strategia la noile circumstante, pentru a face fata noilor solicitari ale pietei si pentru a fi aproape de clientii sai. Pe durata intregii sale activitati, Moldova Agroindbank a indeplinit, pe linga rolul de banca universala si operativa, un rol de banca-lider, fiind promotorul unor actiuni care au dus la consolidarea intregului sistem bancar al tarii.

Astfel, in activitatea sa Moldova Agroindbank:

- a stabilit relatii de colaborare cu diverse institutii financiare internationale, materializind premise pentru atragerea capitalului strain in economia tarii;

- a initiat fondarea companiei interbancare de procesare a card-urilor, iar mai tirziu a obtinut certificarea pentru utilizarea cardurilor cu cip, care asigura o mai buna protectie impotriva fraudei. Banca a finalizat cu succes modernizarea integrala a retelei de acceptare a cardurilor cu cip, care cuprinde toata reteaua de bancomate, POS-terminale de plata la comercianti, filialele si reprezentantele bancii;

- sesizind importanta dezvoltarii pietei financiare a tarii prin implementarea noilor mecanisme financiare, banca fondeaza in anul 2002 compania MAIB Leasing, companie subsidiara, in care banca detine 100% din actiuni si care in prezent se afla in topul companiilor de leasing pe piata financiara a Republicii Moldova;

- a implementat noul sistem informatic Globus (Temenos) - solutie complexa si performanta, care mentine accesul On-Line si procesarea centralizata, in regim de timp real a datelor, ofera instrumente moderne si eficiente de administrare si analiza etc.;

- a fost una din primele organizatii financiare din statele CSI, care, prin colaborare cu compania IBM, in 2006 a finalizat modernizarea noului server, creind un centru de tip cluster distribuit geografic de prelucrare a datelor pe baza platformei UNIX a IBM cu utilizarea tehnologiilor SAN si IBM On Demand. Banca a fost una din primele institutii financiare din lume care a utilizat noul standard avansat de 4Gb Fibre Channel. Aceasta arhitectura a sistemului informational permite asigurarea unei securitati sporite, monitorizarea deplina a datelor si functionarea neintrerupta a bancii chiar si in cazul aparitiei unor defectiuni ale infrastructurii;

- a optimizat sistemul de gestiune a riscurilor bancare si procedurile de control intern in scopul protejarii profitabilitatii bancii;

- a lansat un plan de restructurare de proportii a bancii, implementind un model unic de business, orientat spre deservirea specializata si eficienta a segmentelor de clienti Comerciali si Retail, fiind prima banca din tara care a creat o diviziune specializata pentru deservirea clientilor comerciali;

- a initiat lucrari de amploare in vederea dezvoltarii sistemelor de deservire a clientilor la distanta, bazate pe cardul bancar si Internet, materializind astfel premisele aplicarii pe larg in banca a tehnologiilor moderne si dezvoltarea canalelor alternative de distributie: bancomate, POS-uri, servicii bancare la distanta de tipul SMS-Banking, Telefon-Banking si Internet Banking, atit pentru persoanele juridice, cit si fizice;

- a extins reteaua de parteneri si a intensificat lucrul in ceea ce priveste transferurile internationale;

- a lansat in premiera in tara Carduri cu design personalizat Clic Card, care ofera posibilitatea crearii de catre client a design-ului personalizat direct pe site-ul banci;

- a implementat programe de fidelizare a clientilor;

- a aprobat si implementat in practica Politica de guvernare corporativa, care asigura functionarea bancii intr-o maniera corecta, a insistuit in banca o administrare si un control intern orientat spre transparenta, responsabilitate si informare publica corecta;

- a implementat serviciul Call Center, pentru a veni in sprijinul clientilor interesati sa obtina usor informatii cu privire la oferta de produse si servicii ale bancii;

- a inaugurat primul Centru Regional - o subdiviziune structurala a bancii care gestioneaza si asigura activitatea eficienta a 22 de filiale din subordinea sa si pune in evidenta valori de profesionalism, integritate, coerenta, unitate, competenta si responsabilitate pentru activitatea bancara a filialelor, indreptata spre eficientizarea si asigurarea continuitatii activitatii filialelor, reprezentantelor si PSV-urilor din subordine;

Bibliografie:

1. Legea RM "institutiilor financiare", nr. 550 din 21.07.1995. In: Monitorul Oficial, 1996, nr. 1 (cu modificarile ulterioare);

2. Regulamentul BNM ,,cu privire la cardurile bancare" nr. 62 din 24.02.2005. In: Monitorul Oficial, 2005, nr. 36-38/124 (cu modificarile ulterioare);

3.Regulamentul BNM ,,privind deschiderea, modificarea si inchiderea conturilor la bancile autorizate din Republica Moldova", nr. 297 din 25.11.2004 (cu modificari ulterioare);

4.Regulamentul BNM ,,cu privire la suficienta capitalului ponderat la risc", nr. 269 din17.10. 2001. In: Monitorul Oficial, 2001, nr. 130 (cu modificarile ulterioare);

5.Regulamentul BNM ,,cu privire la operatiunile de piata deschisa ale Bancii Nationalea Moldovei" nr.57 din 11.09.1997, nr. 33 din 11.09.1997. In: Monitorul Oficial,1997, nr. 62 (cu modificarile ulterioare);

6.Regulamentul BNM ,,cu privire la dezvaluire de catre bancile licentiate din Republica Moldova a iformatiei despre activitatea lor financiara" nr. 392 din 21.12.2000 In:Monitorul Oficial, 2000, nr. 163-165 (cu modificarile ulterioare);

8. Regulamentul BNM ,,cu privire la transferul de credit", nr.373 din 15.12.2005. In:Monitorul Oficial al Republicii Moldova nr.176-181/643 din 30.12.2005 (cu modificarile ulterioare);

9.Regulament BNM ,,cu privire la operatiunile cu numerar in bancile din Republica Moldova", nr.200 din 27.07. 2006. In: Monitorul Oficial al Republicii Moldova nr. 120-123 din 4.08.2006 (cumodificarile ulterioare);

10. Hotarirea cu privire la aprobarea Normelor privind operatiunile de casa in bancile Republicii Moldova, Nr. 47 din 25.02.2000

11.Instructiunea cu privire la plasarea hirtiilor de valoare de stat in forma de inscriere in conturi, Nr. 03/32/08207 din 20.01.95

12.Legea privind reglementarea valutara (nr.62-XVI din 21.03.2008)

13.Statutul bancii comerciale ,,Moldova Agroindbank" S.A.

14. www.maib.md

15. www.bnm.md

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Raport.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2016
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
51 pagini
Imagini extrase:
51 imagini
Nr cuvinte:
19 215 cuvinte
Nr caractere:
106 628 caractere
Marime:
128.40KB (arhivat)
Publicat de:
Mitrofan Istrate
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Bănci
Tag-uri:
banci, banca, Economie
Predat:
Facultatea de Stiinte Economice , Universitatea "Aurel Vlaicu" din Arad
Specializare:
Finante si Banci
Materie:
Bănci
An de studiu:
III
Profesorului:
Girlea Mihail
Nota primită:
Nota 10
Sus!